Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2006, 12:59
DigitalWorld
DigitalWorld is offline
Hallo,

gister ging ik boodschappen doen in de Super de boer,
maar een paar minuten werd ik verzocht om naar buiten te gaan
omdat, volgens de meneer, het verboden is om met skates naar binnen te gaan. Nu had ik geen schoenen bij me, dus was ik behoorlijk pissed.

Ik weet niets van die regel, en zie hierover ook niets bij de ingang van de supermarkt staan. Mijn vraag is, waarom is deze regel er? bestaat deze regel uberhaupt? en waarom is deze regel, als hij eris, dan zo slecht aangegeven.
Oud 24-08-2006, 13:05
juno
juno is offline
Ze zijn bang datje iemand van de sokken rijdt of zelf uitglijdt en een stelling vol blikjes doperwtjes omtrekt.

Mag jij van je moeder met je skates de woonkamer in dan?

Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 15:00.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 13:06
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
De regel bestaat vermoedelijk omdat ze niet willen dat mensen rond gaan scheuren met skates in de supermarkt. Het hoort bij de 'huisregels' denk ik. Die staan niet goed aangegeven omdat ze voor de hand liggen. Net zoals je niet op je fiets de supermarkt in mag.
Oud 24-08-2006, 13:09
Verwijderd
Het lijkt me inderdaad vrij logisch dat je niet met skates aan de supermarkt in mag, dat moet je zelf wel kunnen bedenken hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 13:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Als jij je niet aan de huisregels houdt - of je die nou kent of niet - mogen ze je d'r uitzetten,ja. Of gewoon, als je je als klein kind gedraagt door op skates te gaan winkelen, kom op zeg... natuurlijk wil zo'n winkelier dat niet.
Oud 24-08-2006, 13:12
Mestkever
Mestkever is offline
Je mag niet skaten in de winkel. Ik ben er ook al zovaak uitgestuurt, omdat die tegels in de winkel altijd zo lekker rijden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 13:51
Verwijderd
Mja, volgende keer gewoon je skates uittrekken en op sokken boodschappen doen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 14:04
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2006 @ 14:51 :
idd als ik jou was geweest was ik op de sokken gaan winkelen
Oud 24-08-2006, 14:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-08-2006 @ 14:09 :
Het lijkt me inderdaad vrij logisch dat je niet met skates aan de supermarkt in mag, dat moet je zelf wel kunnen bedenken hoor.
Bij onze supermarkt mag dat gewoon. En ik ben al in zoveel winkels geweest met m'n skates. Nog nooit commentaar op gehad. En zelf ook nog nooit iemand weggewezen die bij mij in de winkel kwam op skates. Dus zo verschrikkelijk logisch vind ik het eigenlijk niet.
Oud 24-08-2006, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 24-08-2006 @ 15:45 :
Bij onze supermarkt mag dat gewoon. En ik ben al in zoveel winkels geweest met m'n skates. Nog nooit commentaar op gehad. En zelf ook nog nooit iemand weggewezen die bij mij in de winkel kwam op skates. Dus zo verschrikkelijk logisch vind ik het eigenlijk niet.
Hier zie ik ook regelmatig mensen met skates binnen komen (verschillende leeftijden ook), nog nooit iemand weggestuurd.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 15:41
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Ik skate ook regelmatig een winkel binnen. Ik krijg zo heel af en toe een enigzins geïrriteerde blik, en dan kijk ik arrogant terug en skate ik door.
Ik word zelden uit een winkel gestuurd.
Oud 24-08-2006, 15:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2006 @ 16:37 :
Hier zie ik ook regelmatig mensen met skates binnen komen (verschillende leeftijden ook), nog nooit iemand weggestuurd.
De meeste supers vinden het niet vet in ieder geval het ligt aan degene die er momenteel op de vloer is natuurlijk wat er aan gedaan word.

