Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Waterpijp met appeltabak (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1472637)

CrazY G 13-09-2006 00:20

Waterpijp met appeltabak

Weet iemand hoe ongezond het roken van een waterpijp met appeltabak is tov een sigarette?
Ik ga er vanuit dat het sowiezo wel ongezond is maar in hoeverre?
Want op de verpakking van het tabak staat 0% teer en 0,05% nicotine voor de hele verpakking dat 50gram weegt.
Lijkt met toch hele lage hoeveelheden, maar is het even slecht als sigaretten roken?

polysix 14-09-2006 00:32

kijk eens op een pakje sigaretten; je ziet dan dat je met veel minder gewicht meer teer en nicotine hebt. Je zou deze vraag wel stellen omdat je keel een beetje pijn doet bij het roken met de waterpijp, nou dat went wel. asjeblieft.

KiMZz 14-09-2006 16:40

Misschien kun je dit beter op het Drugs & Alcohol forum vragen. Aangezien je -dat neem ik aan- ook wiet in die waterpijp stopt.

Maar ontopic: ik heb mn pakje Marlboro ff gecheckt en daarin zit:
Teer 10 mg
Nicotine 0.8 mg
Koolmonoxide 10 mg
En als je anders normale shag zou gebruiken ipv sigaretten komt het nog iets hoger uit. Ligt er ook nog aan of je halfzware of zware shag gebruikt dan.
Maar appeltabak is dus blijkbaar niet zo ongezond als sigaretten.

Snees 14-09-2006 19:15

Let op: het gaat niet alleen om teer en nicotine (in dat pakje zit dus totaal 25 mg nicotine), maar ook om andere verbrandingsproducten. Misschien is die appeltabak gezoet - suiker is typisch een 'fijne' stof om af te fakkelen. Ook kunnen er andere nare organische stoffen (aromaten?) gevormd worden.

red5 14-09-2006 22:21

sigaretten zijn verreweg ongezonder dan de meeste andere soorten tabak. dit ligt aan het feit dat er allemaal chemische troep aan is toegevoegd om het beter te laten smaken/branden/roken/etc.

Mephisto 15-09-2006 13:39

Citaat:

red5 schreef op 14-09-2006 @ 23:21 :
sigaretten zijn verreweg ongezonder dan de meeste andere soorten tabak. dit ligt aan het feit dat er allemaal chemische troep aan is toegevoegd om het beter te laten smaken/branden/roken/etc.
Nee. Tabak met smaakjes is vrij licht, maar de smakeloze variant van waterpijptabak is nog een stuk zwaarder dan wat voor sigaretten dan ook.

REIE 15-09-2006 15:10

In de kooltjes voor je waterpijp zit doorgaans ook ongezonde meuk. Eveneens schijn je meer koolstofmonoxide binnen te krijgen dan bij "gewoon" roken.

red5 15-09-2006 15:25

Citaat:

Mephisto schreef op 15-09-2006 @ 14:39 :
Nee. Tabak met smaakjes is vrij licht, maar de smakeloze variant van waterpijptabak is nog een stuk zwaarder dan wat voor sigaretten dan ook.
dat klopt, maar volgens mij vergis je je een beetje. zware tabak is niet slechter voor je dan lichte tabak. 'lichte' tabak zit vaak meer troep in dan 'zware' tabak, juist om het lichter te maken.

sterrenmeisje 24-09-2006 20:52

Citaat:

KiMZz schreef op 14-09-2006 @ 17:40 :
Misschien kun je dit beter op het Drugs & Alcohol forum vragen. Aangezien je -dat neem ik aan- ook wiet in die waterpijp stopt.

???
Offtopic: het gaat toch specifiek om fruittabak roken met een nagila, t woord wiet is nergens gevallen en ook niet nodig gok ik... bovendien is tabak, of iig de nicotine erin, een stimulerende genotsopwekkende stof, dus hoort ie bij drugs en alcohol so wie so, maar ja, dan hoort dat hele forum ook hier want dat stop je in de lichaam en heeft invloed op je gezondheid (jaja) en caffeine (cola/koffie/thee) en theine (thee) en theobromine (chocola) zijn chemisch verwante stoffen aan nicotine en cocaine want dat zijn allemaal alkaloiden uit planten en.....

Sarah 25-09-2006 11:21

Ook al zou de tabak hetzelfde zijn: mensen die sigaretten roken zitten gemiddeld op 15 sigaretten per dag, waterpijp roken doen mensen toch meestal niet meer dan twee keer per week ofzo. Dan is het dus in elk geval minder tabak en daardoor minder ongezond.

alias17 19-04-2007 15:23

ik zocht dit op op het internet en het roken van waterpijp is zeker schadelijker, 1trek van de waterpijp=15van een sigaret
een sigaret bevat:0.5liter rook
waterpjip:30-50liter

*blue angel* 19-04-2007 16:20

kut-up

Mutant_oud 19-04-2007 16:45

Citaat:

*blue angel* schreef op 19-04-2007 @ 17:20 :
kut-up

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.