Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2006, 21:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn goudvissen verhuizen volgende week naar mijn moeder om daar de rest van de zomer te blijven. Daar hebben we toch ook katten waar iemand voor moet zorgen dus er is altijd wel iemand die ze eten kan geven en anders gaan ze naar mijn opa. Mijn moeder zorgt nu voor de huisdieren van de buren (vogels en konijn) en voor die van kennissen (vissen en cavia) dus het is weer een gezellig beestenboel deze zomer

Hoe regelen jullie dat? Wie zorgt er voor jouw huisdier? Zorg jij nog voor huisdieren van anderen?
Oud 14-07-2006, 21:18
Nona
Nona is offline
Ik moet mijn tante maar weer proberen te strikken. Maar iedereen is bang voor mijn konijn. Als ik er niet uit kom mag ik de buurvrouw vragen heeft ze gezegd, daar zal ze volgend jaar wel anders over denken.

En ik zorg weleens voor de vogel van mijn oma, maar geen grootse dingen.
Oud 14-07-2006, 21:42
Sheitan
Sheitan is offline
Uhmsz.. Nou m'n vriendin neemt het paard over, en de poezen blijven gewoon thuis, maar dan komt de buurvrouw zo af en toe langs om ze te voeren.
Oud 14-07-2006, 22:13
AlopiA
AlopiA is offline
Meestal brengen we ze naar het pension, maar dit jaar komt mijn broer tijdelijk weer hier wonen om op de beesten te passen.
Oud 14-07-2006, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 14-07-2006 @ 22:18 :
Ik moet mijn tante maar weer proberen te strikken. Maar iedereen is bang voor mijn konijn. Als ik er niet uit kom mag ik de buurvrouw vragen heeft ze gezegd, daar zal ze volgend jaar wel anders over denken.

En ik zorg weleens voor de vogel van mijn oma, maar geen grootse dingen.
Is jouw konijn het konijn uit Monty Python en the Holy Grail ofzo? Het klinkt alsof hij alles aanvalt wat beweegt.

Mijn kat verblijft momenteel bij mijn moeder en als zij op vakantie zijn ga ik daar op hem passen. Als we allemaal weg gaan, zorgen we gewoon dat hij meekan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 23:29
Verwijderd
Als we op vakantie gaan en het is niet wintersport, dan gaat de hond naar een van mijn oma's (mijn oma's gaan altijd mee op wintersport en dan gaat de hond naar het asiel).

Op de katten en het voormalige konijn paste altijd een van de buren (links/rechts/tegenover) of mijn oma, dat hangt ervanaf of de hond bij haar is

Wij passen af en toe op de vogeltjes van de overkant, en vroeger paste we altijd op de kat van de buren waarvoor we dan kuikens moesten ontdooien en vis moesten koken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 23:40
PV
PV is offline
Als mijn ouders op vakantie gaan moet ik thuisblijven en voor de hond, het konijn, de vissen en de vogels zorgen. Wat dit jaar wel lastig is omdat ik werk, maar gelukkig mag ik vanaf thuis werken
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 10:06
Bloem
Bloem is offline
Mijn moeder of mijn zusje zorgen voor mijn konijnen, als mijn moeder op vakantie gaat zorg ik voor de hond
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 16:18
Henkje
Henkje is offline
Ik zorg voor de kat van de buren en de kat van een vriendin bij wie ik dan anderhalve week in huis ga wonen. De konijnen neem ik dan mee.
Dit jaar ga ik verder niet echt op vakantie, anders zorgen óf mijn ouders óf de buren voor ze (we proberen de vakanties meestal aan elkaar aan te passen).
Oud 15-07-2006, 20:55
Confus1oN
Confus1oN is offline
Me hond gaat mee, kat en konijn blijven thuis en worden verzorgd door oma
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 21:58
Nona
Nona is offline
Citaat:
Jadis schreef op 14-07-2006 @ 23:42 :
Is jouw konijn het konijn uit Monty Python en the Holy Grail ofzo? Het klinkt alsof hij alles aanvalt wat beweegt.
Het is een schat van een beest, maar het is een drama om haar bak te vullen met eten. Daar schrikken sommige mensen van terug. Maar als je haar niet voert (op dat moment, ik bedoel niet in zijn geheel) is er niets aan de hand en is ze aaibaar.
Oud 16-07-2006, 07:58
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-07-2006 @ 22:58 :
Het is een schat van een beest, maar het is een drama om haar bak te vullen met eten. Daar schrikken sommige mensen van terug. Maar als je haar niet voert (op dat moment, ik bedoel niet in zijn geheel) is er niets aan de hand en is ze aaibaar.
Ik vind het altijd ook vervelend als ik mijn konijn moet voeren, ik heb nog 2 logies een konijn en een cavia, als je die voert gaat het konijn eruit en moet je hem weer naar binnen lokken... gelukkig ging hij naar binnen anders kon ik mijn eigen konijn geen eten geven want dan sprong de logie in zijn bak en gingen ze vechten.
Het zijn namelijk 2 mannetjes.
Oud 16-07-2006, 07:58
Souris
Souris is offline
tja ik woon nu nog thuis maar heb wel 2 cavia's die echt van mij zijn.
als ik op vakantie ben verzorgen mn ouders ze.

