![]() |
geirriteerde huid na het scheren
De laatste tijd heb ik altijd een geirriteerde huid na het scheren. Ik scheer me met scheerschuimen en een mesje. Ik heb ook dat mijn huid de laatste tijd steeds droger wordt.
Hebben jullie tips waardoor mijn huid niet meer geirriteerde is en hij niet uitdroogd. |
After-shave balsem van Nivea of Sanex. Deze heb je ook speciaal voor de gevoelige huid. Werkt goed:D (y)
|
En misschien een minder irriterende scheerschuim.
De echte "scheerschuimen"zijn op zeep basis. Zeep is alkalisch, en droogt uit. De "zeep" van seba med bijvoorbeeld, heeft een neutrale Ph waarde en is zeepvrij, maar schuimt wel goed. Er zijn ook veel mensen die onder de douche scheren met shampoo. Glibbert ook lekker. Vrouwen scheren hun benen toch ook onder de douche? |
ok bedankt alvast. Ik ga morgen eens proberen om me onder de douche te scheren en als mijn huid dan nog geirri is dan ff naar drogist.
|
Citaat:
|
Tsja, gebruik een scheerapparaat, werkt fantastich :D Maar smeer je wel alles goed in? Op vakantie gebruikte ik namelijk ook mesje en schuim en ik had alles ingesmeerd behalve bij me snor :p
|
^^ ja ik smeer me goed in
OT ik heb net: Sanex after shave balm gekocht bij de etos |
Loral 24H hydraterende balsem die gebruik ik momenteel. Die werkt ook goed. maar ook die al als tips gegeven zijn werken prima.
|
Ik scheer met de scheergel van de Hema, en die heeft bij mij dit probleem opgelost. Dat doe ik onder de douche. Daarna smeer ik de gescheerde delen in met Body Butter van de Body Shop, heel erg vet, en doet er even over om in te trekken, maar t effect is geweldig.
|
bij mij werkt helemaal niks, iig niet van wat hierboven staat.
de aller mildste van nivea levert me ook irritatie op. zelfs het spul dat ik bij de apotheker haalde werkte niet. naja ach, dan maar minder scheren |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04. |