Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   mijn neef (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1459835)

saly 17-08-2006 20:05

mijn neef

heluup, ik ben verliefd op mijn neef, hij is 20 en ik 19.
hoe moet ik het hem in godsnaam duidelijk maken dat ik hem leuk vind??
het zou misschien zo zijn dat ie ook wat voor mij voet, maar hoe moet ik nou beginnen?
iemand een goede advies?.....

vosje16 17-08-2006 20:33

'k hoop maar dat je geen kinderen wilt...

vedetje 17-08-2006 20:45

je neef? als in bloedverwant? :nono:

Zwoek 17-08-2006 21:08

Dat is wel een beetje minder. Kun je hem niet vergeten?

Estar 17-08-2006 21:16

Hetzelfde als bij elk andere jongen?

Missy1234567890 17-08-2006 21:35

Ik zou het hem helemaal niet duidelijk maken, maar hem gewoon vergeten. Familie, daar moet je van afblijven. Levert alleen maar problemen op.

Mariekje* 17-08-2006 22:41

Van familie kan je beter afblijven, want meestal geeft het een reeks aan problemen. Vergeet hem, althans probeer het!

Germaine 17-08-2006 23:09

jeetje..dat is lastig! Ik heb ook een neef, en echt een leuke jongen! maar het is en blijft je neef...NIKS MEER!!! :nono:

Uit je hoofd zetten meid...er zijn genoeg leuke jongens die wel echt beschikbaar zijn!!

Je haalt zo alleen maar problemen op de hals...

fractuur 17-08-2006 23:15

Niet aan beginnen. Gewoon: leuke jongen buiten je familie zoeken.

Prue Halliwell 17-08-2006 23:47

neef en nicht vrijen licht

als er geen ziektes in de familie zijn kan het...

N00dles 18-08-2006 05:46

Zolang jullie geen bloedverwanten zijn, zie ik het probleem niet.

Maar het lijkt me idd verstandiger om toch een buiten de familie te zoeken.

WolterB 18-08-2006 07:53

Het kan/mag wel, maar kan idd voor problemen binnen de familie zoeken.

remy476 18-08-2006 09:28

zet hem maar uit je hoofd, bloedverwanten levert alleen maar problemen op

Shredder 18-08-2006 10:24

Het is bij wet niet verboden, maar ik denk dat de rest van de familie zelf het zijne over te denken en te zeggen heeft. Probeer hem te vergeten, iets met bloedverwanten beginnen levert alleen maar problemen op.

nancy666 18-08-2006 11:35

Ik ben het helemaal oneens met iedereen hierboven.

Als je hem echt graag ziet, ga er dan voor meid.Wat maakt het nu uit als hij je neef is of niet...

Nona 18-08-2006 11:56

Wettelijk gezien mag het allemaal. Maar sociaal gezien is het niet zo geaccepteerd en zal je familie en vriendenkring er wat vreemd tegenaan kijken. Daarbij, met de kans dat er iets van komt en dat niet blijkt te werken is dat nogal lastig met familie die je toch wel vaker ziet dan een gemiddelde ex. Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om te proberen hem te vergeten.

Orpheo 18-08-2006 12:32

Citaat:

Kruimel schreef op 18-08-2006 @ 12:56 :
Wettelijk gezien mag het allemaal. Maar sociaal gezien is het niet zo geaccepteerd en zal je familie en vriendenkring er wat vreemd tegenaan kijken. Daarbij, met de kans dat er iets van komt en dat niet blijkt te werken is dat nogal lastig met familie die je toch wel vaker ziet dan een gemiddelde ex. Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om te proberen hem te vergeten.
+1

Krummeltje 18-08-2006 12:54

Lekker bekrompen iedereen hier (N) Wat maakt het uit?
Het zal wel problemen geven misschien, maar misschien ook niet. Een relatie met een drugsdealer is ook niet echt sociaal geaccepteerd, en een relatie met iemand die twintig jaar ouder is ook niet... dit is geen uitzondering.

Andijvie 18-08-2006 13:31

Hmm, tja, zelf zou 'k het niet willen, maar ik heb ook geen neven die ik aantrekkelijk vind (laat staan zij mij). En ik ben getrouwd :P
Maar ja... wettelijk gezien mag het, en in principe hoeft niet iedereen te weten dat jullie familie zijn natuurlijk. (Behalve dan de familie zelf.)

