Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Speelgoed/andere stuff voor ruimtelijk inzicht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1472738)

Charl0tteee 13-09-2006 12:33

Speelgoed/andere stuff voor ruimtelijk inzicht

Hallo!

Toen ik nog op de basisschool zat raadde mijn lerares me aan met lego etc. te spelen om aan mijn ruimtelijk inzicht te werken, waar ik echter niet naar geluisterd heb.
Nu zit ik in de derde klas en denk ik beter laat dan nooit:)
Alleen ik heb een probleempje: Alle lego die nog in speelgoedwinkels te krijgen is is bijna kant en klaar, die kids hoeven maar een paar stukjes in elkaar te schuiven en klaar. Daar ben ik niet echt naar op zoek. Hebben jullie misschien ideeën wat je met speelgoed of wat anders kunt doen ter bevordering van je ruimtelijk inzicht?
Veel wiskundesommen maken doe ik al:)

Alvast bedankt!
xxCharlotte

TopDrop 13-09-2006 13:14

Misschien zijn er wel puzzeltjes op internet ofzo? Ik dacht aan iets Tetris achtigs.. Verder is Lego inderdaad wel een goed idee, of iets wat daar op lijkt zoals K'nex of Meccano oid. Voor de rest weet ik het ook niet zo goed.. :) Succes in ieder geval!

Sarah 13-09-2006 13:30

Ik zie in speelgoedwinkels vaak genoeg gewoon van die grote bakken met allemaal lego-stukjes :)

Rodion 13-09-2006 13:33

Waarom wil je je ruimtelijk inzicht verbeteren?

Charl0tteee 13-09-2006 14:28

Citaat:

kwibus schreef op 13-09-2006 @ 14:33 :
Waarom wil je je ruimtelijk inzicht verbeteren?
Omdat ik dat niet echt goed heb en ik dit jaar profielkeuze moet maken:) ik wil graag wiskunde B1 en daar is ruimtelijk inzicht wel voor nodig. Met motivatie kom je een heel eind maar het zou handig zijn als 't iets makkelijker ging.

Spectrum 13-09-2006 14:47

Inzicht kan je niet krijgen of leren, inzicht hèb je...

TopDrop 13-09-2006 14:48

Citaat:

Cobalt schreef op 13-09-2006 @ 15:47 :
Maar je kunt het wel oefenen natuurlijk.

Ik bedoel, je hebt tennistalent of je hebt t niet, maar dat wil nog niet zeggen dat je helemaal niet kan tennissen als je geen talent hebt. Als je een beetje oefent kun je nog best een balletje slaan :o

Spectrum 13-09-2006 14:52

Er is een verschil tussen inzicht en vaardigheid. Met oefenen verbeter je vaardigheid, maar niet inzicht. Het is allemaal een kwestie van definitie. :)

Tiño 13-09-2006 15:04

ik denk niet dat je moet verwachten dat je ineens beter in wiskunde B bent komend schooljaar als je nu een tijdje gaat lego'en.

dus als je nu al twijfelt ,neem dan CM met wiskunde A, niets mis mee, heb ik zelf ook gedaan en afgesloten met een 6 :)

Ray 13-09-2006 15:25

Citaat:

Tiño schreef op 13-09-2006 @ 16:04 :
,neem dan CM met wiskunde A, niets mis mee, heb ik zelf ook gedaan en afgesloten met een 6 :)
:nono: :o

Misschien wil ze NG gaan doen bijvoorbeeld. Om haar gelijk maar naar het pretpakket te sturen is wel wat overdreven iig.

Dmnq 13-09-2006 15:29

Ik denk dat 3d computergames goed zijn voor het ontwikkelen van ruimtelijk inzicht.

