![]() |
waarom werkt dit sommetje niet :@ :@
arghhh
er staat een sommetje : 2+ 6 * dan een wortel tekentje met daaronder 2+7 - 3 = het antwoord zou dan 17 moeten zijn... maaaaaaaaaar ik doe dan 2+7 = 9 daar de 2 machts wortel van is 3 tot zover. dan 6 * 3 = 12 want na machtverheffen en wortel trekken doe je delen en vermenigvuldigen toch ? dus dan hou je over 2 + 12 -3 = 11 !!!! wtf !! hoe kan dit ik word leippppppppp |
6 x 3 = 18...?
|
ik kom gewoon op 17 uit :confused:
|
de wortel van 2+7 is 3
6 keer 3 is 18 2+18-3 = 17 |
huh wtf
waarom zit ik ingodsnaam de hele tijd met 3 * 6 is 12 :S oke mijn fout :D |
Citaat:
|
overigens, hoe kan 16 - -4 = 20 zijn :S
|
Citaat:
dus 16 - -4 = 16 + 4 = 20 |
Waar heb jij in vredesnaam wiskunde gehad. :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
beetje kut want nu moet ik het ineens weer leren om verder te kunnen met hbo :@ |
:D (y)
|
2 + 7 - 3 = 6
wortel van 6 = (ongeveer) 2,5 6 * 2,5 = 15 15+2 = 17 toch :confused: |
Citaat:
|
2+7-3 staat allemaal onder het worteltekentje, of alleen 2+7? Ze hebben haakjes niet voor niets uitgevonden voor wiskunde... pas ze dan ook toe ;)
Edit: het is me al duidelijk uit de reacties eronder. Maar toch, haakjes zijn geen overbodige luxe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
2+ 6 * dan een wortel tekentje met daaronder 2+7 - 3 =
...........______ (2+6)*V(2+7-3)\ = ...............____ of (2+6)*V(2+7)\ -3 ?? |
Citaat:
Je weet toch dat het 17 is? Dan kunnen ze dus allebei niet.. 2 + 6 * sqrt( 2 + 7 ) - 3 = 17 Of, als je zo nodig overbodige haakjes wil: 2 + ( 6 * sqrt( 2 + 7 ) - 3 ) = 17 |
Rekenen met dit weer...zz
|
Citaat:
|
Citaat:
= 2 + 6 (V9) -3 = 2 + 6 (3) -3 = 2 + 18 - 3 = 20 - 3 = 17 Easy toch... Kreeg ik nog maar zo'n wiskunde :( |
Bohhh, zo moeilijk is dat toch niet? :confused:
2 + (6 *√2+7) - 3 √2+7 = √9 = 3 Dus dan krijg je: 2 + (6 * 3) - 3 6 * 3 = 18 --> 2 + 18 - 3 = 17 :p |
Ik wordt misselijk van dit topic.
|
ik kan het gewoon uit mijn hoofd uitrekenen.
En ik heb nog wel zo'n fancy rekenmachine. |
:'(
|
Citaat:
en ik word misselijk van ik word met dt |
Citaat:
|
tja als de haakjes niet op de juiste plek staan heb ik er ook moeite mee :P
|
Citaat:
|
2+ 6 * √ (2+7 - 3) =
2+7-3 =6 √6≈2,45 6*2,45≈14,70 2+14,70≈16,70 :) |
Ik verwijs u naar huiswerkfora.
|
Mensen die nu nog aankomen met 16,7 als antwoord moeten écht leren lezen :|
|
Citaat:
|
argh, wiskunde :|
|
Ik vind het erg om deze som wiskunde te noemen. Het is gewoon basisschoolrekenen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je zou een moeten zien hoe vaak meneer van Dale op de middelbare school in de hogere klassen van het vwo nog wordt verkracht :o
|
meneer van dale wacht op antwoord
Machten vermenigvuldigen dalen wortels optellen aftrekken? volgens vandale is √9/3 gelijk aan √3. en dit klopt niet. of is dit ook wat jij bedoelde? |
Citaat:
|
Citaat:
Meneer Van Dalen wacht op antwoord geeft bij sqrt(9)/3 nooit sqrt(3) als antwoord. |
waarom staat wortels dan na delen?
|
Meneer van Dale is onzin. Sinds de hele wereld dezelfde rekenregels gebruikt is mvd niet meer van toepassing.
Zelf heeft een medestudent een ander ezelsbruggetje geïntroduceerd bij zijn presentatie over wiskundelessen: de Hardloopwedstrijd. Mannen Winnen. Dames Verliezen. Of Andersom. Haakjes wegwerken Machtsverheffen en worteltrekken (van links naar rechts. Zij zijn gelijkwaardig.) Delen en vermenigvuldigen (gelijkwaardig) Optellen en aftrekken (gelijkwaardig) We (2e jaars lerarenopleiding wiskunde) vonden het wel grappig en houden hem voorlopig erin. |
Citaat:
sqrt 9 -------- is niet sqrt 3 (ook niet volgens van Dale) ....3 er staat namelijk deel wortel 9 door 3 en niet: neem de wortel van 9/3. |
Hoe komt het dat er zo veel reacties zijn op een simpel sommetje waar niet eens een onbekende in opgelost hoeft te worden?
En de TS is toch niet echt 22 neem ik aan? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja mischien heb je gelijk en komt het gewoon door de onduidelijke vraagstelling. En ach ja niet iedereen kan goed zijn in wiskunde |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |