![]() |
[laptop] Klein consumenten onderzoekje
En met welk merk laptop heb jij juist wel positieve ervaringen?
|
Sorry, ik heb hem perongeluk bij software geplaatst.
Forumbaas.. |
--> Hardware!
|
Citaat:
|
Met toshiba heb ik meerdere ervaringen van derden, of het scherm werkt niet meer naar behoren (2 x voorgekomen) en de levensduur van de accu's zijn niet om over naar huis te schrijven.
Zelf gebruik ik al een x aantal jaar IBM, verschillende series gehad T23, T30, R50e, en nu een T43, en allemaal werken ze nog naar behoren, en een goede levensduur van de accu, thuis gebruik ik die R50e, en op het werk de T43. Nadeel van IBM is dat het zo godsgruwelijk duur is. Acer (en dochters) zijn de huis tuin en keukenlaptops die je overal kan kopen en voor een gemiddeld gebruiker (en de ook iets meer eisende) meer dan voldoende is. |
Ik zou in het algemeen nooit een laptop aanraden, tenzij het echt onvermijdelijk is, wat vrijwel niet voorkomt.
|
Citaat:
|
Als ik ergens zou werken waar het geld niet op kon, zou ik een flybook of een 12.1 inch laptop kopen. Gewoon lekker mobiel, als je ergens bent kan je toch wel een desktop gebruiken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oh ja en ik raad geen apple, toshiba, dell of acer aan. wel een asus, sony of ibm. ook bepaalde modellen van fujitsu en nec zijn vrij aardig
|
En van IBM kun je Lenovo maken....
|
Citaat:
apple , je moet er mee overweg kunnen. alleen beetje veel bugs in de eerste productie van elk nieuw product vind ik. maar zelf vindik het niks.. te veel EyeCandy :o |
ik zou zelf nooit een acer, packerd bell, of fujitsu siemens nemen, ook geen medion, maxdata en andere aldi/lidl/mediamarkt meuk.
met dell heb ik hele goed ervaringen, gaan soms wel kapot ( op stage met 80+ laptops waren er in half jaar 4 kapotte, waarvan 2 door schuld ) maar dan staan ze de volgende dag klaar met een nieuw onderdeel en word het bij je thuis binnen 30 min. gerepareerd. voor de rest heb ik ook met hp goede ervaringen, zij maken evenals IBM ontzettend degelijke laptops. apple, tsjah, de vreemde eend in de bijt, je kan tegenwoordig op een apple machine echter wel een dual-boot maken met windows er op, waardoor dit toch ook een leuke optie blijft, zeker omdat ze er wel mooi uit zien. voor de rest kan je ook eens kijken op sites als www.kieskeurig.nl en http://productsurvey.tweakers.net/ waar mensen hun ervaringen neer zetten. veel succes met zoeken. |
Citaat:
|
Citaat:
Te lage value for money Bij een Mac notebook betaal je gewoon erg veel geld voor het ontwerp. De meeste dingen hebben goede hardware met een klein, achterhaald scherm. Daarbij kun je vaak voor hetzelfde geld een véél betere notebook kopen. Het is maar waar je voor kiest. Persoonlijk raad ik geen: Fujitsu Siemens PackArd Bell Sony (zie Apple) HP Compaq aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oja, het zou inderdaad ook fijn zijn als je onderbouwt waarom je wel of niet een merk zou aanraden. :)
|
Zeker niet Fujitsu/Siemens. Ik heb ergens gelezen dat er een hele serie laptops last had van spontane reboots. Dit is máándenlang glashard ontkend door Fujitsu/Siemens. Dat terwijl er steeds meer mensen last van kregen.
