![]() |
verboden?
Hallo,
gister ging ik boodschappen doen in de Super de boer, maar een paar minuten werd ik verzocht om naar buiten te gaan omdat, volgens de meneer, het verboden is om met skates naar binnen te gaan. Nu had ik geen schoenen bij me, dus was ik behoorlijk pissed. Ik weet niets van die regel, en zie hierover ook niets bij de ingang van de supermarkt staan. Mijn vraag is, waarom is deze regel er? bestaat deze regel uberhaupt? en waarom is deze regel, als hij eris, dan zo slecht aangegeven. |
Ze zijn bang datje iemand van de sokken rijdt of zelf uitglijdt en een stelling vol blikjes doperwtjes omtrekt.
Mag jij van je moeder met je skates de woonkamer in dan? |
De regel bestaat vermoedelijk omdat ze niet willen dat mensen rond gaan scheuren met skates in de supermarkt. Het hoort bij de 'huisregels' denk ik. Die staan niet goed aangegeven omdat ze voor de hand liggen. Net zoals je niet op je fiets de supermarkt in mag.
|
Het lijkt me inderdaad vrij logisch dat je niet met skates aan de supermarkt in mag, dat moet je zelf wel kunnen bedenken hoor.
|
Als jij je niet aan de huisregels houdt - of je die nou kent of niet - mogen ze je d'r uitzetten,ja. Of gewoon, als je je als klein kind gedraagt door op skates te gaan winkelen, kom op zeg... natuurlijk wil zo'n winkelier dat niet.
|
Je mag niet skaten in de winkel. Ik ben er ook al zovaak uitgestuurt, omdat die tegels in de winkel altijd zo lekker rijden. :bloos:
|
Mja, volgende keer gewoon je skates uittrekken en op sokken boodschappen doen (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik skate ook regelmatig een winkel binnen. Ik krijg zo heel af en toe een enigzins geïrriteerde blik, en dan kijk ik arrogant terug en skate ik door.
Ik word zelden uit een winkel gestuurd. |
Citaat:
Het is opzich heel logisch dat het niet mag, kom ik ga ook niet op mijn skates door de woonkamer scheuren... \ Tjonge dat sommige mensen dat niet begrijpen. Ik ben al meerdere malen door skatende tieners omvergereden terwijl ik rustig aan het werk was. Vet man, echt lachen, NOT DUS |
Ik mocht wel met rolschaatsen en skates in de woonkamer :o
|
Citaat:
|
Tja wat ook verboden is, is met een (nep) bomgordel om door de winkel lopen. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is in geen enkele winkel toegestaan, sommige winkels leven hun beleid alleen strenger na dan anderen.
In de winkel waar ik werk word je er ook uitgekickt tenzij je een lekker wijf bent of een bekende. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Net zoals iedere winkel liever niet wil dat je een pot verf meeneemt en de zooi roze begint te verven.
|
Citaat:
|
OMFG, reageer anders normaal ofzo.
|
Citaat:
Citaat:
|
Zo is Briseïs altijd, vrees ik.
|
Citaat:
|
Tjonge, ik maak wel een emotie los met mijn ondschuldige opmerking. Gefrustreerd?
|
Die regel staat niet bij de ingang, maar de winkeleigenaar gaat ervanuit dat hun klanten gezond verstand hebben :)
|
Citaat:
Ik mag overigens kinderen op skates, steps en andere race waar ook vriendelijk verzoeken om te gaan lopen, en vervolgens eventueel de deur te wijzen, maar dat zegt niet dat ik daar altijd zin en tijd in wil steken. groetjes ivo jan |
Citaat:
Ik snap die regel overigens wel, je laat sporen achter op de vloer, je zou mensen omver kunnen rijden of tegen dingen aanbotsen etc. |
wat MTpower zegt.
een skater is volgens de wet een voetganger. Dus je kan het inderdaad niet met een fiets vergelijken. en ja, ik mag met mijn skates in de woonkamer. en ik heb nog wel het gezonde verstand om niet aso door de winkel te scheuren, maar ik vind het idioot dat het neit mag. en ik zal voortaan, lekker dan wel op mijn sokken boodschappen doen. |
De mensen die ik hier heb zien 'skaten' door een winkel, deden dat super voorzichtig en waren ook heel netjes, ik kan werkelijk niet voorstellen dat iemand daar iets tegen kan hebben. Ik kan me voorstellen dat als een winkel slechte ervaringen heeft gehad met mensen op skates, ze wat harder op gaan treden, maar ik zie echt geen probleem in mensen op skates, zolang ze maar niet echt gaan skaten door de winkel, maar gewoon rustig doen. Ik denk dat winkels over het algemeen ook zo denken.