over 2 maanden ofzo ben ik het huis uit en mn caafjes gaan mee.
dus als ik dan op vakantie ga breng ik ze naar mn ouders
Oud 16-07-2006, 21:19
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
of mn hond gaat mee of ik ga niet op vakantie.
meestal dat laatste dus
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 21:48
FaZ
FaZ is offline
Onze huisgenoot
Oud 17-07-2006, 09:37
wizkid
wizkid is offline
Ik ga nooit echt op vakantie maar als ik een aantal dagen ofzo weg ben dan verzorgen mijn ouders de dieren. Als m'n ouders mee gaan dan verzorgen mijn tante en nichtjes ze.
Oud 17-07-2006, 19:25
Verwijderd
De vorige jaren vrienden (één keer is er iemand een week in ons huis komen 'wonen', de andere keren waren het de buren), nu zijn we pas verhuisd, we zijn nog niet echt op vakantie geweest...toen we twee dagen weg waren hebben mijn ouders de katten een keer eten gegeven...als we langer weg gaan gaat mijn zusje misschien tijdelijk is ons huis 'wonen' en anders moeten we iemand in de buurt vragen (maar we kennen niemand echt, dus dat doe ik liever niet).
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 21:26
Mariekje*
Mariekje* is offline
Áls ik op vakantie ga zorgt mijn moeder of een goede vriend voor mijn paarden. Als diezelfde goede vriend op hetzelfde moment als mij op vakantie gaat, neem ik mijn oudste paard gewoon mee (mits in Nederland, Belgie, Duitsland, Denemarken of Luxemburg). Ik vertrouw dat dier aan niemand anders toe dan aan hem.

Mijn honden gaan naar een dierenpension, en voor de hamster, papegaaien en vissen wil het nog wel eens verschillen waar ik die breng. Meestal bij dezelfde goede vriend die ik ook altijd strik voor mijn paarden. Het is ook een keertje voorgekomen dat de buren er voor gezorgd hebben, maar dat beviel me niets.. vandaar.
Oud 18-07-2006, 13:07
Stefanie
Stefanie is offline
We gaan morgen drie weken naar Spanje en dan gaan mijn vier cavia's naar de cavia-opvang in Deventer. Een hele lieve vrouw zorgt daar voor een huis vol dieren van kanariepietjes tot cavia's. Gelukkig bestaan er dat soort mensen, want bijna niemand wil op vier beesten passen

Als ik bij diezelfde opvang moet oppassen en er is een gewond dier neem ik dat mee naar huis om het hier goed te kunnen verzorgen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 18-07-2006 @ 14:07 :
Gelukkig bestaan er dat soort mensen, want bijna niemand wil op vier beesten passen
Vier cavia's is toch nog wel te doen...? Als het nu om vier New Foundlanders ging, maar vier cavia's...?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 13:58
Konijn
Konijn is offline
Als ik op vakantie ga, gaat de hamster naar mijn ouders. Als we een weekendje weggaan, geven de ouders van mijn vriend hem tussendoor eten. (Maar zijn moeder is doodsbenauwd voor het beest, dus als we langer weggaan, vind ik dat zielig en moet ie maar de reis van anderhalf uur naar mijn ouders maken).
Oud 18-07-2006, 22:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
mijn broer en echtgenote op de hond, ben benieuwd of het iets gaat worden (verlatingsangst ed). helaas kon ze echt niet mee.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 11:21
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
de cavia''s gaan naar een kennis van mijn ouders. die hebben zelf ook altijd cavia''s gehad, nu nog maar eentje, en zijn dol op die beestjes. ze hebben ook een buitenren en alles, die beessies zijn dik verwend.

de parkietenkweker houdt onze voliere bij en gooit af en toe wat eten in het aquarium.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 13:50
[[MiaoW]]
[[MiaoW]] is offline
Mijn hamster blijft dan thuis en de buurvrouw komt minstens 1x per dag langs om d'r te voeren en water te geven.

*Weet niet of ze met Plukje praat >.<*
Oud 31-07-2006, 14:19
Neushaar
Neushaar is offline
We hebben geen huisdieren, maar als we op vakantie zijn dan komt een Pakistaanse werknemer van mijn pa de plantjes water geven. Die geven we dan altijd vet shabby kadootjes als bedankje
Oud 01-08-2006, 01:52
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
1 hondje gaat mee en de andere en de hamster naar mijn ouders... Ze gaan elke dag langs mijn huis om de katten en de hamster eten tegeven
Oud 01-08-2006, 19:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn ouders en zusje waren kort geleden op vakantie en omdat ik 5 dagen per week op kamers zit en in het weekend veel weg was, waren de twee cavia's naar mijn oma gebracht.
Oud 01-08-2006, 19:59
Krynn
Krynn is offline
Mijn mammie zorgt dan voor m'n vogels
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 20:59
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2006 @ 14:25 :
Vier cavia's is toch nog wel te doen...? Als het nu om vier New Foundlanders ging, maar vier cavia's...?
Ik ken in de buurt bijna geen mensen die dat willen en kunnen doen. Vier grote hokken verschonen kost toch wel even tijd en vooral ruimte.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 13:27
Sherco
Sherco is offline
Toen ik op vakantie was zijn mijn vissen naar mijn ouders verhuist, en nu zijn mijn ouders op vakantie en zorg ik in hun huis voor de katten en mijn eigen vissen
Reageren

Regels voor berichten