Lente 18-08-2006 14:16

Citaat:

Krummeltje schreef op 18-08-2006 @ 13:54 :
Lekker bekrompen iedereen hier (N) Wat maakt het uit?
Het zal wel problemen geven misschien, maar misschien ook niet. Een relatie met een drugsdealer is ook niet echt sociaal geaccepteerd, en een relatie met iemand die twintig jaar ouder is ook niet... dit is geen uitzondering.

Als een vriendin van mij verliefd was op haar neef, zou ik hetzelfde zeggen als wanneer ze verliefd was op een drugsdealer of een 20 jaar oudere man: doe er niks mee. En als je het wel doet, hou dan rekening met heeel veel tegenstand uit je omgeving. Moet je wel heel sterk in je schoenen staan en heel overtuigt zijn van jullie relatie, wil je daar tegen kunnen. Dus begin er niet aan.

Morgan le Fay 18-08-2006 14:22

Oeii...moeilijk, hoor.

Hoe is je familie? Is het waarschijnlijk dat zij dit accepteren?
En...delen jullie grootouders?

Tja, ik zou het niet doen. Maar als je echt gek op hem bent en je familie is n btje open-minded,tja, doen dan maar. Hoop dat je geen kinderen wilt.

Ik snap dat het moeilijk is het te vertellen. Als hij je afwijst...dan is t wel moeilijk bij familie-aangelegenheden. En het is hopen dat hij het niet doorvertelt....Maar ja, je bent gek op m, dus zo'n klootzak is het vast niet...

Orpheo 18-08-2006 14:44

ik ben er pertinent tegen. je doet t gewoon niet met je familie. klaar.

nancy666 18-08-2006 17:04

als t nu broer en zus was...

Maar komaan, ze zijn neef en nicht, das toch geen ramp

Chloe Siere 18-08-2006 17:07

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Hm...

N00dles 18-08-2006 17:27

Nouja, even om mensen die zeggen 'je doet het niet met je familie' te confronteren met de ondoordachtheid van hun uitspraak:

Stel, je ontmoet iemand en je begint er een relatie mee. Later blijkt plotseling dat jullie familie van elkaar zijn (let's say neef en nicht). Moet de relatie dan verbroken worden 'omdat je het niet met je familie hoort te doen', of is het dan wel geaccepteerd? :P

Zwoek 18-08-2006 17:33

Citaat:

N00dles schreef op 18-08-2006 @ 18:27 :
Nouja, even om mensen die zeggen 'je doet het niet met je familie' te confronteren met de ondoordachtheid van hun uitspraak:

Stel, je ontmoet iemand en je begint er een relatie mee. Later blijkt plotseling dat jullie familie van elkaar zijn (let's say neef en nicht). Moet de relatie dan verbroken worden 'omdat je het niet met je familie hoort te doen', of is het dan wel geaccepteerd? :P

Nou dan heb je elkaar niet vaker gezien op feestjes e.d. En dat scheelt bij mij al.

nancy666 18-08-2006 18:01

Citaat:

Zwoek schreef op 18-08-2006 @ 18:33 :
Nou dan heb je elkaar niet vaker gezien op feestjes e.d. En dat scheelt bij mij al.
komaan, wat maakt dat dan voor verschil voor jou??

vedetje 18-08-2006 19:06

Citaat:

Shredder schreef op 18-08-2006 @ 11:24 :
Het is bij wet niet verboden,
nee?

oeh, in sommige landen wel, en ik neem aan dat ze weten waarom!

Freyja 18-08-2006 19:14

Neef en nicht mag, hoor. En het lijkt me logisch dat je, als je je familie niet zo heel vaak ziet, meer een vriendschappelijke band hebt dan een broer-zus-achtige relatie. En daaruit kan inderdaad verliefdheid voortkomen.

Ik zou het niet zo'n punt vinden, hoewel ik het wel een beetje gek zou vinden. Het ligt een beetje aan je familie, denk ik, hoe zij er tegenaan kijken. Want het is natuurlijk niet leuk om een nieuw vriendje te hebben terwijl je hele familie het afkeurt.

Zou bovendien ook rekening houden met het feit dat je hem tóch moet zien als het ooit uitgaat. Daar wordt de relatie binnen de familie wel vervelender van, waarschijnlijk.

