Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   toneelschool op mbo niveau? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=14503)

the tourist 15-08-2001 18:42

toneelschool op mbo niveau?

een vriendin van mij zit nu op het vmbo (gaat naar de 3e), en ze wil heel graag naar de toneelschool. je kan natuurlijk wel eerst naar het mbo en dan naar de toneelschool. maar dat duurt weer zo lang, en het is de vraag of ze dat redt. ik heb gehoord dat er wel een soort mbo-toneelschool is, dat hoort bij de toneelschool maar is wat anders. weten jullie daar meer over? of iets anders?

ally mcbeal 16-08-2001 09:05

Ik heb er nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd. Volgens mij zijn toneelopleidingen alleen op hbo-niveau.

bubbeltjes 17-08-2001 22:29

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Een vriendin van mij heeft MAVO gedaan. Zij wilde daarna de vooropleiding voor de toneelschool in Den Bosch gaan doen (duurt een jaar) maar zelfs daar deden ze er heel moeilijk over omdat ze na die vooropleiding met haar MAVO toch niet op een toneelschool terecht zou kunnen. Uiteindelijk heeft ze toch auditie mogen doen en is ze aangenomen, maar ik denk dat dat bij een toneelschool niet zo makkelijk gaat. Dat is gewoon wettig geregeld dat je minimaal HAVO moet hebben.

the tourist 18-08-2001 12:43

Citaat:

bubbeltjes schreef:
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Een vriendin van mij heeft MAVO gedaan. Zij wilde daarna de vooropleiding voor de toneelschool in Den Bosch gaan doen (duurt een jaar) maar zelfs daar deden ze er heel moeilijk over omdat ze na die vooropleiding met haar MAVO toch niet op een toneelschool terecht zou kunnen. Uiteindelijk heeft ze toch auditie mogen doen en is ze aangenomen, maar ik denk dat dat bij een toneelschool niet zo makkelijk gaat. Dat is gewoon wettig geregeld dat je minimaal HAVO moet hebben.

oh, ok

Acey 20-09-2001 16:20

alleen als je als mavoer heel veel talent hebt nemen ze je aan.je moet dan een zware auditie doen en extra geschiktheids test doen. Het is zwaar en moeilijk om er doorheen te komen maar dat is het anders ook en als ze echt talent heeft moet 't lukken. Als ze bv. ook kan aantonen dat ze om een logische reden mavo doet en ze ook havo had kunnen doen

Cleopatra 27-10-2001 18:26

Een vriend van mij zit op die school, het is een school in amsterdam en nog niet een erkende school, dit is het eerste jaar dat die school is begonnen en verder weet ik er niet zo veel over.

Demon of Fire 28-10-2001 11:37

SCW (Sociaal cultureel werk Theater), dat is dus een toneelschoolopleiding MBO.
Kun je bij de Friese Poort volgen.

Voor meer informatie verwijs ik je ook naar deze school. Die kun je in Leeuwarden vinden.

Groetjes
Ben(die zelf natuurwetenschappelijk is aangelegd :-)

summer1986 23-09-2002 17:06

Citaat:

bubbeltjes schreef:
Heej bubbeltjes,

kun je mij misschien iets meer vertellen over die vooropleiding in Den Bosch? (Website oid.)

Tampert 23-09-2002 17:14

Citaat:

Demon of Fire schreef:

Voor meer informatie verwijs ik je ook naar deze school. Die kun je in Leeuwarden vinden.

Groetjes

Sorry voor mijn offtopicheid, maar wat heeft natuurwetenschappelijke aanleg nu weer te maken met theater? Het is alletwee gewoon supertof!!

Magicgirl 25-09-2002 14:17

In rotterdam hebben ze nu een mbo theaterschool = samenwerking van albeda met het jeugdtheaterhofplein

Royo85 28-09-2002 07:36

*Is een van de trotse mensen die toegelater werd op 'de MBo-Theaterschool'*

Jep, het Albeda College in Rotterdam en Jeugdtheater Hofplein hebben samen een 'nieuwe opleiding' gestart.

Voor meer info moet je ff naar http://www.jeugdtheaterhofplein.nl/mbo/index.htm gaan
(of mail me, royo85@hotmail.com)

Scarlett 29-09-2002 13:02

Citaat:

Royo85 schreef:
*Is een van de trotse mensen die toegelater werd op 'de MBo-Theaterschool'*

Jep, het Albeda College in Rotterdam en Jeugdtheater Hofplein hebben samen een 'nieuwe opleiding' gestart.

Voor meer info moet je ff naar http://www.jeugdtheaterhofplein.nl/mbo/index.htm gaan

Grmbl, ik ben niet toegelaten. :mad: :D

Is't leuk? :)

Droomvlucht 06-10-2002 17:19

zover ik weet neemt alleen de Rock acedemie mensen aan die mavo (of hoger natuurlijk) gedaan hebben...

purplerose 11-10-2002 18:25

In rotterdam kun je een speciale opleiding volgen o[p het albeda college, dat is van het jeugdtheater hofplein er was ook nog een andere school maar welke dat was weet k nniet meer mja

Carn 26-10-2002 17:48

Kunst opleidingen (Dus Muziek, Dans, Toneel, grafisch, etc), zijn bijna allemaal HBO niveau, er zijn er volgens mij maar enkelen op universitair niveau. Je kan met mavo op een HBO kunstopleiding aan worden genomen, als je gewoon heel erg goed bent. Zo niet, dan wordt het toch eerst MBO.

Sorcha-Solar 26-10-2002 20:53

Citaat:

Royo85 *Is een van de trotse mensen die toegelater werd op 'de MBo-Theaterschool'*

ik wil er ook heen!(zit nu in 3-mavo)ik zit op hofplein, en ik heb volgens mijn lera(a)re(sse)n talent...maar wordt er nu echt veel aan toneel/zang/dans besteed of meer om het achter de schermen enz.???

Milou

*Alcootje* 28-10-2002 13:43

jaaaaaaaah hofplein *was al gezegd ik weet ut!!!*

maar das zo ik wil er ook heen ookal zik nu op mbo

heb al 8 jaar op de theaterschoolhofplein gezeten *iemand hans en grietje gezien :D * naja goed dat was t weer

DOEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ

*Alcootje* 28-10-2002 13:46

Groetjes

** uuuuh ik doe zelf SCW in Rdam (las het net pas) en wij hebben niet zo veel met theater en ik ben er juist naartoe gegaan omdat dat wel zo was.... dus ik weet niet of t dan aan de school ligt ofsow?? **

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.