![]() |
verkering?
hey iedereen,
ik zit beetje met een dilemma Op de baisschool heette het verkering (simpel: je loopt naar een meisje toe, je vraagt of ze verkering wil) en als je volwasse bent heet het relatie, maar wat nou als je zo rond 14, 15, 16 jaar bent, dan is relatie wanna be volwasse (vind ik iig) en verkering alsof je op de basisschool bent blijven hangen.. Wat moet je dan aan een vrouw vragen wat ze wil? verking of relatie? of moet je halemeel nix vragen? (zei een gozer uit men klas:S maar je bent niet ineens "van elkaar' als je dat niet duidelijk heb gestelt (of wel?) wie weet weet één van jullie twee het niet en ben je ook beetje in de aap gelogeert... naja, hoe denken jullie hier over? alvast bedankt Grz Peter |
Eh, toen ik 15/16/17 was noemden we dat 'iets met elkaar hebben'. Beetje vage omschrijving, maargoed, daarmee vermijd je wel het woord verkering of relatie. En dan was het meestal zo dat de één de ander mee vroeg naar de bioscoop, en als je dan tijdens de film ging zoenen was het 'aan', maar voor de zekerheid kon je natuurlijk daarna nog even vragen aan de ander 'en, hebben we nu iets met elkaar, of niet?'.
|
goeie vraag. ik zat er tot m'n 18e ook mee te worstelen met die vraag (en nog wel met meer dingen). en nu komt t gewoon. niet echt meer vragen (soms wel als je echt confuus bent...). t is er , of t is er niet.
|
Citaat:
|
Precies, ik zei ook 'iets met elkaar hebben'.
Nu noem ik het een relatie, maar de vraag 'hebben we nu een relatie?' vind ik raar; ik denk dat je ook als je ouder bent dat 'hebben we iets met elkaar?' gebruikt. |
iets met elkaar hebben is goed, gebruikt wij vroeger ook vaak. Maar vragen aan een meisje gebeurt meestal alleen op de basisschool. Als je ouder bent gaat dat vanzelf. Zoals voorbeeld van de bioscoop van Sarah.
|
wij zeggen vrijen :-)
'Ik vrij met...' Maar dat is ook zeer regionaal, dat men dat zegt. |
Als ik het netjes doe, dan vraag ik of ik zijn vriendinnetje nu ben, en als ik grappig/schattig wil doen vraag ik hem of ie "van mij" is.
|
Citaat:
Mja, ik hield meestal mijn mond tot we elkaar nog eens zagen. Als het dan nog van hetzelfde was, dan hadden we iets ^^. |
Ik heb op mijn 19e mijn eerste vriendje ook verkering gevraagd :o
Ik heb dus geen idee :P |
Ik heb nog steeds verkering, zo. En een vriendje. 'Relatie' vind ik veel te algemeen :P
|
okeej, bedankt mensen... hier (waar ik woon) word ook vaak wel de term 'iets hebben' gebruikt maar dat vind ik zo vaag... "Zou je iets willen?" "jah lekker, colaatje graag"
maja, als het niet anders is dan zal ik het wel zo gebruiken als ik het nodig heb:P zat er een beetje over in de rats omdat ik tijdje terug iemand heel minachtend had horen praten over iemand anders die verkering had gevraagt, want dat kon toch absoluut niet dat je nog om verkering vroeg en dat was toch basisschool en blablabla en ik ben nou ook weer niet bepaalt meneer zelfvertrouwen himself op dit vlak..... |
Citaat:
|
Het hoeft toch niet altijd letterlijk gezegt te worden?
Als je een meisje leuk vindt, en zij jou ook. Dan merk je op een gegeven moment toch wel dat het goed zit. Bij mijn eerste vriendinnetje wilde ik wel duidelijkheid, dus heb ik gewoon gevraagt of we zo verder wilden gaan. Maar dat was meer omdat het eerst een gewone vriendin was. |
Ik vind: "wil je mn vriendinnetje zijn?" veel leuker dan: "wil je iets met me".
|
Citaat:
|
iets met elkaar hebben
EN wij zeggen vrijen (Antwerpen) 'Ik vrij met...' Dus de Antwerpenaren en de Limburgers denken er hetzelfde over. :) |
Wat ik zou zeggen is: Wil je samen zijn met mij? ofzo...