Al Murphy 18-08-2006 20:15

Citaat:

N00dles schreef op 18-08-2006 @ 18:27 :

Ga toch weg met je 'ondoordachtheid'...
Stel je hele blabla, dat verandert inderdaad niet veel. Je hoort het niet met je familie te doen. Lijkt me vrij duidelijk.

Zwoek 18-08-2006 20:25

Citaat:

nancy666 schreef op 18-08-2006 @ 19:01 :
komaan, wat maakt dat dan voor verschil voor jou??
Nou, de gedachte dan dus dat je diegene nooit hebt gekend. En er dus verder ook niet bij nadenkt dat het eventueel familie zou kunnen zijn. Dat maakt bij mij wel een verschil.

Soundwave 18-08-2006 20:26

Ik zie het probleem niet, zo lang het maar niet uitkomt.

Andijvie 18-08-2006 21:41

Citaat:

Soundwave schreef op 18-08-2006 @ 21:26 :
Ik zie het probleem niet, zo lang het maar niet uitkomt.
Nou ja, als het echt serieus is, komt het vast ooit wel uit, lijkt me...

Optima 18-08-2006 22:10

OFF ALL THE PEOPLE IN THE WORLD

nooit neuken binnen je eigen genenpoel :nono:

Jadis 18-08-2006 22:17

Citaat:

Optima schreef op 18-08-2006 @ 23:10 :

nooit neuken binnen je eigen genenpoel :nono:

genepool:the collection of genes in an interbreeding population that includes each gene at a certain frequency in relation to its alleles : the genetic information of a population of interbreeding organisms <the human gene pool>

Voortaan maar neuken met krokodillen?

Krummeltje 18-08-2006 22:48

Citaat:

Al Murphy schreef op 18-08-2006 @ 21:15 :
Ga toch weg met je 'ondoordachtheid'...
Stel je hele blabla, dat verandert inderdaad niet veel. Je hoort het niet met je familie te doen. Lijkt me vrij duidelijk.

...want?

Soundwave 18-08-2006 23:49

Citaat:

Andijvie schreef op 18-08-2006 @ 22:41 :
Nou ja, als het echt serieus is, komt het vast ooit wel uit, lijkt me...
Ooit wel eens keer ongetwijfeld, maar normaal gesproken niet zo snel. Lijkt me ook niet dat dit erg serieus is, aangezien er niks is.

nare man 19-08-2006 01:22

Citaat:

Optima schreef op 18-08-2006 @ 23:10 :
Auw.

Verder ben ik het met Krummeltje eens.

Kazet Nagorra 19-08-2006 01:38

Ja, en wie kan zich later weer het schompes werken om jullie mislukte kinderen te betalen? Doe maar niet dus.

Kazet Nagorra 19-08-2006 01:38

Citaat:

nare man schreef op 19-08-2006 @ 02:22 :
Auw.
Het ruimt toch wel op. :D

nancy666 19-08-2006 08:12

Citaat:

Mephostophilis schreef op 19-08-2006 @ 02:38 :
Ja, en wie kan zich later weer het schompes werken om jullie mislukte kinderen te betalen? Doe maar niet dus.
Weet je, een prof heeft ons dat eens verteld he Iedereen zegt altijd "daar komen mislukte kinderen van". Bij broer en zus is die kans wel redelijk groot ja, maar bij neef en nicht niet. Is zo

Anika 19-08-2006 09:46

Citaat:

nancy666 schreef op 19-08-2006 @ 09:12 :
Weet je, een prof heeft ons dat eens verteld he Iedereen zegt altijd "daar komen mislukte kinderen van". Bij broer en zus is die kans wel redelijk groot ja, maar bij neef en nicht niet. Is zo
De kans is inderdaad niet zo groot als bij broer en zus, maar nog wel veel groter dan wanneer je kinderen krijgt met iemand waar je totaal geen familie van bent. Je hebt toch dezelfde opa en oma dus een grotere kans dat er erfelijke aandoeningen naar voren komen.

nare man 19-08-2006 11:50

Dat valt wel mee als je het maar bij één keer laat. Als je vervolgens jouw kinderen ook weer intern laat fokken dan wordt het wel bedenkelijk. Er zijn bevolkingsgroepen waar men echt aan de lopende band inteelt bedrijft, niet met broers en zussen maar wel tussen neven en nichten en dat leidt op den duur wel tot ernstige problemen. Maar niet na één keer. Tenminste, de kans dat je met een willekeurig persoon een mongooltje of ander kind met een afwijking krijgt is ook gewoon aanwezig, het is niet alsof gezonde mensen altijd een gezond kind krijgen.

nancy666 19-08-2006 12:37

Trouwens Saly, je zegt nix....

