Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2006, 20:05
saly
saly is offline
heluup, ik ben verliefd op mijn neef, hij is 20 en ik 19.
hoe moet ik het hem in godsnaam duidelijk maken dat ik hem leuk vind??
het zou misschien zo zijn dat ie ook wat voor mij voet, maar hoe moet ik nou beginnen?
iemand een goede advies?.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2006, 20:33
vosje16
vosje16 is offline
'k hoop maar dat je geen kinderen wilt...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 20:45
vedetje
vedetje is offline
je neef? als in bloedverwant?
Oud 17-08-2006, 21:08
Zwoek
Zwoek is offline
Dat is wel een beetje minder. Kun je hem niet vergeten?
Oud 17-08-2006, 21:16
Estar
Estar is offline
Hetzelfde als bij elk andere jongen?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 21:35
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik zou het hem helemaal niet duidelijk maken, maar hem gewoon vergeten. Familie, daar moet je van afblijven. Levert alleen maar problemen op.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 22:41
Mariekje*
Mariekje* is offline
Van familie kan je beter afblijven, want meestal geeft het een reeks aan problemen. Vergeet hem, althans probeer het!
Oud 17-08-2006, 23:09
Germaine
Germaine is offline
jeetje..dat is lastig! Ik heb ook een neef, en echt een leuke jongen! maar het is en blijft je neef...NIKS MEER!!!

Uit je hoofd zetten meid...er zijn genoeg leuke jongens die wel echt beschikbaar zijn!!

Je haalt zo alleen maar problemen op de hals...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 23:15
fractuur
fractuur is offline
Niet aan beginnen. Gewoon: leuke jongen buiten je familie zoeken.
Oud 17-08-2006, 23:47
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
neef en nicht vrijen licht

als er geen ziektes in de familie zijn kan het...
Oud 18-08-2006, 05:46
Verwijderd
Zolang jullie geen bloedverwanten zijn, zie ik het probleem niet.

Maar het lijkt me idd verstandiger om toch een buiten de familie te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 07:53
WolterB
WolterB is offline
Het kan/mag wel, maar kan idd voor problemen binnen de familie zoeken.
Oud 18-08-2006, 09:28
remy476
remy476 is offline
zet hem maar uit je hoofd, bloedverwanten levert alleen maar problemen op
Oud 18-08-2006, 10:24
Shredder
Shredder is offline
Het is bij wet niet verboden, maar ik denk dat de rest van de familie zelf het zijne over te denken en te zeggen heeft. Probeer hem te vergeten, iets met bloedverwanten beginnen levert alleen maar problemen op.
Oud 18-08-2006, 11:35
nancy666
nancy666 is offline
Ik ben het helemaal oneens met iedereen hierboven.

Als je hem echt graag ziet, ga er dan voor meid.Wat maakt het nu uit als hij je neef is of niet...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 11:56
Nona
Nona is offline
Wettelijk gezien mag het allemaal. Maar sociaal gezien is het niet zo geaccepteerd en zal je familie en vriendenkring er wat vreemd tegenaan kijken. Daarbij, met de kans dat er iets van komt en dat niet blijkt te werken is dat nogal lastig met familie die je toch wel vaker ziet dan een gemiddelde ex. Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om te proberen hem te vergeten.
Oud 18-08-2006, 12:32
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 18-08-2006 @ 12:56 :
Wettelijk gezien mag het allemaal. Maar sociaal gezien is het niet zo geaccepteerd en zal je familie en vriendenkring er wat vreemd tegenaan kijken. Daarbij, met de kans dat er iets van komt en dat niet blijkt te werken is dat nogal lastig met familie die je toch wel vaker ziet dan een gemiddelde ex. Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om te proberen hem te vergeten.
+1
Oud 18-08-2006, 12:54
Verwijderd
Lekker bekrompen iedereen hier Wat maakt het uit?
Het zal wel problemen geven misschien, maar misschien ook niet. Een relatie met een drugsdealer is ook niet echt sociaal geaccepteerd, en een relatie met iemand die twintig jaar ouder is ook niet... dit is geen uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 13:31
Verwijderd
Hmm, tja, zelf zou 'k het niet willen, maar ik heb ook geen neven die ik aantrekkelijk vind (laat staan zij mij). En ik ben getrouwd
Maar ja... wettelijk gezien mag het, en in principe hoeft niet iedereen te weten dat jullie familie zijn natuurlijk. (Behalve dan de familie zelf.)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 14:16
Lente
Lente is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-08-2006 @ 13:54 :
Lekker bekrompen iedereen hier Wat maakt het uit?
Het zal wel problemen geven misschien, maar misschien ook niet. Een relatie met een drugsdealer is ook niet echt sociaal geaccepteerd, en een relatie met iemand die twintig jaar ouder is ook niet... dit is geen uitzondering.
Als een vriendin van mij verliefd was op haar neef, zou ik hetzelfde zeggen als wanneer ze verliefd was op een drugsdealer of een 20 jaar oudere man: doe er niks mee. En als je het wel doet, hou dan rekening met heeel veel tegenstand uit je omgeving. Moet je wel heel sterk in je schoenen staan en heel overtuigt zijn van jullie relatie, wil je daar tegen kunnen. Dus begin er niet aan.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 14:22
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Oeii...moeilijk, hoor.