Ook Packard Bell zou ik nooit aanraden. Ik heb nog nooit één enkel apparaat van PB gezien dat trouble free was. Vaak brakke software, C-class hardware, etc. Overigens vind ik niet dat je kunt zeggen dat je nooit Apple, Sony, IBM of ander A-merk zou aanraden omdat de price/performance ratio minder gunstig is. Stel iemand zegt: ik wil top-quality hardware, bijbehorende service en de kosten boeien niet zoveel. Nou, wie ben jij dan om een Medion aan te raden? Zelf raad ik vaak Acer en Asus aan, omdat de meesten veel voor weinig willen, en in Acer en Asus wel a-merk hardware erin hebben zitten. Degenen met wat meer geld raad ik meestal aan te kijken naar Sony of IBM/Lenovo. Als ze Apple een optie zou zijn dan zouden ze dat zelf wel weten, meestal. |
Citaat:
|
Acer en HP kan ik jullie aanraden, had eerste een acer en was goed materiaal, nooi problemen met hardware of koeling.
Heb nu een HP Pavilion DV8000 en ben er echt heel tevreden over, goede prestaties en niet al te duur |
Ik heb hier momenteel een Acer Travelmate 290 staan, een Dell Inspiron 6400, een Toshiba satellite 1410 en tijdelijk een Packerd bell.
Toshiba is altijd al een onding geweest, hij is inmiddels 4 jaar oud maar doet het nog steeds. De accu begaf het bij normaal gebruik binnen 2 maanden, de hardeschijf heeft voor heel wat problemen gezorgd, het moederbord is er eens mee gekapt. En het rotding heeft ordinair weinig werkgeheugen, dat slechts uit te breiden is naar 512 MB. Ook de Acer Travelmate laat te wensen over. Hoewel de accu van zeer goede kwaliteit is en gek genoeg gemakkelijk de 6 uur haalt, koelt hij erg slecht. Begaf de Cdrom-drive het binnen enkele weken, en kon deze volgens de fabrikant niet gemaakt worden "Ja, dat kost u dan een eurootje of 400 en dan bent u hem minimaal 6 maanden kwijt, dus het lijkt me beter wanneer u een nieuwe koopt'' - kuch- Uiteindelijk elders laten maken. Evenals het toetsenbord en de USB-poorten. Over Packerd Bell ben ik ook weinig te spreken, evenals Apple. Sinds enkele weken een Dell Inspiron 6400 in huis, die we op alle mogelijke manieren hebben uitgebreid. Deze heeft tot nu toe veruit de beste ervaringen gegeven. En nee, dat hadden wij juist niet (meer) verwacht. ;) Donts: Apple, Siemens, Acer, Asus, Toshiba, sony en HP enz. |
Leuke onderbouwing, maar wat doet een merk als Asus of Sony daar nou weer?
Ik zie nergens een onderbouwing namelijk. |
Citaat:
Dan heb al wel een deel van het risico afgedekt lijkt me. En op zich zijn die Acers en Asus'en best degelijk. Maar je hebt gelijk, als ie kapot gaat, ben je hem een tijdje kwijt (alhoewel 5 weken meer in de richting komt dan 5 maanden). Overigens kun je bij Acer ook uitgebreide garantie kopen voor €80 ofzo. Dan issie nog steeds goedkoper dan een HP of Toshiba met dezelfde specs, en heb je toch de garantie dat je laptop binnen 5 werkdagen weer terug is. |
ja, voor 80 euro extra kan het ineens wel snel, maar heb het echt al te vaak meegemaakt dat mensen maanden en maanden moesten wachten voordat ze hun acer terug hadden. en dat was voor alleen ( een tevens in de eerste week ) een cd-rom speler die na 1x openen en sluiten gelijk nooit meer open wilde.
|
Citaat:
|
Ik schaf over een paar weken (als ik het geld er voor heb) een Asus aan, ik kom erg goede reviews tegen en wat me ook een goed gevoel geeft zijn de garanties. Je krijgt een jaar garantie op de accu en twee jaar op de rest van de hardware. Ik heb hier ook bulten Asus hardware liggen en ben er altijd erg goed over te spreken geweest.
|
heb nu anderhalf jaar een packard bell, nog nooit problemen mee gehad :confused:
|
Dell en HP zou ik je niet aanraden. Zelf altijd het grootste gelazer gehad met de standaardmanieren waarop zij computers en software installeren, echt niet iets waar je op zit te wachten.