Het is opzich heel logisch dat het niet mag, kom ik ga ook niet op mijn skates door de woonkamer scheuren...
\
Tjonge dat sommige mensen dat niet begrijpen. Ik ben al meerdere malen door skatende tieners omvergereden terwijl ik rustig aan het werk was. Vet man, echt lachen, NOT DUS
Oud 24-08-2006, 15:46
Verwijderd
Ik mocht wel met rolschaatsen en skates in de woonkamer
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 15:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-08-2006 @ 16:44 :
De meeste supers vinden het niet vet in ieder geval het ligt aan degene die er momenteel op de vloer is natuurlijk wat er aan gedaan word.

Het is opzich heel logisch dat het niet mag, kom ik ga ook niet op mijn skates door de woonkamer scheuren...
\
Tjonge dat sommige mensen dat niet begrijpen. Ik ben al meerdere malen door skatende tieners omvergereden terwijl ik rustig aan het werk was. Vet man, echt lachen, NOT DUS
Het is echt wel een verschil of je problemen veroorzaakt of niet. Er zijn heel veel mensen die normaal skaten in een supermarkt. Dat wil zeggen: alleen rustig rollen om je te verplaatsen en geen mensen tot last zijn. Kijk, dat je niet op je hardst door een supermarkt moet gaan is wel logisch, maar dat geldt ook voor lopen. Als jij door een supermarkt rent en mensen daarbij stoot dan ben je ook niet gewenst.
Oud 24-08-2006, 15:58
Hakuna
Hakuna is offline
Tja wat ook verboden is, is met een (nep) bomgordel om door de winkel lopen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 16:42
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-08-2006 @ 16:58 :
Tja wat ook verboden is, is met een (nep) bomgordel om door de winkel lopen.
Laten we even bij het onderwerp blijven...
Oud 24-08-2006, 17:10
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2006 @ 16:46 :
Ik mocht wel met rolschaatsen en skates in de woonkamer
en ook op zo'n aluminium step
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:32
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Dit is in geen enkele winkel toegestaan, sommige winkels leven hun beleid alleen strenger na dan anderen.
In de winkel waar ik werk word je er ook uitgekickt tenzij je een lekker wijf bent of een bekende.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 19:44
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 24-08-2006 @ 19:32 :
Dit is in geen enkele winkel toegestaan, sommige winkels leven hun beleid alleen strenger na dan anderen.
Wat een onzin, waarom "is dit in geen enkele winkel toegestaan"? Dat mag elke winkel voor zichzelf wel even bepalen lijkt me.
Oud 24-08-2006, 19:55
ikbenschipper1
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 24-08-2006 @ 20:44 :
Wat een onzin, waarom "is dit in geen enkele winkel toegestaan"? Dat mag elke winkel voor zichzelf wel even bepalen lijkt me.
Jeps maar iedere winkel wil liever niet dat er geskate word in de winkel
Oud 24-08-2006, 19:57
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Net zoals iedere winkel liever niet wil dat je een pot verf meeneemt en de zooi roze begint te verven.
Oud 24-08-2006, 19:58
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-08-2006 @ 20:55 :
Ja maar de winkel kan niks willen aangezien het alleen maar een hoop hout en steen en beton enzo is
Oud 24-08-2006, 19:59
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
OMFG, reageer anders normaal ofzo.
Oud 24-08-2006, 20:23
ikbenschipper1
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 24-08-2006 @ 20:57 :
Net zoals iedere winkel liever niet wil dat je een pot verf meeneemt en de zooi roze begint te verven.
zoiets he

