![]() |
Split en Spagaat leren
Ik heb echt ontzettende last van mijn heupgewrichten sinds ik hiermee bezig ben. Zijn er technisch gezien dingen die ik in de gaten moet houden zodat ik mn heupen niet verkloot... Of hoort dit erbij en wordt het na verloop van tijd minder.
Ik strek trouwens door middel van PNF stretching en dat werkt wel redelijk. Andere tips met betrekking tot lenigheid trainen zijn ook welkom :) |
Blijven stretchen.
|
Gewoon heel voorzichtig doen, niet forceren, en als je zere gewrichten/spieren hebt, niet meer doen tot het over is (behalve bij gewone spierpijn, natuurlijk, maar dat verschil vind ik wel duidelijk te voelen).
|
Of onder ballet gaan.
|
last van je heupgewrichten is nogal een ruime aanduiding. Waar heb je precies last en bij welke beweging?
Ikzelf ben gewoon fysiek niet gebouwd om de split te doen (terwijl ik de spagaat zonder trainen al kon. Heel vreemd :confused: ). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als je last hebt van je gewrichten moet je altijd heel voorzichtig zijn vooral niks overbelasten.
blijven strechen en niet verder gaan dan mogelijk is oftewel niks forceren!!!!! |
Oh ja, misschien niet nodig om te zeggen, maar het is heel belangrijk dat je warm bent als je dit gaat proberen. Een warming-up van tenminste een kwartier en die uit meer bestaat dan een beetje rennen (je spieren echt losmaken, dus) Als je spieren nog niet warm zijn nemen je pezen het over wat ook voor een gevoel van irritatie kan zorgen rond je heupgewricht.
|
dat ben ik met je eens alleen soms heb je daar nu eenmaal niet genoeg tijd voor :P
|
ik ren vaak wel een uur voordat ik ga rekken dus dat is het probleem niet lijkt me.. de pijn zit echt aan de zijkant van de heup, maar er 'knakt' ook iets zegmaar als ik loop
|
Op welke manier bedoel je dat 'PNF stretching ' ??
Ik als leek weet me daar niet veel van voor te stellen, ondertussen ik wel jaren ballet heb gedaan toen ik nog een klein maija'tje was |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04. |