![]() |
Iron Maiden - A Matter of Life and Death
Hij ligt inmiddels al een paar dagen voor veel te veel geld in de winkels, maar jullie zullen hem vast al gehoord hebben.
Ik ben verkocht. Het heeft me even gekost, want ergens is het toch wel een andere plaat dan ik verwacht had. Het lijkt in elk opzicht voort te borduren op Dance of Death, maar is een stuk rauwer, meer terug naar de oude platen en ergens heeft het ook wel wat progressiefs. Dickinson zingt heel constant, zuiver en verschrikkelijk hoog. De nummers zijn agressief, het thema is duidelijk oorlog, maar dat kon je aan de cover al een beetje zien. Je herkent nummers als Dance of Death en Paschendale er wel doorheen, maar de sound en het gevoel van dit album is heel anders. Rauwer, minder gelikt, ook iets minder vol. Ook zit het trieste incident met de heren dames Osbourne nog steeds erg hoog bij Dickinson, wat duidelijk weerspiegeld wordt in het thema van de plaat en in de teksten. Volgens mij is het nummer "These Colours Don't Run" directe expressepost naar huize Osbourne, verpakt in een Britse vlag. Wat mij betreft heeft Maiden zich overtroffen en sinds 1983 eigenlijk niet meer zo'n goede plaat uitgebracht! Dat zijn flinke beweringen, maar ik durf het aan. Hoewel Seventh Son of a Seventh Son een fantastische plaat was, kan hij wat mij betreft niet tippen aan Piece of Mind. |
Citaat:
Iig ik durf het niet goed aan ben bang dat het de oude Maiden voor me verneukt. |
Citaat:
|
Meh, ik heb hem ook een paar dagen en ondanks dat het inderdaad een zeer sterke plaat is kan hij me toch niet enorm bekoren. Denk dat het (voor mij iig) te veel het Maiden-gevoel mist.
Misschien oet ik hem nog een paar keer luisteren dat ik hem dan beter dig. Overigens kun je aan Bruce wel vrij duidelijk horen dat de leeftijd nu best wel begint te trekken aan z'n stem :( |
Citaat:
These Colours Don't Run is geniaal <3 |
na dance of death hoef ik niks meer want dance of death was imo poep
|
ik zag laatst een clipje op MTV, en het kan me niet zo bekoren. Ja, ze worden ouder hé? Die platen met Eddie erop rocken het hardste.
|
Ik vind em zeker niet slecht, maar om de een of andere reden "doet ie het gewoon niet voor me". Dat heb ik bij brave new world toch echt voor het laatst gehad met een maiden plaat helaas :(.
|
Citaat:
Bruce is idd nog altijd een van de grootste zangers (en entertainers), daarom is het vrij klote dat je nu hoort dat ie (al dan niet een klein tikje) af aan het takelen is. Je hoort helaas gewoon dat z'n stem het niet meer helemaal trekt. Toch, al loopt ie op het volgende album gewoon rochelend te zingen, ik blijf hem tof vinden :P |
Citaat:
Hij krijgt de laatste twee jaar steeds meer oude-mannen-probleempjes, maar op een goede avond zingt hij nog steeds de sterren van de hemel. Beter dan ooit. |
Citaat:
|
Heb m idd ook hier naast me liggen. Een keer geluisterd, maar ben er niet zo heel kapot van. Misschien maar wat vaker luisteren.. Benieuwd hoe het live klinkt...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het doet in ieder geval niets af aan mijn punt.
|
Dat zeg ik ook niet, maar de covers zijn er niet mooier op geworden. Doe mij maar weer de "oude" Eddie, als was de cover van Brave New World ook wel cool.
|
Goede cd :cool: (y)
|
Maar die was dan ook weer wél door Derek Riggs gedaan ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb een DVD en daarop staat een optreden in Duitsland, en dan komt eddie op het podium en dan slaan de bandleden Eddie kapot. Dáárna ging het bergafwaarts.
Bruce heeft nog steeds een puike stem, ondanks dat zijn haar er af is. |
Citaat:
|
goed album maar ik hoor liever het simpele werk van vroeger
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04. |