Andijvie 19-08-2006 13:16

Citaat:

nare man schreef op 19-08-2006 @ 12:50 :
Dat valt wel mee als je het maar bij één keer laat. Als je vervolgens jouw kinderen ook weer intern laat fokken dan wordt het wel bedenkelijk. Er zijn bevolkingsgroepen waar men echt aan de lopende band inteelt bedrijft, niet met broers en zussen maar wel tussen neven en nichten en dat leidt op den duur wel tot ernstige problemen. Maar niet na één keer. Tenminste, de kans dat je met een willekeurig persoon een mongooltje of ander kind met een afwijking krijgt is ook gewoon aanwezig, het is niet alsof gezonde mensen altijd een gezond kind krijgen.
Idd, de kans bij neven/nichten is wel iets groter dan bij twee mensen die geen familie van elkaar zijn, maar niet veel groter. Bij broers/zussen is de kans veel groter.

Bhudda 19-08-2006 15:14

Ik zou dus echt niet verliefd kunnen worden op mijn nichtjes, hoe knap ze ook zijn ;p maar das iets principieels :>

El Chupacabras 19-08-2006 17:01

Brochure over verwantschap en kans op erfelijke afwijkingen

Van je familie moet je het hebben (qua erfelijk afwijkingen) :o

Al Murphy 19-08-2006 20:38

Citaat:

Krummeltje schreef op 18-08-2006 @ 23:48 :
...want?
:confused: :confused: Moet ik me verantwoorden waarom ik tegen inteelt/incest of in elk geval tegen liefdesrelaties binnen de familie ben? Tja, zo ben ik opgevoed. Maakt deel uit van de normen en waarden die ik heb meegekregen en ook verder zal geven. Seks iemand uit de familie is wat mij betreft absoluut 'not done'.

Warsocket 20-08-2006 00:57

van mij mag je, maar je kan van je familie idd een hoop tegengas verwachten.

en voor de mensen die het over de verhoogde kans van een mislukt kind hebben.

als dat De rede is dan moeten ze bij de wet ook maar verbieden dat oudere vrouwen kinderen mogen krijgen, want dan heb je ook een verhoogde kans op mislukte kinderen

en voor de mierenneukers
als leeftijd, leeftijd waarop dekans op een mislukt kind groters i dan de kans dat neef en nicht ene mislukt kind baren

en dat kan best richting de 35 zitten, magoed zoek het maar ene keer op als je niks te doen hebt

Krummeltje 21-08-2006 10:06

Citaat:

Warsocket schreef op 20-08-2006 @ 01:57 :

als dat De rede is dan moeten ze bij de wet ook maar verbieden dat oudere vrouwen kinderen mogen krijgen, want dan heb je ook een verhoogde kans op mislukte kinderen

Juist. En er zijn nog een aantal groepen die ook een verhoogd risico hebben om bepaalde erfelijke ziektes over te dragen.

Citaat:

Al Murphy schreef op 19-08-2006 @ 21:38 :
:confused: :confused: Moet ik me verantwoorden waarom ik tegen inteelt/incest of in elk geval tegen liefdesrelaties binnen de familie ben? Tja, zo ben ik opgevoed. Maakt deel uit van de normen en waarden die ik heb meegekregen en ook verder zal geven. Seks iemand uit de familie is wat mij betreft absoluut 'not done'.
Deels ben ik het wel met je eens, maar deels ook niet. Ik snap dat mensen gaan steigeren bij broer/zus-relaties, maar ik snap níét dat mensen bij neef/nicht relaties gaan roepen dat het incest en inteelt is. Tussen deze twee vormen zit m.i. toch wel een hemelsbreed verschil!

Verder is de kans op erfelijke afwijkingen groter, maar te overzien: 1 - 3%, en bovendien: je bent er nog altijd zelf bij als je kinderen wilt. Dus je kunt wel roepen dat het verwerpelijk, smerig en incestueus is, maar van de wet mag het, dus wat mij betreft oordeel ik er dan verder ook niet over. Dat noemen wij tolerantie. Zo ben ík opgevoed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.