Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2006, 16:42
Hulk
Hulk is offline
Ik heb echt ontzettende last van mijn heupgewrichten sinds ik hiermee bezig ben. Zijn er technisch gezien dingen die ik in de gaten moet houden zodat ik mn heupen niet verkloot... Of hoort dit erbij en wordt het na verloop van tijd minder.

Ik strek trouwens door middel van PNF stretching en dat werkt wel redelijk. Andere tips met betrekking tot lenigheid trainen zijn ook welkom
Oud 12-09-2006, 17:26
PigCopRule
PigCopRule is offline
Blijven stretchen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:04
Verwijderd
Gewoon heel voorzichtig doen, niet forceren, en als je zere gewrichten/spieren hebt, niet meer doen tot het over is (behalve bij gewone spierpijn, natuurlijk, maar dat verschil vind ik wel duidelijk te voelen).
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:07
PigCopRule
PigCopRule is offline
Of onder ballet gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 09:19
snoopy
snoopy is offline
last van je heupgewrichten is nogal een ruime aanduiding. Waar heb je precies last en bij welke beweging?

Ikzelf ben gewoon fysiek niet gebouwd om de split te doen (terwijl ik de spagaat zonder trainen al kon. Heel vreemd ).
Oud 13-09-2006, 12:48
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
snoopy schreef op 13-09-2006 @ 10:19 :
last van je heupgewrichten is nogal een ruime aanduiding. Waar heb je precies last en bij welke beweging?

Ikzelf ben gewoon fysiek niet gebouwd om de split te doen (terwijl ik de spagaat zonder trainen al kon. Heel vreemd ).
zo ruim is heupgewricht toch niet... het is het gedeelte van de heup waar de dijbeenkogel in de heupkom zit. het begon pijn te doen tijdens en na het strekken en trok langzaam weg. toen ik 2 dagen later een omhoogzwaaiende beweging maakte had ik opnieuw last.
Oud 13-09-2006, 13:03
DDM
DDM is offline
Citaat:
Hulk schreef op 13-09-2006 @ 13:48 :
zo ruim is heupgewricht toch niet... het is het gedeelte van de heup waar de dijbeenkogel in de heupkom zit. het begon pijn te doen tijdens en na het strekken en trok langzaam weg. toen ik 2 dagen later een omhoogzwaaiende beweging maakte had ik opnieuw last.
Maar waar voel je de pijn dan? Echt aan de zijkant van je bekken waar de heupkop zit zegt maar? Heupproblemen geven daar zelden pijn. Heupproblemen geven pijnklachten in de lies. Klinkt meer dat je last hebt van je spieren als het aan de zijkant zit.
Oud 13-09-2006, 13:31
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
DDM schreef op 13-09-2006 @ 14:03 :
Maar waar voel je de pijn dan? Echt aan de zijkant van je bekken waar de heupkop zit zegt maar? Heupproblemen geven daar zelden pijn. Heupproblemen geven pijnklachten in de lies. Klinkt meer dat je last hebt van je spieren als het aan de zijkant zit.
jup, mijn gedachte ook. Of misschien de aanhechtingen van de spieren, of de pezen. Iig niet het gewricht zelf, denk ik. Maar ja, dat is een beetje lastig zeggen, zo
Oud 18-09-2006, 09:34
duveltje iris
duveltje iris is offline
als je last hebt van je gewrichten moet je altijd heel voorzichtig zijn vooral niks overbelasten.

blijven strechen en niet verder gaan dan mogelijk is oftewel niks forceren!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 09:40
snoopy
snoopy is offline
Oh ja, misschien niet nodig om te zeggen, maar het is heel belangrijk dat je warm bent als je dit gaat proberen. Een warming-up van tenminste een kwartier en die uit meer bestaat dan een beetje rennen (je spieren echt losmaken, dus) Als je spieren nog niet warm zijn nemen je pezen het over wat ook voor een gevoel van irritatie kan zorgen rond je heupgewricht.
Oud 18-09-2006, 11:17
duveltje iris
duveltje iris is offline
dat ben ik met je eens alleen soms heb je daar nu eenmaal niet genoeg tijd voor
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 11:55
Hulk
Hulk is offline
ik ren vaak wel een uur voordat ik ga rekken dus dat is het probleem niet lijkt me.. de pijn zit echt aan de zijkant van de heup, maar er 'knakt' ook iets zegmaar als ik loop
Oud 18-09-2006, 14:11
Maija
Maija is offline
Op welke manier bedoel je dat 'PNF stretching ' ??

Ik als leek weet me daar niet veel van voor te stellen, ondertussen ik wel jaren ballet heb gedaan toen ik nog een klein maija'tje was

Regels voor berichten