Maar goed, skates heb je zo uit gedaan en op sokken boodschappen doen is ook gezellig :D |
Het lijkt me nogal logisch dat je niet mag skaten in een winkel.
|
Een skater is een voetganger dus. Net als mensen in een rolstoel of mensen met een kinderwagen. Geen weldenkend mens zou het die laatste twee verbieden om in een winkel te komen, hoewel een oude van dagen in een scootmobiel levensgevaarlijk is.
Maar iemand op een skateboard? Of op zo'n hip klein stepje? Of een eenwielig circusfietsje? Of een driewieler? |
Citaat:
Wat is er mis met schoenen ? |
Citaat:
Stel je voor, ik ben lekker aan het streetskaten in Groningen, en ik heb dorst, dan heb ik geen schoenen bij me en ik heb ook geen zin om mn sokken vies te maken dus ga ik zeer voorzichtig langzaam rollend de winkel binnen. Is dat zo erg? |
Citaat:
|
Citaat:
Los daarvan hebben die natuurlijk geen alternatief, die kunnen vaak niet meer lopen en moeten dus wel met een wagentje. Het eerste kind dat zijn skates nodig had omdat het anders nergens kan komen moet ik nog tegenkomen. ;) |
Ik ga regelmatig met mijn skates de winkel in. Ik sta stabiel op mn skates, en rijd heel rustig :p . Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Bij de ingang van overdekte winkelcentra's staat vaak dat het verboden is om met skate naar binnen te gaan. Dus dat doe ik niet. ps. skate in de ikea gaat top! slalommen om slome mensen! |
Huisregels van de super moeten bij de ingang bevestigd zijn zodatje kan kiezen of je wel of niet naar binnen gaat. Zo zijn er winkels met tassencontrole, staat dit bij de ingang dan mogen ze het doen. Hangt het bordje bij de kassa is het te laat en mogen ze niet meer in je tasje kijken.
Hetzelfde voor afronden, dit moet bij de ingang staan. Met skates is het hetzelfde, maar wat doe je eraan als ze je naar buiten willen zetten? Helemaal niks, want ze zullen je toch niks meer verkopen en dan sta je daar met al je regeltjes. Wat ze doen mag niet, maar helaas heb je dr niks aan. |
Irritante kloteblagen die zich niet kunnen gedragen in winkels moeten er uit blijven. En alles dat niet normaal rustig op gewoon schoeisel loopt en anderen voor de voeten zwalkt is een irritante kloteblaag.
|
Citaat:
|
Citaat:
Toen we parket kregen mocht het niet meer, wat een residu laten die softwheeltjes achter :evil: (n) |
Citaat:
|
Citaat:
Het is zelfs zo dat je mag weigeren je tas te laten onderzoeken (bij ontbreken van een dergelijk bord) als het winkelalarm afgaat als je naar buiten loopt. In dat geval moet de politie gewaarschuwd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar in het geval van skaten is het toepassen van die regel natuurlijk voorbehouden aan aso's. Iedereen begrijpt dat je niet kan skaten in een winkel en dat anderen zich daar aan ergeren. Bovendien kunnen ze zonder problemen je vragen te vertrekken als je met skates binnen komt. Toegang weigeren om bepaalde redenen e.d. moet vermeld worden. Mensen die zich misdragen vragen te vertrekken mag gewoon. |
Citaat:
Dr hangt ook geen bordje 'niet stelen', da's ook logisch. |
Citaat:
|
in sommige grote winkels in het buitenland (40 kassa's) werkt het personeel ook wel eens op skates omdat ze zich dan snelller kunnen verplaatsen, maar als de winkeleigenaar het liever niet heeft kun je het maar beter ook niet doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22. |