Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2006, 20:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hij ligt inmiddels al een paar dagen voor veel te veel geld in de winkels, maar jullie zullen hem vast al gehoord hebben.

Ik ben verkocht. Het heeft me even gekost, want ergens is het toch wel een andere plaat dan ik verwacht had. Het lijkt in elk opzicht voort te borduren op Dance of Death, maar is een stuk rauwer, meer terug naar de oude platen en ergens heeft het ook wel wat progressiefs. Dickinson zingt heel constant, zuiver en verschrikkelijk hoog. De nummers zijn agressief, het thema is duidelijk oorlog, maar dat kon je aan de cover al een beetje zien. Je herkent nummers als Dance of Death en Paschendale er wel doorheen, maar de sound en het gevoel van dit album is heel anders. Rauwer, minder gelikt, ook iets minder vol.

Ook zit het trieste incident met de heren dames Osbourne nog steeds erg hoog bij Dickinson, wat duidelijk weerspiegeld wordt in het thema van de plaat en in de teksten. Volgens mij is het nummer "These Colours Don't Run" directe expressepost naar huize Osbourne, verpakt in een Britse vlag.

Wat mij betreft heeft Maiden zich overtroffen en sinds 1983 eigenlijk niet meer zo'n goede plaat uitgebracht! Dat zijn flinke beweringen, maar ik durf het aan. Hoewel Seventh Son of a Seventh Son een fantastische plaat was, kan hij wat mij betreft niet tippen aan Piece of Mind.
Oud 01-09-2006, 10:53
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 31-08-2006 @ 21:28 :

Wat mij betreft heeft Maiden zich overtroffen en sinds 1983 eigenlijk niet meer zo'n goede plaat uitgebracht! Dat zijn flinke beweringen, maar ik durf het aan. Hoewel Seventh Son of a Seventh Son een fantastische plaat was, kan hij wat mij betreft niet tippen aan Piece of Mind.
Brave new world gemist ofzo?

Iig ik durf het niet goed aan ben bang dat het de oude Maiden voor me verneukt.
Oud 01-09-2006, 12:19
Gimme more beer
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 01-09-2006 @ 11:53 :
Brave new world gemist ofzo?
Niet gemist, maar hoewel het zeker een sterke plaat is, tipt hij wat mij betreft niet aan deze of de platen van '83 en daarvoor.
Oud 01-09-2006, 12:22
Verwijderd
Meh, ik heb hem ook een paar dagen en ondanks dat het inderdaad een zeer sterke plaat is kan hij me toch niet enorm bekoren. Denk dat het (voor mij iig) te veel het Maiden-gevoel mist.

Misschien oet ik hem nog een paar keer luisteren dat ik hem dan beter dig. Overigens kun je aan Bruce wel vrij duidelijk horen dat de leeftijd nu best wel begint te trekken aan z'n stem
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 12:27
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 01-09-2006 @ 13:22 :
Misschien oet ik hem nog een paar keer luisteren dat ik hem dan beter dig. Overigens kun je aan Bruce wel vrij duidelijk horen dat de leeftijd nu best wel begint te trekken aan z'n stem
De stem die hij had in 2000 was de stem die hij altijd al wilde hebben, nu begint het langzamer iets nasaler te worden. Toch vind ik het nog steeds de beste zanger die er in zijn soort rondloopt. Ronnie heeft dat al jaren niet meer.

These Colours Don't Run is geniaal <3
Oud 01-09-2006, 21:50
FaZ
FaZ is offline
na dance of death hoef ik niks meer want dance of death was imo poep
Oud 01-09-2006, 22:22
tante Bep
tante Bep is offline
ik zag laatst een clipje op MTV, en het kan me niet zo bekoren. Ja, ze worden ouder hé? Die platen met Eddie erop rocken het hardste.
Oud 01-09-2006, 23:26
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik vind em zeker niet slecht, maar om de een of andere reden "doet ie het gewoon niet voor me". Dat heb ik bij brave new world toch echt voor het laatst gehad met een maiden plaat helaas .
Oud 02-09-2006, 08:00
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-09-2006 @ 13:27 :
De stem die hij had in 2000 was de stem die hij altijd al wilde hebben, nu begint het langzamer iets nasaler te worden. Toch vind ik het nog steeds de beste zanger die er in zijn soort rondloopt. Ronnie heeft dat al jaren niet meer.

These Colours Don't Run is geniaal <3
Oh ja, zag vorig jaar Dio op graspop, brrrr wat was dat erg om te horen.

Bruce is idd nog altijd een van de grootste zangers (en entertainers), daarom is het vrij klote dat je nu hoort dat ie (al dan niet een klein tikje) af aan het takelen is. Je hoort helaas gewoon dat z'n stem het niet meer helemaal trekt.

Toch, al loopt ie op het volgende album gewoon rochelend te zingen, ik blijf hem tof vinden
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 13:42
Gimme more beer
Citaat:
Morridin schreef op 02-09-2006 @ 09:00 :
Bruce is idd nog altijd een van de grootste zangers (en entertainers), daarom is het vrij klote dat je nu hoort dat ie (al dan niet een klein tikje) af aan het takelen is. Je hoort helaas gewoon dat z'n stem het niet meer helemaal trekt.

