![]() |
Welke Spieren?
Hallo,
Mijn vraagje is --> Als je je Biceps traint dus je spierballetjes, dan worden ze natuurlijk steviger.. :D Maar met wat soort dingen in het dagelijks leven gebruik je nou eigenlijk de biceps? Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen, zoniet probeer ik het beter uit te leggen.. :p Alvast bedankt..!! :D |
:\
|
Met armworstelen, dingen optillen, een bal smijten, zwemmen, pompen (ook je schouders en borstspieren)...
|
Boodschappentas curlen.
|
sjorren
|
Wat dacht je van armbewegingen?
|
seksen
|
Je biceps gebruik je om je arm te buigen, je triceps om hem te strekken. Bedenk zelf maar bij welke activiteiten je je arm buigt.
|
Citaat:
ik til hem wel gewoon op .. |
Citaat:
|
Ja idd een bal smijten. Wat is daar nou weer :confused: aan? :P
|
Een luciferhoutje van een knulletje met twee kleine bolle gespierde spierballetjes op een verder mager armpje is natuurlijk geen gezicht.
Als je wat meer een vent wilt worden, zal je hele lichaam ietsje voller, zwaarder en gespierder moeten worden. Dus: een goed bord vol eten van wat je moeder je dagelijks voorzet, lekker veel sporten en een bijbaantje waarbij je je lichaam moet gebruiken. |
Citaat:
DDM: bij een bal smijten gebruik je je schouder, triceps en borst (geen biceps) |
Dan hebben we allebei een ander opvatting wat betreft een bal smijten. Ligt er aan op welke manier je die bal wegsmijt.
|
Ts is nog in de groei, die mag nog niet meer dan gezond eten en lekker sporten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je hebt eigenlijk niet zwaar getrainde biceps nodig, triceps en schouder/borst worden veel meer gebruikt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ~(S-|-)2v!lL~ , je moet inderdaad wel érg zwak zijn wil je gespierder worden van het optillen van een bal, maar de vraag was wanneer je je biceps gebruikt en dat doe je dan toch echt. |
Citaat:
En mocht het daarbij het geval zijn den ben je of heel erg zielig doordat je lichamelijk gehandicapt bent op een manier waardoor je bij het gooien van een bal je biceps gebruikt of je hebt zo'n belabberde techniek dat het waarschijnlijk de 1e of een van de 1e keren is dat je een bal gooit en er verder weinig aan kon doen. |
zoals ik in de post die je quote al zei: om een bal te smijten, moet je 'm eerst optillen.
|
Citaat:
|
Hey,
Fijn dat jullie allemaal zo op mijn topic reageerd. Nu weet ik ook dat je de triceps veel vaker nodig hebt, hoe train ik de triceps nou het makkelijkst en het meest efficent thuis? Greetz, Alvast mega bedankt..!! :D |
Citaat:
gooien en optillen zijn twee totaal verschillende dingen... waar haal je uberhaupt vandaan dat die bal eerst opgetild moest worden :confused: . iemand gaf hem namelijk aan. (niet boeiend verder) @3rikj3... ik suggereer engelse militaire pushups. hierbij houdt je je ellebogen langs je lichaam in plaats van naar buiten. -handen naar voren onder je schouder -kontspieren, onderrug spieren aanspannen -naar voren kijken -met borst de grond raken |
Hey,
Harstikke bedankt voor alle reactie, ik denk dat er wel een slotje op kan..!! Harstikke bedankt mensen, Groetjes,.!! |
Citaat:
http://www.exrx.net/WeightExercises/.../WtTriDip.html triceps oefeningen: http://www.exrx.net/Lists/ExList/Arm...l#anchor122387 en index voor alle spiergroepen: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html |
HEy Fosje,
HARSTIKKE BEDANKT VOOR JE POST..!! ECHT JE HEBT ME MEGA GEHOLPEN, Groetjes, 3rikj3 hier kan een slotje op..!! :D |
Bij de handstand :cool:
|
Citaat:
|
Ik ga niet met mensen in discussie die niet kunnen lezen:D Dus lama lekker hangen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Gebruik je ook.
|
Citaat:
http://www.yourdictionary.com/images...g/A4tricep.jpg Ik zal het proberen uit te leggen. Bij gooien STREK je je arm. bij het strekken wordt niet de biceps, maar de triceps aangespannen. En kom nu niet aan met dat je tijdens het gooien net met je andere arm je handtasje omhoog tilde want dan zit je verkeerd te denken. |
Je biceps is antagonist van de triceps bij het strekken van de arm. Als je je arm buigt ontstaat er flexie, dat kan alleen mb.v. de biceps.
Als je nou onderhands zou gooien dan gebruik je m wel ja. |
Citaat:
Nog éénmaal. LEZEN!!!!!!!! Bij het gooien van een bal gebruik je geen biceps. Dat zeg ik toch ook niet. Maar wil je ver gooien dan moet je eerst flexie vertonen. Tenzij je een draaiworp maakt. Je moet de vraag goed lezen van TS. Maar dat is ook het probleem: lezen!!!!!!!! |
Citaat:
|
Ik snap het wel hoor aap, denk jij diegene bent die het niet snapt. Je gebruikt EN je triceps EN je biceps bij gooien. Je gebruikt je biceps ook bij bankdrukken, triceps gebruik je ook bij bijvoorbeeld optrekken.
Sterke biceps helpt wel zeker bij gooien. Nooit na 't boksen spierpijn gehad in je biceps? Ik heb dan nooit last van m'n triceps, maar altijd m'n biceps terwijl je dan volgens jou denkwijze spierpijn zou moeten hebben in je triceps.. |
Citaat:
tijdens het optrekken gebruik je je triceps dan wel heel licht aan het eind van de beweging, maar als iemand om een tricepsoefening vraagt ga je niet eggen dat hij zich moet optrekken. Die spieren spelen weliswaar een rol als dynamische stabilisator, maar doen niet actief mee. Je mag er toch vanuitgaan dat als je om een voorbeeld vraagt je een beweging krijgt waarbij de biceps een doelspier of ten minste een synergist is. |
Haha, wat een gezeik zeg.
Is dit een wedstrijdje "wie heeft de meeste kennis over spieren"? De rol van de biceps tijdens een worp is me trouwens ook niet helemaal duidelijk. Ik heb vaak van die "wie kan het verst gooien" wedstrijdjes gedaan en als ik echt hard gooide, voelde ik het toch zeker in mijn biceps. |
Citaat:
Edit: dit geldt trouwens voor elke andere persoon waar ik mee getrained heb en elke sportinstructeur geeft ook aan dat je je schouders op moet warmen voor het werpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oops, een hele discussie omdat ik zei "een bal werpen" :p Ik zei dat omdat ik vroeger heb gekorfbald en ik toen met gewichtjes mijn biceps trainde en voelde dat ik verder en harder kon gooien dan ervoor... Heb er verder niet over nagedacht, maar dat doen jullie wel voor mij precies ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06. |