Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2001, 18:42
the tourist
the tourist is offline
een vriendin van mij zit nu op het vmbo (gaat naar de 3e), en ze wil heel graag naar de toneelschool. je kan natuurlijk wel eerst naar het mbo en dan naar de toneelschool. maar dat duurt weer zo lang, en het is de vraag of ze dat redt. ik heb gehoord dat er wel een soort mbo-toneelschool is, dat hoort bij de toneelschool maar is wat anders. weten jullie daar meer over? of iets anders?
Advertentie
Oud 16-08-2001, 09:05
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Ik heb er nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd. Volgens mij zijn toneelopleidingen alleen op hbo-niveau.
Oud 17-08-2001, 22:29
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Een vriendin van mij heeft MAVO gedaan. Zij wilde daarna de vooropleiding voor de toneelschool in Den Bosch gaan doen (duurt een jaar) maar zelfs daar deden ze er heel moeilijk over omdat ze na die vooropleiding met haar MAVO toch niet op een toneelschool terecht zou kunnen. Uiteindelijk heeft ze toch auditie mogen doen en is ze aangenomen, maar ik denk dat dat bij een toneelschool niet zo makkelijk gaat. Dat is gewoon wettig geregeld dat je minimaal HAVO moet hebben.
Oud 18-08-2001, 12:43
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Een vriendin van mij heeft MAVO gedaan. Zij wilde daarna de vooropleiding voor de toneelschool in Den Bosch gaan doen (duurt een jaar) maar zelfs daar deden ze er heel moeilijk over omdat ze na die vooropleiding met haar MAVO toch niet op een toneelschool terecht zou kunnen. Uiteindelijk heeft ze toch auditie mogen doen en is ze aangenomen, maar ik denk dat dat bij een toneelschool niet zo makkelijk gaat. Dat is gewoon wettig geregeld dat je minimaal HAVO moet hebben.

oh, ok
Oud 20-09-2001, 16:20
Verwijderd
alleen als je als mavoer heel veel talent hebt nemen ze je aan.je moet dan een zware auditie doen en extra geschiktheids test doen. Het is zwaar en moeilijk om er doorheen te komen maar dat is het anders ook en als ze echt talent heeft moet 't lukken. Als ze bv. ook kan aantonen dat ze om een logische reden mavo doet en ze ook havo had kunnen doen
Oud 27-10-2001, 18:26
Cleopatra
Cleopatra is offline
Een vriend van mij zit op die school, het is een school in amsterdam en nog niet een erkende school, dit is het eerste jaar dat die school is begonnen en verder weet ik er niet zo veel over.
Oud 28-10-2001, 11:37
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
SCW (Sociaal cultureel werk Theater), dat is dus een toneelschoolopleiding MBO.
Kun je bij de Friese Poort volgen.

Voor meer informatie verwijs ik je ook naar deze school. Die kun je in Leeuwarden vinden.

Groetjes
Ben(die zelf natuurwetenschappelijk is aangelegd :-)
Oud 23-09-2002, 17:06
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Heej bubbeltjes,

kun je mij misschien iets meer vertellen over die vooropleiding in Den Bosch? (Website oid.)
Oud 23-09-2002, 17:14
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Voor meer informatie verwijs ik je ook naar deze school. Die kun je in Leeuwarden vinden.

Groetjes
Sorry voor mijn offtopicheid, maar wat heeft natuurwetenschappelijke aanleg nu weer te maken met theater? Het is alletwee gewoon supertof!!
Oud 25-09-2002, 14:17
Verwijderd
In rotterdam hebben ze nu een mbo theaterschool = samenwerking van albeda met het jeugdtheaterhofplein
Oud 28-09-2002, 07:36
Royo85
Royo85 is offline
*Is een van de trotse mensen die toegelater werd op 'de MBo-Theaterschool'*

Jep, het Albeda College in Rotterdam en Jeugdtheater Hofplein hebben samen een 'nieuwe opleiding' gestart.

Voor meer info moet je ff naar http://www.jeugdtheaterhofplein.nl/mbo/index.htm gaan
(of mail me, royo85@hotmail.com)
Oud 29-09-2002, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Royo85 schreef:
*Is een van de trotse mensen die toegelater werd op 'de MBo-Theaterschool'*

Jep, het Albeda College in Rotterdam en Jeugdtheater Hofplein hebben samen een 'nieuwe opleiding' gestart.

Voor meer info moet je ff naar http://www.jeugdtheaterhofplein.nl/mbo/index.htm gaan
Grmbl, ik ben niet toegelaten.

Is't leuk?
Oud 06-10-2002, 17:19
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
zover ik weet neemt alleen de Rock acedemie mensen aan die mavo (of hoger natuurlijk) gedaan hebben...
Oud 11-10-2002, 18:25
purplerose
purplerose is offline
In rotterdam kun je een speciale opleiding volgen o[p het albeda college, dat is van het jeugdtheater hofplein er was ook nog een andere school maar welke dat was weet k nniet meer mja
Oud 26-10-2002, 17:48
Carn
Carn is offline
Kunst opleidingen (Dus Muziek, Dans, Toneel, grafisch, etc), zijn bijna allemaal HBO niveau, er zijn er volgens mij maar enkelen op universitair niveau. Je kan met mavo op een HBO kunstopleiding aan worden genomen, als je gewoon heel erg goed bent. Zo niet, dan wordt het toch eerst MBO.
Oud 26-10-2002, 20:53
Sorcha-Solar
Sorcha-Solar is offline
Citaat:
Royo85 *Is een van de trotse mensen die toegelater werd op 'de MBo-Theaterschool'*

ik wil er ook heen!(zit nu in 3-mavo)ik zit op hofplein, en ik heb volgens mijn lera(a)re(sse)n talent...maar wordt er nu echt veel aan toneel/zang/dans besteed of meer om het achter de schermen enz.???

Milou
Oud 28-10-2002, 13:43
*Alcootje*
*Alcootje* is offline
jaaaaaaaah hofplein *was al gezegd ik weet ut!!!*

maar das zo ik wil er ook heen ookal zik nu op mbo

heb al 8 jaar op de theaterschoolhofplein gezeten *iemand hans en grietje gezien * naja goed dat was t weer

DOEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
Oud 28-10-2002, 13:46
*Alcootje*
*Alcootje* is offline

Groetjes

** uuuuh ik doe zelf SCW in Rdam (las het net pas) en wij hebben niet zo veel met theater en ik ben er juist naartoe gegaan omdat dat wel zo was.... dus ik weet niet of t dan aan de school ligt ofsow?? **
Advertentie

Regels voor berichten