Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2006, 00:20
CrazY G
CrazY G is offline
Weet iemand hoe ongezond het roken van een waterpijp met appeltabak is tov een sigarette?
Ik ga er vanuit dat het sowiezo wel ongezond is maar in hoeverre?
Want op de verpakking van het tabak staat 0% teer en 0,05% nicotine voor de hele verpakking dat 50gram weegt.
Lijkt met toch hele lage hoeveelheden, maar is het even slecht als sigaretten roken?
Oud 14-09-2006, 00:32
polysix
polysix is offline
kijk eens op een pakje sigaretten; je ziet dan dat je met veel minder gewicht meer teer en nicotine hebt. Je zou deze vraag wel stellen omdat je keel een beetje pijn doet bij het roken met de waterpijp, nou dat went wel. asjeblieft.
Oud 14-09-2006, 16:40
KiMZz
KiMZz is offline
Misschien kun je dit beter op het Drugs & Alcohol forum vragen. Aangezien je -dat neem ik aan- ook wiet in die waterpijp stopt.

Maar ontopic: ik heb mn pakje Marlboro ff gecheckt en daarin zit:
Teer 10 mg
Nicotine 0.8 mg
Koolmonoxide 10 mg
En als je anders normale shag zou gebruiken ipv sigaretten komt het nog iets hoger uit. Ligt er ook nog aan of je halfzware of zware shag gebruikt dan.
Maar appeltabak is dus blijkbaar niet zo ongezond als sigaretten.
Oud 14-09-2006, 19:15
Verwijderd
Let op: het gaat niet alleen om teer en nicotine (in dat pakje zit dus totaal 25 mg nicotine), maar ook om andere verbrandingsproducten. Misschien is die appeltabak gezoet - suiker is typisch een 'fijne' stof om af te fakkelen. Ook kunnen er andere nare organische stoffen (aromaten?) gevormd worden.
Oud 14-09-2006, 22:21
Verwijderd
sigaretten zijn verreweg ongezonder dan de meeste andere soorten tabak. dit ligt aan het feit dat er allemaal chemische troep aan is toegevoegd om het beter te laten smaken/branden/roken/etc.
Oud 15-09-2006, 13:39
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
red5 schreef op 14-09-2006 @ 23:21 :
sigaretten zijn verreweg ongezonder dan de meeste andere soorten tabak. dit ligt aan het feit dat er allemaal chemische troep aan is toegevoegd om het beter te laten smaken/branden/roken/etc.
Nee. Tabak met smaakjes is vrij licht, maar de smakeloze variant van waterpijptabak is nog een stuk zwaarder dan wat voor sigaretten dan ook.
Oud 15-09-2006, 15:10
REIE
REIE is offline
In de kooltjes voor je waterpijp zit doorgaans ook ongezonde meuk. Eveneens schijn je meer koolstofmonoxide binnen te krijgen dan bij "gewoon" roken.
Oud 15-09-2006, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 15-09-2006 @ 14:39 :
Nee. Tabak met smaakjes is vrij licht, maar de smakeloze variant van waterpijptabak is nog een stuk zwaarder dan wat voor sigaretten dan ook.
dat klopt, maar volgens mij vergis je je een beetje. zware tabak is niet slechter voor je dan lichte tabak. 'lichte' tabak zit vaak meer troep in dan 'zware' tabak, juist om het lichter te maken.
Oud 24-09-2006, 20:52
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 14-09-2006 @ 17:40 :
Misschien kun je dit beter op het Drugs & Alcohol forum vragen. Aangezien je -dat neem ik aan- ook wiet in die waterpijp stopt.

???
Offtopic: het gaat toch specifiek om fruittabak roken met een nagila, t woord wiet is nergens gevallen en ook niet nodig gok ik... bovendien is tabak, of iig de nicotine erin, een stimulerende genotsopwekkende stof, dus hoort ie bij drugs en alcohol so wie so, maar ja, dan hoort dat hele forum ook hier want dat stop je in de lichaam en heeft invloed op je gezondheid (jaja) en caffeine (cola/koffie/thee) en theine (thee) en theobromine (chocola) zijn chemisch verwante stoffen aan nicotine en cocaine want dat zijn allemaal alkaloiden uit planten en.....

Oud 25-09-2006, 11:21
Verwijderd
Ook al zou de tabak hetzelfde zijn: mensen die sigaretten roken zitten gemiddeld op 15 sigaretten per dag, waterpijp roken doen mensen toch meestal niet meer dan twee keer per week ofzo. Dan is het dus in elk geval minder tabak en daardoor minder ongezond.
Oud 19-04-2007, 15:23
alias17
alias17 is offline
ik zocht dit op op het internet en het roken van waterpijp is zeker schadelijker, 1trek van de waterpijp=15van een sigaret
een sigaret bevat:0.5liter rook
waterpjip:30-50liter
Oud 19-04-2007, 16:20
Verwijderd
kut-up
Oud 19-04-2007, 16:45
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 19-04-2007 @ 17:20 :
kut-up
Topic gesloten

Regels voor berichten