Citaat:
Briseïs schreef op 24-08-2006 @ 20:58 :
Ja maar de winkel kan niks willen aangezien het alleen maar een hoop hout en steen en beton enzo is
pff in een zeikbui ofzo pffff
Oud 24-08-2006, 20:24
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Zo is Briseïs altijd, vrees ik.
Oud 24-08-2006, 20:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-08-2006 @ 20:55 :
Dat is dus niet waar, want zoals de persoon boven jou al zei: elke winkeleigenaar mag dat zelf bepalen. En aangezien niet elke winkeleigenaar er problemen mee heeft, kun je niet simpelweg zeggen dat er in geen enkele winkel geskate mag worden.
Oud 24-08-2006, 20:55
Briseïs
Briseïs is offline
Tjonge, ik maak wel een emotie los met mijn ondschuldige opmerking. Gefrustreerd?
Oud 24-08-2006, 21:05
SuperSanne
SuperSanne is offline
Die regel staat niet bij de ingang, maar de winkeleigenaar gaat ervanuit dat hun klanten gezond verstand hebben
Oud 24-08-2006, 22:37
ikbenschipper1
Citaat:
Balance schreef op 24-08-2006 @ 21:46 :
Dat is dus niet waar, want zoals de persoon boven jou al zei: elke winkeleigenaar mag dat zelf bepalen. En aangezien niet elke winkeleigenaar er problemen mee heeft, kun je niet simpelweg zeggen dat er in geen enkele winkel geskate mag worden.
Ik zeg ook niet dat er in geen enkele winkel niet geskate mag worden ik zeg dat de winkeleigenaren het liever niet hebben, dat de een er tegen op treed en de ander niet is verder hun zaak.
Ik mag overigens kinderen op skates, steps en andere race waar ook vriendelijk verzoeken om te gaan lopen, en vervolgens eventueel de deur te wijzen, maar dat zegt niet dat ik daar altijd zin en tijd in wil steken.

groetjes
ivo jan
Oud 24-08-2006, 23:21
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 24-08-2006 @ 14:06 :
Net zoals je niet op je fiets de supermarkt in mag.
Maar een skater is volgens de wet gewoon een voetganger, een fietser niet
Ik snap die regel overigens wel, je laat sporen achter op de vloer, je zou mensen omver kunnen rijden of tegen dingen aanbotsen etc.
Oud 25-08-2006, 11:40
DigitalWorld
DigitalWorld is offline
wat MTpower zegt.

een skater is volgens de wet een voetganger. Dus je kan het inderdaad niet met een fiets vergelijken.

en ja, ik mag met mijn skates in de woonkamer.

en ik heb nog wel het gezonde verstand om niet aso door de winkel te scheuren, maar ik vind het idioot dat het neit mag.

en ik zal voortaan, lekker dan wel op mijn sokken boodschappen doen.
Oud 25-08-2006, 12:00
Verwijderd
De mensen die ik hier heb zien 'skaten' door een winkel, deden dat super voorzichtig en waren ook heel netjes, ik kan werkelijk niet voorstellen dat iemand daar iets tegen kan hebben. Ik kan me voorstellen dat als een winkel slechte ervaringen heeft gehad met mensen op skates, ze wat harder op gaan treden, maar ik zie echt geen probleem in mensen op skates, zolang ze maar niet echt gaan skaten door de winkel, maar gewoon rustig doen. Ik denk dat winkels over het algemeen ook zo denken.

Maar goed, skates heb je zo uit gedaan en op sokken boodschappen doen is ook gezellig
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 12:22
T_ID
T_ID is offline
Het lijkt me nogal logisch dat je niet mag skaten in een winkel.
Oud 25-08-2006, 12:54
juno
juno is offline
Een skater is een voetganger dus. Net als mensen in een rolstoel of mensen met een kinderwagen. Geen weldenkend mens zou het die laatste twee verbieden om in een winkel te komen, hoewel een oude van dagen in een scootmobiel levensgevaarlijk is.

Maar iemand op een skateboard? Of op zo'n hip klein stepje? Of een eenwielig circusfietsje? Of een driewieler?

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 12:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-08-2006 @ 13:00 :
De mensen die ik hier heb zien 'skaten' door een winkel, deden dat super voorzichtig en waren ook heel netjes, ik kan werkelijk niet voorstellen dat iemand daar iets tegen kan hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand denkt op skates te gaan winkelen, eerlijk gezegd.

Wat is er mis met schoenen ?
Oud 25-08-2006, 12:59
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-08-2006 @ 13:55 :
Ik kan me niet voorstellen dat iemand denkt op skates te gaan winkelen, eerlijk gezegd.