Toch, al loopt ie op het volgende album gewoon rochelend te zingen, ik blijf hem tof vinden
Z'n stem vind ik persoonlijk op de laatste drie platen nog steeds zuiverder dan ooit (de solo platen daargelaten). Op Tyranny of Souls is zijn stem zelfs beter dan Brave New World en Dance of Death te noemen en dat is een plaat uit 2005.

Hij krijgt de laatste twee jaar steeds meer oude-mannen-probleempjes, maar op een goede avond zingt hij nog steeds de sterren van de hemel. Beter dan ooit.
Oud 02-09-2006, 13:43
Gimme more beer
Citaat:
FaZ schreef op 01-09-2006 @ 22:50 :
dance of death was imo poep
Ik denk dat weinig mensen dat zullen ontkennen
Oud 02-09-2006, 14:24
Henkje
Henkje is offline
Heb m idd ook hier naast me liggen. Een keer geluisterd, maar ben er niet zo heel kapot van. Misschien maar wat vaker luisteren.. Benieuwd hoe het live klinkt...
Oud 02-09-2006, 14:45
Gimme more beer
Citaat:
*dreamallica* schreef op 02-09-2006 @ 15:24 :
Benieuwd hoe het live klinkt...
Kop dicht.
Oud 02-09-2006, 15:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
tante Bep schreef op 01-09-2006 @ 23:22 :
ik zag laatst een clipje op MTV, en het kan me niet zo bekoren. Ja, ze worden ouder hé? Die platen met Eddie erop rocken het hardste.
Er zijn geen platen zonder Eddie erop.
Oud 02-09-2006, 18:43
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 02-09-2006 @ 16:38 :
Er zijn geen platen zonder Eddie erop.
Er is wel een verschil tussen de Eddie van de laatste drie platen en de "ouderwetse" Eddie.
Oud 02-09-2006, 21:08
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-09-2006 @ 19:43 :
Er is wel een verschil tussen de Eddie van de laatste drie platen en de "ouderwetse" Eddie.
Je hebt mensen die dat niet meteen begrijpen, daar kan je niet altijd rekening mee houden.
Oud 02-09-2006, 23:15
Uice
Uice is offline
Het doet in ieder geval niets af aan mijn punt.
Oud 03-09-2006, 12:01
Gimme more beer
Dat zeg ik ook niet, maar de covers zijn er niet mooier op geworden. Doe mij maar weer de "oude" Eddie, als was de cover van Brave New World ook wel cool.
Oud 03-09-2006, 12:02
hamterpolice
Goede cd
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 12:02
Verwijderd
Maar die was dan ook weer wél door Derek Riggs gedaan
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 13:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-09-2006 @ 13:01 :
Dat zeg ik ook niet, maar de covers zijn er niet mooier op geworden. Doe mij maar weer de "oude" Eddie, als was de cover van Brave New World ook wel cool.
Ik moet overigens wel zeggen dat ik het wel mee vind vallen met die verschillen. De Life & Death-cover had ook wel tien jaar geleden gemaakt kunnen zijn, en covers als Powerslave en vooral Somewhere in time en Seventh Son zouden ook nu kunnen uitkomen. Alleen de Eddies op Iron Maiden en Killers zijn duidelijk anders dan de rest.
Oud 04-09-2006, 19:49
Gimme more beer
Citaat:
Juice schreef op 03-09-2006 @ 14:16 :
Ik moet overigens wel zeggen dat ik het wel mee vind vallen met die verschillen. De Life & Death-cover had ook wel tien jaar geleden gemaakt kunnen zijn, en covers als Powerslave en vooral Somewhere in time en Seventh Son zouden ook nu kunnen uitkomen. Alleen de Eddies op Iron Maiden en Killers zijn duidelijk anders dan de rest.
Nou ja, Piece of Mind is ook exact in de stijl van Killers en Iron Maiden, net als Purgatory, Sanctuary, Women in Uniform (betwistbaar), Maiden Japan, The Trooper, Aces High, Live after Death et cetera. Je punt is echter wel duidelijk, er zitten meer platen tussen die niet only-Eddie zijn. De 3D-Eddie van Dance of Death vind ik alleen gewoon geen Eddie meer.
Oud 04-09-2006, 21:45
tante Bep
tante Bep is offline
ik heb een DVD en daarop staat een optreden in Duitsland, en dan komt eddie op het podium en dan slaan de bandleden Eddie kapot. Dáárna ging het bergafwaarts.

Bruce heeft nog steeds een puike stem, ondanks dat zijn haar er af is.
Oud 05-09-2006, 19:08
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Bruce heeft nog steeds een puike stem, ondanks dat zijn haar er af is.
Met lang haar zag hij er niet uit
Oud 05-09-2006, 19:29
testement
testement is offline
goed album maar ik hoor liever het simpele werk van vroeger
Oud 06-09-2006, 14:12
Gimme more beer
Citaat:
FaZ schreef op 05-09-2006 @ 20:08 :
Met lang haar zag hij er niet uit
Kwam ook door die kleren en schoenen