Charl0tteee 13-09-2006 15:41

Ik wil inderdaad N&G gaan doen:)
En ik ben niet echt SLECHT in wiskunde ofzo maar het ruimtelijk inzicht zou gewoon wel wat beter kunnen.
En ik verwacht ook niet dat ik er meteen beter in word ofzo maar het zou wel kunnen helpen.
C&M lijkt me niets, vooral omdat ik veel meer met biologie en natuurkunde heb dan met de talen.

Ray 13-09-2006 15:42

Citaat:

Charl0tteee schreef op 13-09-2006 @ 16:41 :
Ik wil inderdaad N&G gaan doen:)
En ik ben niet echt SLECHT in wiskunde ofzo maar het ruimtelijk inzicht zou gewoon wel wat beter kunnen.
En ik verwacht ook niet dat ik er meteen beter in word ofzo maar het zou wel kunnen helpen.
C&M lijkt me niets, vooral omdat ik veel meer met biologie en natuurkunde heb dan met de talen.

Dan moet je vooral doen wat je graag wil doen, vooral als je zelf denkt dat je het kan. Ben je gemotiveerd genoeg? Zo ja, dan kom je een heel eind.

En wat wiskunde betreft: Ik zou het dan gewoon proberen, en gewoon hulp zoeken als je dr even niet uit komt.

Bonga 17-09-2006 15:09

als je maar niet zo iemand bent die door laksheid na een jaar voorprofiel alsnog bij E&M tercht komt..

zoals ik..

Orpheo 17-09-2006 15:15

voor B1 heb je niet superveel (RUIMTELIJK) inzicht nodig. voor B2 wel! dan gaat t eerste deel bijna alleen maar over bewijzen. ja, en een BEETJE 3d werk. niet supermoeilijk. beetje rekenen in een octaëder.

edit; ff kijken op fronter of ik daar nog wat heb liggen!

Roosje 17-09-2006 16:09

Citaat:

Cobalt schreef op 13-09-2006 @ 15:47 :
Ik had altijd bar weinig ruimtelijk inzicht, maar dat is tegenwoordig heel wat meer. Zou je door veel te oefenen, al dan niet bewust, niet gewoon meer inzicht kunnen kweken?

N00dles 17-09-2006 16:13

Ga 3d-modelleren...kubussen, pryamides, of gewoon blobberige vormen maken

Of kleien.

Spectrum 17-09-2006 16:21

Nee, zoals ik al zei: je krijgt meer vaardigheid. Met oefenen onthoud je hoe je eerder problemen hebt opgelost. Die kennis kun je dan wellicht gebruiken bij het oplossen van een nieuw probleem. Dat heet echter geen inzicht. Dat houdt namelijk in in hoeverre je een probleem weet op te lossen zonder voorkennis of ervaring.

Maar goed, ik ben een pietje-precies wat definitie betreft. Als ik dat even niet ben zeg ik dat je gelijk hebt.

Roosje 17-09-2006 16:22

Citaat:

Cobalt schreef op 17-09-2006 @ 17:21 :
Nee, zoals ik al zei: je krijgt meer vaardigheid. Met oefenen onthoud je hoe je eerder problemen hebt opgelost. Die kennis kun je dan wellicht gebruiken bij het oplossen van een nieuw probleem. Dat heet echter geen inzicht. Dat houdt namelijk in in hoeverre je een probleem weet op te lossen zonder voorkennis of ervaring.

Maar goed, ik ben een pietje-precies wat definitie betreft. Als ik dat even niet ben zeg ik dat je gelijk hebt.

Daar zit wat in. (y) Dan had ik vast altijd al heel veel inzicht maar kwam het niet tot uiting. :D

Fieneke 18-09-2006 18:44

http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=18728

3d tetris

manahatta 18-09-2006 22:28

het schijnt dat piano spelen ook helpt! :o

Eye of Sauron 25-09-2006 11:09

Advies: ga Brain Trainer spelen voor de Nintendo DS.
Mij lijkt het echt een saai spel maar het verbeterd wel je ruimtelijk inzicht.
Je moet van die puzzeltjes oplossen enzo

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.