![]() |
Gogol Bordello
http://pics.livejournal.com/euridice/pic/0001pq1c
Schande dat hier nog geen topic over was, dus tsja dan moet ik het maar doen: Gogol Bordello, wie kent ze niet. De gypsy punk band bestaande uit Russen, Oekrainers en ander oostblok tuig dat woonachtig is in New York, allemaal onder leiding van Ubergypsy snorremans Eugene Hutz. Ik kon de muziek al een beetje, maar maakte voor het eerst echt kennis met ze op Lowlands en daar gebeurde het: Ik was op slag verliefd. Ik ken maar weinig bands die zo'n energie hebben op het podium en zo goed weten hoe ze de 'parteeeh' sfeer in de tent moeten brengen. Het is echt nonstop hossen als je bij Gogol Bordello bent. Plus dat hun muziek op CD, zonder de hossende mensen om je heen, ook geweldig klinkt. Vrolijke accordeon en viool muziek met gitaren en teksten over het leven als immigrant en slogans tegen globalizering (Think Locally, Fuck Globally!). Dat zijn de engelse teksten iedergeval. De Russische versta ik niet. (Paranoid, vertaling?) Ik ben iedergeval 'hooked' en probeer nu de rest van mijn vriendenkring ook aan de Balkan herrie te krijgen. wat crappy filmpjes ter verduidelijking: Start Wearing Purple 60 Revolutions (live @ Later with Jools) Mishto! (live) Underdog World Strike (live) http://www.melkweg.nl/mmbase/images/16551 Ik zeg: Eugene Hutz for President! |
zigeunerhippies?
|
toch zeg ik dat dit soort muziek zuigt op cd
|
Ik heb de CD en ik zeg dat het niet zuigt! Die energie weten ze op een of andere manier ook in de studio vast te houden, waardoor je niet echt stil kan zitten als je er naar luistert.
*stuiter* |
Jij lijkt me sowieso wel een adhd-typje. ;)
|
Naaaah, de combi koffie en muziek heeft alleen zo z'n effecten.
Plus dat ik (het accent van) Eugene Hutz teh sex0rz vind, dus daar ga ik ook extra van stuiteren. :) |
Op lowlands was het de vetste band die ik gezien heb(y)
|
Karl Alvarez van de Descendents zit erin. Nog niets van gehoord verder.
|
Ze zien er vies uit.
|
ik vond ze vooal heel saai op pukkelpop.
|
Citaat:
|
Wat Faz zegt.
Heb even staan kijken. Klonk wel leuk als je r van houd en ze kregen de meute aan t hossen, maar ik trek dit soort shit voor geen meter. |
Citaat:
Maar Gogol Bordello vond ik ook erg leuk (Y) Ik denk dat dit meer een live band is dan om het op cd te luisteren en in je eentje door de kamer te stuiteren. |
nuja, ik vond er live op pukkelpop niet veel aan. niet echt mijn ding, na 3 nummers heb je t wel gezien
|
ik stuiter liever op andere muziek, al stuiter ik niet vaak.
|
ik vond het tof op pukkelpop, alleen doordat degene met wie ik was het na 3 nummers al gezien had en de bassist erop uit was om het gehoor van het publiek te beschadigen ben ik er uiteindelijk ook maar vandoor gegaan.
nochtans een vette band (y) . |
gave band (y) ik luister er al een tijdje naar en het bevalt goed! energiek en gestoord af en toe.
als je van gogol bordello houdt moet je ook eens naar balkan beats luisteren, dat is meer typische balkan muziek, erg gaaf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59. |