Wat is er mis met schoenen ?
Echt gaan "winkelen" misschien niet nee, maar even wat kleine dingetjes halen best wel.
Stel je voor, ik ben lekker aan het streetskaten in Groningen, en ik heb dorst, dan heb ik geen schoenen bij me en ik heb ook geen zin om mn sokken vies te maken dus ga ik zeer voorzichtig langzaam rollend de winkel binnen. Is dat zo erg?
Oud 25-08-2006, 14:01
Estar
Estar is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-08-2006 @ 14:51 :
Inderdaad, maar die regel dat ze je liever niet met die dingen de winkel binnen hebben is al een tijd zo.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 17:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
juno schreef op 25-08-2006 @ 13:54 :
Een skater is een voetganger dus. Net als mensen in een rolstoel of mensen met een kinderwagen. Geen weldenkend mens zou het die laatste twee verbieden om in een winkel te komen, hoewel een oude van dagen in een scootmobiel levensgevaarlijk is.

Maar iemand op een skateboard? Of op zo'n hip klein stepje? Of een eenwielig circusfietsje? Of een driewieler?
Het gevaar dat bejaarden veroorzaken wordt in winkels en op de weg getolereerd, omdat het not done is bejaarden ergens van te beschuldigen. Ook met gehandicapten in wagentjes moet je niet fucken, want dan vallen al die organisaties en masse over je heen.

Los daarvan hebben die natuurlijk geen alternatief, die kunnen vaak niet meer lopen en moeten dus wel met een wagentje.

Het eerste kind dat zijn skates nodig had omdat het anders nergens kan komen moet ik nog tegenkomen.
Oud 25-08-2006, 18:18
fib
fib is offline
Ik ga regelmatig met mijn skates de winkel in. Ik sta stabiel op mn skates, en rijd heel rustig . Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Bij de ingang van overdekte winkelcentra's staat vaak dat het verboden is om met skate naar binnen te gaan. Dus dat doe ik niet.

ps. skate in de ikea gaat top! slalommen om slome mensen!
Oud 25-08-2006, 18:21
Poepkind
Poepkind is offline
Huisregels van de super moeten bij de ingang bevestigd zijn zodatje kan kiezen of je wel of niet naar binnen gaat. Zo zijn er winkels met tassencontrole, staat dit bij de ingang dan mogen ze het doen. Hangt het bordje bij de kassa is het te laat en mogen ze niet meer in je tasje kijken.
Hetzelfde voor afronden, dit moet bij de ingang staan.
Met skates is het hetzelfde, maar wat doe je eraan als ze je naar buiten willen zetten? Helemaal niks, want ze zullen je toch niks meer verkopen en dan sta je daar met al je regeltjes.
Wat ze doen mag niet, maar helaas heb je dr niks aan.
Oud 26-08-2006, 12:04
Verwijderd
Irritante kloteblagen die zich niet kunnen gedragen in winkels moeten er uit blijven. En alles dat niet normaal rustig op gewoon schoeisel loopt en anderen voor de voeten zwalkt is een irritante kloteblaag.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 12:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 25-08-2006 @ 19:21 :
Huisregels van de super moeten bij de ingang bevestigd zijn zodatje kan kiezen of je wel of niet naar binnen gaat. Zo zijn er winkels met tassencontrole, staat dit bij de ingang dan mogen ze het doen. Hangt het bordje bij de kassa is het te laat en mogen ze niet meer in je tasje kijken.
Hetzelfde voor afronden, dit moet bij de ingang staan.
Met skates is het hetzelfde, maar wat doe je eraan als ze je naar buiten willen zetten? Helemaal niks, want ze zullen je toch niks meer verkopen en dan sta je daar met al je regeltjes.
Wat ze doen mag niet, maar helaas heb je dr niks aan.
Hoe kom je erbij ?
Oud 27-08-2006, 11:38
iThink
iThink is offline
Citaat:
MTpower schreef op 25-08-2006 @ 00:21 :
Maar een skater is volgens de wet gewoon een voetganger, een fietser niet
Ik snap die regel overigens wel, je laat sporen achter op de vloer, je zou mensen omver kunnen rijden of tegen dingen aanbotsen etc.
Ik mocht vroeger ook altijd door het huis skaten, toen hadden we nog gedeeltelijk marmer en de rest gepolijste tegels, dat ging hard en lekker, helemaal omdat je daar toen zeg maar in rondjes kon rijden door het huis.
Toen we parket kregen mocht het niet meer, wat een residu laten die softwheeltjes achter
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 12:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2006 @ 13:04 :
Irritante kloteblagen die zich niet kunnen gedragen in winkels moeten er uit blijven. En alles dat niet normaal rustig op gewoon schoeisel loopt en anderen voor de voeten zwalkt is een irritante kloteblaag.
Hoe bepaal jij van te voren of iemand een ander voor de voeten zwalkt?
Oud 27-08-2006, 12:40
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-08-2006 @ 13:25 :
Hoe kom je erbij ?
Een winkel moet vooraf de voorwaarden kenbaar maken, zodat je je nog kan bedenken en niet akkoord gaat en dus naar een andere winkel gaat. Bepaald is dat dingen zoals afronden en tassen doorzoeken bij de ingang moeten worden opgehangen.