Hoe is je familie? Is het waarschijnlijk dat zij dit accepteren?
En...delen jullie grootouders?

Tja, ik zou het niet doen. Maar als je echt gek op hem bent en je familie is n btje open-minded,tja, doen dan maar. Hoop dat je geen kinderen wilt.

Ik snap dat het moeilijk is het te vertellen. Als hij je afwijst...dan is t wel moeilijk bij familie-aangelegenheden. En het is hopen dat hij het niet doorvertelt....Maar ja, je bent gek op m, dus zo'n klootzak is het vast niet...
Oud 18-08-2006, 14:44
Orpheo
Orpheo is offline
ik ben er pertinent tegen. je doet t gewoon niet met je familie. klaar.
Oud 18-08-2006, 17:04
nancy666
nancy666 is offline
als t nu broer en zus was...

Maar komaan, ze zijn neef en nicht, das toch geen ramp
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 17:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Hm...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 17:27
Verwijderd
Nouja, even om mensen die zeggen 'je doet het niet met je familie' te confronteren met de ondoordachtheid van hun uitspraak:

Stel, je ontmoet iemand en je begint er een relatie mee. Later blijkt plotseling dat jullie familie van elkaar zijn (let's say neef en nicht). Moet de relatie dan verbroken worden 'omdat je het niet met je familie hoort te doen', of is het dan wel geaccepteerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2006, 17:33
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-08-2006 @ 18:27 :
Nouja, even om mensen die zeggen 'je doet het niet met je familie' te confronteren met de ondoordachtheid van hun uitspraak:

Stel, je ontmoet iemand en je begint er een relatie mee. Later blijkt plotseling dat jullie familie van elkaar zijn (let's say neef en nicht). Moet de relatie dan verbroken worden 'omdat je het niet met je familie hoort te doen', of is het dan wel geaccepteerd?
Nou dan heb je elkaar niet vaker gezien op feestjes e.d. En dat scheelt bij mij al.
Oud 18-08-2006, 18:01
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 18-08-2006 @ 18:33 :
Nou dan heb je elkaar niet vaker gezien op feestjes e.d. En dat scheelt bij mij al.
komaan, wat maakt dat dan voor verschil voor jou??
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 19:06
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Shredder schreef op 18-08-2006 @ 11:24 :
Het is bij wet niet verboden,
nee?

oeh, in sommige landen wel, en ik neem aan dat ze weten waarom!
Oud 18-08-2006, 19:14
Verwijderd
Neef en nicht mag, hoor. En het lijkt me logisch dat je, als je je familie niet zo heel vaak ziet, meer een vriendschappelijke band hebt dan een broer-zus-achtige relatie. En daaruit kan inderdaad verliefdheid voortkomen.

Ik zou het niet zo'n punt vinden, hoewel ik het wel een beetje gek zou vinden. Het ligt een beetje aan je familie, denk ik, hoe zij er tegenaan kijken. Want het is natuurlijk niet leuk om een nieuw vriendje te hebben terwijl je hele familie het afkeurt.