Maar aan mijn huidige vriend heb ik nix moeten vragen en hij ook niet aan mij. We wisten het gewoon vanzelf hoe het zat. |
Citaat:
|
Was het niet: wil je met mij gaan? Wil je mijn vriendje zijn? :confused:
|
Ik val nog wel binnen de doelgroep en het is wel iets met elkaar hebben, maar relaties en verkeringen zijn niet geheel ongebruikelijk. Voor de grap ofzo gaat het ook wel over dat ze 't met elkaar doen. Zo van 'Wist je dat A het met B doet?' Meestal is het wel duidelijk dat twee mensen elkaar meer dan gewoon leuk vinden en als ze dan gaan zoenen is het aan, of niet natuurlijk. Maar ik heb al tijden niets meer gehoord van mensen die verkering vroegen ofzo.
Edit: Bij ons dan hè, het lijkt net of ik algemene regels op heb geschreven ofzo :) |
Citaat:
Ontopic Ik denk dat je eerst een paar keer leuke dingen met haar moet gaan doen en met 'r zoenen ofzo voordat je aan haar vraagt 'iets te hebben'. |
Ik heb het sinds de eerste klas niet meer aan iemand gevraagd of andersom .. Op een gegeven moment weet je gewoon dat je 'iets' met elkaar hebt . Ik zou iig niet meer iemand verkering vragen :S en om nou te vragen of hij een relatie met me wil klinkt ook gelijk zo officieel .. Ik pak ze gewoon op hun bek (y)
|
Citaat:
|
Uhmm na de eerste zoen zoenden we elke keer als we elkaar zagen, hij vroeg me steeds of ik met hem 'verder wilde' en op een gegeven moment hebben we samen besloten dat we 'met elkaar verder wilden' (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
(in Nederland, brabant maar wel dicht bij de Belgische grens. ;) Ik vind het eigenlijk wel vaag klinken, maargoed alleen m'n ouders zeggen het eigenlijk. :p |
'Mag ik met je vrijen?' Nee, dat zou ik niet zeggen in Nederland. ;)
'Wil je iets met me?' 'Wil je mijn vriendin zijn?' of 'Mag ik jouw vriend zijn?' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kortom Vlaanderen en een stuk van Nederland zeggen dus ook vrijen met ...
|
Iets hebben, ofzo? Jezus, het gaat wel iets té goed in Nederland als mensen met dit soort 'problemen' zitten.
|
Citaat:
|
Meestal is dit de magische zin:
Mag ik je mijn vriend(in) noemen? |
mijn vriend vroeg of hij zijn vrienden mocht vertellen over zijn vriendin. Ik vind dat we sindsdien iets hebben, volgens hem al eerder..
|
Wat botervleug zegt :)
Ik weet wel dat ik de eerste keer dat ik dat hoorde echt hard moest lachen. Zegt m'n ex zo kei verlegen mag ik je nu mijn vriendinnetje noemen? En dat klonk wel zo kanloos :p Of je met iemand verder wil of hebben we nou wat vind ik ok wel ok klinken eigenlijk :) |
echt verkering vragen vind ik wel schattig... maar that's just me.
|
Citaat:
|
Mijn ex vroeg aan mij of ie het over Sam moest hebben of over z'n vriendinnetje als ie iets over mij vertelde aan z'n vrienden :) Vond ik wel een leuke manier eigenlijk :)
|
verkering, de goeie ouwe tijd (Y) :)
ik vroeg me altijd uit pure frustratie af als mensen 'iets' met elkaar hebben, WAT ze dan hadden:| later bleek dat seks te zijn :p |
Met iemand lopen.. (maar misschien is dat ook regionaal?)
En kennis hebben aan iemand, maar dat is vrij ouderwets. |
wij noemen het nog steeds verkering...ben nu ondertussen 22..iedereen hier noemt het zo...denk dat het ook een beetje plaatselijk gebonden is...
|
Ie hebt t gwoon leuk me mekoar
dat zeggen wij (Twente) he als je gwoon een beetje kalverliefde hebt (sorry voor het ouderwetse woord) als je iets serieus hebt: Dan HEB je gwoon wat... verkering gebruikt alleen mijn moeder. dat doet me denken aan de briefjes die je in groep acht naar mekaar schreef: wil je verkering, J/N xxx mij en dat ze dat dan terug moesten sturen en doe vooral heanig (=rustig) an |
mijn pa zij altijd toen ik op de middelbare zat dat ik een flip had
dat is zich later door gaan zetten mijn scharrels. Inmiddels heb ik DE flip gevonden, en dat is dus een relatie :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
tis gwoon hoe wij het zeggen... en ik ben trots op Twente ja! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je voelt dat het goed zit, dan hoef je dat niet te bevestigen met ''Verkering'' of ''Relatie''.
Je gaat dan gewoon met elkaar... :) vriend en Vriendin! haha |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09. |