|
Citaat:
@ le Y dan ben je echt een van de weinige, packer bell gebruikt echt derde rangs kuthardware. |
Packard Bell gestemd. De trabant onder de computers.
|
Citaat:
Heb je wel is serieus op Apple gewerkt? voor werk dus... Werk er nu aantal jaar mee...en elke keer weer dat gezeik in windows met files en verschillende bestanden en dan loopt photoshop weer vast en lala allemaal gezeik. Nooit gehad op een Apple... Citaat:
|
Eén ding ontgaat me: wat moeten we nou precies met al die anekdotes? De neef van de glazenwasser van tante Cor had een Acer laptop en die ging stuk, boehoe. Het is niet alsof je uit deze verhalen iets zinnigs kunt afleiden...
|
Citaat:
Dat er bepaalde beroepen zijn die profijt hebben/hadden bij Apples is fijn voor ze, ik heb er geen last van. Heb wel af en toe een keer een Apple macbook moeten repareren, wordt je ook niet vrolijk van. En marco: Niks, zoiets heet ervaringen delen :p |
Citaat:
|
Ik snap de bedoeling erachter ook wel, maar je kunt onmogelijk op basis van een paar ervaringen zeggen dat een bepaald merk slecht is of vermeden dient te worden. Daarom vind ik het een beetje nutteloos.
|
Tot voor kort verklaarde iedereen mij hier voor gek, met die "rare" verhalen over Alternate. Ik had toch gelijk.
Slechte ervaringen zeggen vaak wel wat over een bedrijf of merk, je moet alleen een onderscheid kunnen maken tussen wat iets éénmaligs is en iets dat structureel is. |
Citaat:
Citaat:
Conclusie: je kúnt nooit afgaan op een paar ervaringen; als je iets zinnigs wilt zeggen over een merk zul je een hele boel ervaringen / statistieken moeten zien of goed gefundeerde argumenten moeten hebben. Bij laptop-bouwers is het ook nog zo dat alle technische onderdelen niet door henzelf gemaakt worden; maar het een samengesteld pc-tje is met een hoesje eromheen, even simpel gezegd. Dus als bij Acer de DVD zo vaak stuk gaat ligt dat hooguit aan de keuze van Acer voor het merk/type DVD; en dat merk/type kan ook weer verschillen per laptop-model. Eindconclusie: dit hele topic zuigt. :p |
Citaat:
Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat een onderdeel bij een bepaalde serie van merk X wel goed werkt en bij hetzelfde merk met een andere serie niet goed. Ook zal je met dit forum niet alle mensen bereiken die slecht of goede ervaringen met een merk hebben. Er kunnen mensen zijn die slechte ervaringen hebben met een laptop en dit forum gezien hebben, maar geen zin hadden om te reageren Daarnaast, is de wijze van dit klein onderzoekje ook niet echt toetsbaar op de waarheid van de ervaringen. (waar ik overigens niet vanuit ga) Maar..... hoe meer mensen het invullen, hoe beter je toch wel kan zien of er idd structureel klachten zijn over een merk. Voor mij overigens niet meer zo relevant, want ik heb ondertussen een laptop gekocht :) Een Sony Vaio. |
En ja, ik heb dat gedoe van doorbrand gevaar over die batterijen van hun gehoord.
In de avond op de dag dat ik hem had gekocht zag ik het op kassa. Maar ik moet ze nog even bellen of ik mij ook zorgen moet maken. |
Citaat:
overigens vind ik dit maar een rare poll, niemand heeft ervaring met al die merken laptops. tenzij je laptopverkoper bent, maar dan raad je sowieso niks af. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Heb je ervaring met 1 laptop, dan reageer je alleen over die. (alleen de poll invullen als je slechte ervaring hebt.) |
Citaat:
|
Citaat:
Het hangt volgens mij ook af van het model dat je koopt, het is vrij aannemelijk dat Acer in zijn budgetmodellen spullen gebruikt van mindere kwaliteit dan in de mid/highend modellen (die zij overigens vrijwel allemaal gebruiken). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |