![]() |
Hulp gezocht met Jumpstyle song
Hey hey,
Zijn er hier wat jump/hardcore/hardtrance/enz producers? Ik heb namelijk gister een song gemaakt, maar ik heb 't gevoel dat het nog niet helemaal juist is. Ik denk dat ik fout zit met de opbouw van m'n song en dat ik meer spanning er in moet bouwen, ook om het wat langer te laten duren. Heb jullie kritiek nodig, als je het niets vind wil ik het ook horen (liefst onderbouwt natuurlijk). De song: http://www.yousendit.com/transfer.ph...2E1FE94D6B5919 |
die overstuurde bas in het begin is een beetje knullig, vooral omdat hij ook letterlijk de zaak overstuurd. verder zit er niet echt een jump-ritme in, het is nu een beetje een vreemd mars ritme geworden. vooral de snare lijkt me daar tamelijk schuldig aan. de melodie is wel aardig maar zou ik wat langer uitbuiten ipv meteen op een totaal andere melodie over te stappen. en dan de opbouw nog idd ;)
|
wat fake zegt.
Die bass moet minder distorted zijn en wat schoner klinken. Beetje een "plok" bass gerust. Verder kan het geheel veel voller en moet je even wat andere noten uitzoeken voor het deuntje. Dat klinkt een beetje vals. Verder ben ik niet zo thuis in het jumpstyle gebeuren |
volgens mij kun je ook gewoon een versneld bubbling ritme gebruiken, check eens wat sean paul ofzo waarschijnlijk kun je daar wel wat mee.
|
|
Citaat:
Jumpstyle is toch wel dat 4/4 kick patroon. Dat heeft bubblin niet. Wat ik van jumpstyle kenmerkend vindt, is dat de kick er dik op ligt. Hij drukt de rest zelfs een beetje naar achter. De kick is hol en galmt niet na. Misschien kun je em begeleiden door op elke eerste tik (waar de kick ook zit), zacht een open hihat laten spelen. |
Dank jullie wel voor jullie commentaar en kritiek. Ik weet niet 100% zeker of ik met deze song verder ga, maar bij m'n volgende jump songs (mochten die komen) zal ik jullie tips zeker gebruiken. Thnx (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Doelde alleen meer die typische billenschud vibe van bubblin. Een bubblin pattern zal ik veel voller staan met geluiden dan een jumpstyle pattern simpel voorbeeld: Code:
BD: 0 - - - 0 - - - 0 - - - 0 - - - 0 - - - 0 - - - 0 - - - 0 - - - zo heb je zeer simpel al een opzet voor jumpstyle |
Wat een kankermuziek blifjt dit :D
|
absoluut, wel leuk om een keer een projectje voor kvlt promo grrrl te doen waarbij iedereen verplicht een jumptrack maken moet. kunnen nog wel interessante dingen uitkomen.
|
da's nog best 'n puik idee :D(y)
|
Verplicht bovenstaande beat van EZBlade gebruiken. :cool:
|
bij dit soort dingen kun je zelfs ongegeneerd cowbells gebruiken enzo (y)
|
Ufke is op de hoogte gesteld (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
http://video.google.nl/videoplay?doc...98616&q=jumpen
T kan ookal synchroon. het heeft wat weg van country line-dancing eigenlijk. |
jumpen is een legaal excuus voor volksdansen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hahahaha die filmpjes hahahaha
|
Citaat:
|
Het zou zomaar kunnen, ik heb nog nooit echte jumpstyle gehoord en ik weiger die filmpjes te zien, dus wat mij betreft zou het net zo goed rond de 50 of de 350 kunnen liggen. :D
|
Citaat:
ik heb een horde jumpstyle nummers op mijn pc :D |
Wikipedia ftw
Citaat:
|
Ik vind dat dansje wel tof eigenlijk, een mix tussen line-dancing en skanken.
Als je de degeneratie van muziek van de afgelopen jaren ziet is het een logisch vervolg op hakken. |
Jumpstyle is helemaal goud (y)
|
dat wel ja
|
Citaat:
jumpen op school Maar ach, als zij het leuk vinden (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05. |