Zou bovendien ook rekening houden met het feit dat je hem tóch moet zien als het ooit uitgaat. Daar wordt de relatie binnen de familie wel vervelender van, waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 20:15
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
N00dles schreef op 18-08-2006 @ 18:27 :

Ga toch weg met je 'ondoordachtheid'...
Stel je hele blabla, dat verandert inderdaad niet veel. Je hoort het niet met je familie te doen. Lijkt me vrij duidelijk.
Oud 18-08-2006, 20:25
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
nancy666 schreef op 18-08-2006 @ 19:01 :
komaan, wat maakt dat dan voor verschil voor jou??
Nou, de gedachte dan dus dat je diegene nooit hebt gekend. En er dus verder ook niet bij nadenkt dat het eventueel familie zou kunnen zijn. Dat maakt bij mij wel een verschil.
Oud 18-08-2006, 20:26
Soundwave
Soundwave is offline
Ik zie het probleem niet, zo lang het maar niet uitkomt.
Oud 18-08-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Soundwave schreef op 18-08-2006 @ 21:26 :
Ik zie het probleem niet, zo lang het maar niet uitkomt.
Nou ja, als het echt serieus is, komt het vast ooit wel uit, lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 22:10
Optima
Optima is offline
OFF ALL THE PEOPLE IN THE WORLD

nooit neuken binnen je eigen genenpoel
Oud 18-08-2006, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 18-08-2006 @ 23:10 :

nooit neuken binnen je eigen genenpoel
genepool:the collection of genes in an interbreeding population that includes each gene at a certain frequency in relation to its alleles : the genetic information of a population of interbreeding organisms <the human gene pool>

Voortaan maar neuken met krokodillen?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 18-08-2006 @ 21:15 :
Ga toch weg met je 'ondoordachtheid'...
Stel je hele blabla, dat verandert inderdaad niet veel. Je hoort het niet met je familie te doen. Lijkt me vrij duidelijk.
...want?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 23:49
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-08-2006 @ 22:41 :
Nou ja, als het echt serieus is, komt het vast ooit wel uit, lijkt me...
Ooit wel eens keer ongetwijfeld, maar normaal gesproken niet zo snel. Lijkt me ook niet dat dit erg serieus is, aangezien er niks is.
Oud 19-08-2006, 01:22
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 18-08-2006 @ 23:10 :
Auw.

Verder ben ik het met Krummeltje eens.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 01:38
Verwijderd
Ja, en wie kan zich later weer het schompes werken om jullie mislukte kinderen te betalen? Doe maar niet dus.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 01:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2006 @ 02:22 :
Auw.
Het ruimt toch wel op.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 08:12
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-08-2006 @ 02:38 :
Ja, en wie kan zich later weer het schompes werken om jullie mislukte kinderen te betalen? Doe maar niet dus.
Weet je, een prof heeft ons dat eens verteld he Iedereen zegt altijd "daar komen mislukte kinderen van". Bij broer en zus is die kans wel redelijk groot ja, maar bij neef en nicht niet. Is zo
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 09:46
Anika
Citaat:
nancy666 schreef op 19-08-2006 @ 09:12 :
Weet je, een prof heeft ons dat eens verteld he Iedereen zegt altijd "daar komen mislukte kinderen van". Bij broer en zus is die kans wel redelijk groot ja, maar bij neef en nicht niet. Is zo
De kans is inderdaad niet zo groot als bij broer en zus, maar nog wel veel groter dan wanneer je kinderen krijgt met iemand waar je totaal geen familie van bent. Je hebt toch dezelfde opa en oma dus een grotere kans dat er erfelijke aandoeningen naar voren komen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 11:50
Verwijderd
Dat valt wel mee als je het maar bij één keer laat. Als je vervolgens jouw kinderen ook weer intern laat fokken dan wordt het wel bedenkelijk. Er zijn bevolkingsgroepen waar men echt aan de lopende band inteelt bedrijft, niet met broers en zussen maar wel tussen neven en nichten en dat leidt op den duur wel tot ernstige problemen. Maar niet na één keer. Tenminste, de kans dat je met een willekeurig persoon een mongooltje of ander kind met een afwijking krijgt is ook gewoon aanwezig, het is niet alsof gezonde mensen altijd een gezond kind krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 12:37
nancy666
nancy666 is offline
Trouwens Saly, je zegt nix....
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 13:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2006 @ 12:50 :
Dat valt wel mee als je het maar bij één keer laat. Als je vervolgens jouw kinderen ook weer intern laat fokken dan wordt het wel bedenkelijk. Er zijn bevolkingsgroepen waar men echt aan de lopende band inteelt bedrijft, niet met broers en zussen maar wel tussen neven en nichten en dat leidt op den duur wel tot ernstige problemen. Maar niet na één keer. Tenminste, de kans dat je met een willekeurig persoon een mongooltje of ander kind met een afwijking krijgt is ook gewoon aanwezig, het is niet alsof gezonde mensen altijd een gezond kind krijgen.
Idd, de kans bij neven/nichten is wel iets groter dan bij twee mensen die geen familie van elkaar zijn, maar niet veel groter. Bij broers/zussen is de kans veel groter.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 15:14
Verwijderd
Ik zou dus echt niet verliefd kunnen worden op mijn nichtjes, hoe knap ze ook zijn ;p maar das iets principieels :>
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 17:01
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Brochure over verwantschap en kans op erfelijke afwijkingen

