Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2006, 12:33
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Hallo!

Toen ik nog op de basisschool zat raadde mijn lerares me aan met lego etc. te spelen om aan mijn ruimtelijk inzicht te werken, waar ik echter niet naar geluisterd heb.
Nu zit ik in de derde klas en denk ik beter laat dan nooit
Alleen ik heb een probleempje: Alle lego die nog in speelgoedwinkels te krijgen is is bijna kant en klaar, die kids hoeven maar een paar stukjes in elkaar te schuiven en klaar. Daar ben ik niet echt naar op zoek. Hebben jullie misschien ideeën wat je met speelgoed of wat anders kunt doen ter bevordering van je ruimtelijk inzicht?
Veel wiskundesommen maken doe ik al

Alvast bedankt!
xxCharlotte
Oud 13-09-2006, 13:14
TopDrop
TopDrop is offline
Misschien zijn er wel puzzeltjes op internet ofzo? Ik dacht aan iets Tetris achtigs.. Verder is Lego inderdaad wel een goed idee, of iets wat daar op lijkt zoals K'nex of Meccano oid. Voor de rest weet ik het ook niet zo goed.. Succes in ieder geval!
Oud 13-09-2006, 13:30
Verwijderd
Ik zie in speelgoedwinkels vaak genoeg gewoon van die grote bakken met allemaal lego-stukjes
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 13:33
Rodion
Rodion is offline
Waarom wil je je ruimtelijk inzicht verbeteren?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:28
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Citaat:
kwibus schreef op 13-09-2006 @ 14:33 :
Waarom wil je je ruimtelijk inzicht verbeteren?
Omdat ik dat niet echt goed heb en ik dit jaar profielkeuze moet maken ik wil graag wiskunde B1 en daar is ruimtelijk inzicht wel voor nodig. Met motivatie kom je een heel eind maar het zou handig zijn als 't iets makkelijker ging.
Oud 13-09-2006, 14:47
Verwijderd
Inzicht kan je niet krijgen of leren, inzicht hèb je...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:48
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 13-09-2006 @ 15:47 :
Maar je kunt het wel oefenen natuurlijk.

Ik bedoel, je hebt tennistalent of je hebt t niet, maar dat wil nog niet zeggen dat je helemaal niet kan tennissen als je geen talent hebt. Als je een beetje oefent kun je nog best een balletje slaan
Oud 13-09-2006, 14:52
Verwijderd
Er is een verschil tussen inzicht en vaardigheid. Met oefenen verbeter je vaardigheid, maar niet inzicht. Het is allemaal een kwestie van definitie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:04
Tiño
Tiño is offline
ik denk niet dat je moet verwachten dat je ineens beter in wiskunde B bent komend schooljaar als je nu een tijdje gaat lego'en.

dus als je nu al twijfelt ,neem dan CM met wiskunde A, niets mis mee, heb ik zelf ook gedaan en afgesloten met een 6
Oud 13-09-2006, 15:25
Ray
Ray is offline
Citaat:
Tiño schreef op 13-09-2006 @ 16:04 :
,neem dan CM met wiskunde A, niets mis mee, heb ik zelf ook gedaan en afgesloten met een 6

Misschien wil ze NG gaan doen bijvoorbeeld. Om haar gelijk maar naar het pretpakket te sturen is wel wat overdreven iig.
Oud 13-09-2006, 15:29
Dmnq
Dmnq is offline
Ik denk dat 3d computergames goed zijn voor het ontwikkelen van ruimtelijk inzicht.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:41
Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ik wil inderdaad N&G gaan doen
En ik ben niet echt SLECHT in wiskunde ofzo maar het ruimtelijk inzicht zou gewoon wel wat beter kunnen.
En ik verwacht ook niet dat ik er meteen beter in word ofzo maar het zou wel kunnen helpen.
C&M lijkt me niets, vooral omdat ik veel meer met biologie en natuurkunde heb dan met de talen.
Oud 13-09-2006, 15:42
Ray
Ray is offline
Citaat:
Charl0tteee schreef op 13-09-2006 @ 16:41 :
Ik wil inderdaad N&G gaan doen
En ik ben niet echt SLECHT in wiskunde ofzo maar het ruimtelijk inzicht zou gewoon wel wat beter kunnen.
En ik verwacht ook niet dat ik er meteen beter in word ofzo maar het zou wel kunnen helpen.
C&M lijkt me niets, vooral omdat ik veel meer met biologie en natuurkunde heb dan met de talen.
Dan moet je vooral doen wat je graag wil doen, vooral als je zelf denkt dat je het kan. Ben je gemotiveerd genoeg? Zo ja, dan kom je een heel eind.

En wat wiskunde betreft: Ik zou het dan gewoon proberen, en gewoon hulp zoeken als je dr even niet uit komt.
Oud 17-09-2006, 15:09
Bonga
Bonga is offline
als je maar niet zo iemand bent die door laksheid na een jaar voorprofiel alsnog bij E&M tercht komt..

zoals ik..
Oud 17-09-2006, 15:15
Orpheo
Orpheo is offline
voor B1 heb je niet superveel (RUIMTELIJK) inzicht nodig. voor B2 wel! dan gaat t eerste deel bijna alleen maar over bewijzen. ja, en een BEETJE 3d werk. niet supermoeilijk. beetje rekenen in een octaëder.

edit; ff kijken op fronter of ik daar nog wat heb liggen!
Oud 17-09-2006, 16:09
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 13-09-2006 @ 15:47 :
Ik had altijd bar weinig ruimtelijk inzicht, maar dat is tegenwoordig heel wat meer. Zou je door veel te oefenen, al dan niet bewust, niet gewoon meer inzicht kunnen kweken?
Oud 17-09-2006, 16:13
Verwijderd
Ga 3d-modelleren...kubussen, pryamides, of gewoon blobberige vormen maken

Of kleien.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 16:21
Verwijderd
Nee, zoals ik al zei: je krijgt meer vaardigheid. Met oefenen onthoud je hoe je eerder problemen hebt opgelost. Die kennis kun je dan wellicht gebruiken bij het oplossen van een nieuw probleem. Dat heet echter geen inzicht. Dat houdt namelijk in in hoeverre je een probleem weet op te lossen zonder voorkennis of ervaring.

Maar goed, ik ben een pietje-precies wat definitie betreft. Als ik dat even niet ben zeg ik dat je gelijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 16:22
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 17-09-2006 @ 17:21 :
Nee, zoals ik al zei: je krijgt meer vaardigheid. Met oefenen onthoud je hoe je eerder problemen hebt opgelost. Die kennis kun je dan wellicht gebruiken bij het oplossen van een nieuw probleem. Dat heet echter geen inzicht. Dat houdt namelijk in in hoeverre je een probleem weet op te lossen zonder voorkennis of ervaring.

Maar goed, ik ben een pietje-precies wat definitie betreft. Als ik dat even niet ben zeg ik dat je gelijk hebt.
Daar zit wat in. Dan had ik vast altijd al heel veel inzicht maar kwam het niet tot uiting.
Oud 18-09-2006, 18:44
Fieneke
Fieneke is offline
http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=18728

3d tetris
Oud 18-09-2006, 22:28
manahatta
manahatta is offline
het schijnt dat piano spelen ook helpt!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 11:09
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Advies: ga Brain Trainer spelen voor de Nintendo DS.
Mij lijkt het echt een saai spel maar het verbeterd wel je ruimtelijk inzicht.
Je moet van die puzzeltjes oplossen enzo
Reageren

Regels voor berichten