Het is zelfs zo dat je mag weigeren je tas te laten onderzoeken (bij ontbreken van een dergelijk bord) als het winkelalarm afgaat als je naar buiten loopt. In dat geval moet de politie gewaarschuwd worden.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 13:14
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-08-2006 @ 13:40 :
Een winkel moet vooraf de voorwaarden kenbaar maken, zodat je je nog kan bedenken en niet akkoord gaat en dus naar een andere winkel gaat. Bepaald is dat dingen zoals afronden en tassen doorzoeken bij de ingang moeten worden opgehangen.

Het is zelfs zo dat je mag weigeren je tas te laten onderzoeken (bij ontbreken van een dergelijk bord) als het winkelalarm afgaat als je naar buiten loopt. In dat geval moet de politie gewaarschuwd worden.
maar de politie mag dat dan tog wel?
Oud 27-08-2006, 13:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 27-08-2006 @ 14:14 :
maar de politie mag dat dan toh wel?
Tuurlijk. Dat soort gedoe is dan ook meer om willekeur te voorkomen. Anders pakken ze iedereen wiens kop ze niet aanstaat en mogen die hun tas leegmaken. Ik heb het bij de Lidl een paar keer gehad, en bij de Edah pakte een caissier me zelfs vast en weigerde los te laten.

Maar in het geval van skaten is het toepassen van die regel natuurlijk voorbehouden aan aso's. Iedereen begrijpt dat je niet kan skaten in een winkel en dat anderen zich daar aan ergeren.

Bovendien kunnen ze zonder problemen je vragen te vertrekken als je met skates binnen komt. Toegang weigeren om bepaalde redenen e.d. moet vermeld worden. Mensen die zich misdragen vragen te vertrekken mag gewoon.
Oud 27-08-2006, 13:35
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-08-2006 @ 13:40 :

voor dingen als afronden snap ik dat ook wel - maar zoiets voor de hand liggends als 'niet skaten in de winkel' hoeft er echt geen specifiek bord bij de winkel te hangen.

Dr hangt ook geen bordje 'niet stelen', da's ook logisch.
Oud 27-08-2006, 13:35
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-08-2006 @ 13:20 :
Hoe bepaal jij van te voren of iemand een ander voor de voeten zwalkt?
Op skates is dat wel veel aannemelijker dan op je gewone eigen voeten, nietwaar ?
Oud 28-08-2006, 08:42
lawallan
lawallan is offline
in sommige grote winkels in het buitenland (40 kassa's) werkt het personeel ook wel eens op skates omdat ze zich dan snelller kunnen verplaatsen, maar als de winkeleigenaar het liever niet heeft kun je het maar beter ook niet doen.
Reageren

Regels voor berichten