Van je familie moet je het hebben (qua erfelijk afwijkingen)
Oud 19-08-2006, 20:38
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-08-2006 @ 23:48 :
...want?
Moet ik me verantwoorden waarom ik tegen inteelt/incest of in elk geval tegen liefdesrelaties binnen de familie ben? Tja, zo ben ik opgevoed. Maakt deel uit van de normen en waarden die ik heb meegekregen en ook verder zal geven. Seks iemand uit de familie is wat mij betreft absoluut 'not done'.
Oud 20-08-2006, 00:57
Warsocket
Warsocket is offline
van mij mag je, maar je kan van je familie idd een hoop tegengas verwachten.

en voor de mensen die het over de verhoogde kans van een mislukt kind hebben.

als dat De rede is dan moeten ze bij de wet ook maar verbieden dat oudere vrouwen kinderen mogen krijgen, want dan heb je ook een verhoogde kans op mislukte kinderen

en voor de mierenneukers
als leeftijd, leeftijd waarop dekans op een mislukt kind groters i dan de kans dat neef en nicht ene mislukt kind baren

en dat kan best richting de 35 zitten, magoed zoek het maar ene keer op als je niks te doen hebt
Oud 21-08-2006, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 20-08-2006 @ 01:57 :

als dat De rede is dan moeten ze bij de wet ook maar verbieden dat oudere vrouwen kinderen mogen krijgen, want dan heb je ook een verhoogde kans op mislukte kinderen
Juist. En er zijn nog een aantal groepen die ook een verhoogd risico hebben om bepaalde erfelijke ziektes over te dragen.

Citaat:
Al Murphy schreef op 19-08-2006 @ 21:38 :
Moet ik me verantwoorden waarom ik tegen inteelt/incest of in elk geval tegen liefdesrelaties binnen de familie ben? Tja, zo ben ik opgevoed. Maakt deel uit van de normen en waarden die ik heb meegekregen en ook verder zal geven. Seks iemand uit de familie is wat mij betreft absoluut 'not done'.
Deels ben ik het wel met je eens, maar deels ook niet. Ik snap dat mensen gaan steigeren bij broer/zus-relaties, maar ik snap níét dat mensen bij neef/nicht relaties gaan roepen dat het incest en inteelt is. Tussen deze twee vormen zit m.i. toch wel een hemelsbreed verschil!

Verder is de kans op erfelijke afwijkingen groter, maar te overzien: 1 - 3%, en bovendien: je bent er nog altijd zelf bij als je kinderen wilt. Dus je kunt wel roepen dat het verwerpelijk, smerig en incestueus is, maar van de wet mag het, dus wat mij betreft oordeel ik er dan verder ook niet over. Dat noemen wij tolerantie. Zo ben ík opgevoed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten