Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Bekijk resultaten poll: Welke merk laptop zou jij absoluut niet aanraden
Acer 6 17.14%
Apple 6 17.14%
Asus 3 8.57%
Dell 10 28.57%
Fujitsu Siemens 7 20.00%
HP Compaq 9 25.71%
IBM 6 17.14%
MSI 3 8.57%
Packerd Bell 19 54.29%
Samsung 5 14.29%
Sony 5 14.29%
Toshiba 4 11.43%
Eén die niet in dit rijtje staat, nl....... 2 5.71%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2006, 08:46
pfano
pfano is offline
En met welk merk laptop heb jij juist wel positieve ervaringen?

Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 08:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2006, 08:53
pfano
pfano is offline
Sorry, ik heb hem perongeluk bij software geplaatst.

Forumbaas..
Oud 24-09-2006, 08:55
M@rco
M@rco is offline
--> Hardware!
Oud 24-09-2006, 08:56
pfano
pfano is offline
Citaat:
M@rco schreef op 24-09-2006 @ 09:55 :
--> Hardware!
Dank u vriendelijk
Oud 24-09-2006, 10:41
Verwijderd
Met toshiba heb ik meerdere ervaringen van derden, of het scherm werkt niet meer naar behoren (2 x voorgekomen) en de levensduur van de accu's zijn niet om over naar huis te schrijven.

Zelf gebruik ik al een x aantal jaar IBM, verschillende series gehad
T23, T30, R50e, en nu een T43, en allemaal werken ze nog naar behoren, en een goede levensduur van de accu, thuis gebruik ik die R50e, en op het werk de T43.
Nadeel van IBM is dat het zo godsgruwelijk duur is.

Acer (en dochters) zijn de huis tuin en keukenlaptops die je overal kan kopen en voor een gemiddeld gebruiker (en de ook iets meer eisende) meer dan voldoende is.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 11:46
Verwijderd
Ik zou in het algemeen nooit een laptop aanraden, tenzij het echt onvermijdelijk is, wat vrijwel niet voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 12:27
pfano
pfano is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-09-2006 @ 12:46 :
Ik zou in het algemeen nooit een laptop aanraden, tenzij het echt onvermijdelijk is, wat vrijwel niet voorkomt.
Ik vind dat ik het zeker wel nodig heb, ik ga namelijk volgend jaar 5 maanden stage in het buitenland lopen en daarna reizen en uiteindelijk ben ik van plan een baan te zoeken waarvoor ik veel moet reizen. Voor mij wel handig dus.
Oud 24-09-2006, 20:25
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Als ik ergens zou werken waar het geld niet op kon, zou ik een flybook of een 12.1 inch laptop kopen. Gewoon lekker mobiel, als je ergens bent kan je toch wel een desktop gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 21:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 24-09-2006 @ 21:25 :
Als ik ergens zou werken waar het geld niet op kon, zou ik een flybook of een 12.1 inch laptop kopen. Gewoon lekker mobiel, als je ergens bent kan je toch wel een desktop gebruiken.
als je ergens bent? meeste hogescholen hebben veel te weinig desktops en die doen zwaar onder voor bijv mijn laptop qua mogelijkheden en snelheid
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 21:13
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
die negativiteit t.o.v. laptops is een beetje overdreven
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 21:14
]{ing
]{ing is offline
oh ja en ik raad geen apple, toshiba, dell of acer aan. wel een asus, sony of ibm. ook bepaalde modellen van fujitsu en nec zijn vrij aardig
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 21:43
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
En van IBM kun je Lenovo maken....
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 22:53
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 24-09-2006 @ 22:43 :
Jup, alleen ze hebbe tot nu toe nog het mooie embleempje van IBM der op zitten, alleen het serienummer begint met een L.. vanaf de T43 althans..

apple , je moet er mee overweg kunnen. alleen beetje veel bugs in de eerste productie van elk nieuw product vind ik. maar zelf vindik het niks.. te veel EyeCandy
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 08:18
J-roenn
J-roenn is offline
ik zou zelf nooit een acer, packerd bell, of fujitsu siemens nemen, ook geen medion, maxdata en andere aldi/lidl/mediamarkt meuk.

met dell heb ik hele goed ervaringen, gaan soms wel kapot ( op stage met 80+ laptops waren er in half jaar 4 kapotte, waarvan 2 door schuld ) maar dan staan ze de volgende dag klaar met een nieuw onderdeel en word het bij je thuis binnen 30 min. gerepareerd.

voor de rest heb ik ook met hp goede ervaringen, zij maken evenals IBM ontzettend degelijke laptops.

apple, tsjah, de vreemde eend in de bijt, je kan tegenwoordig op een apple machine echter wel een dual-boot maken met windows er op, waardoor dit toch ook een leuke optie blijft, zeker omdat ze er wel mooi uit zien.

voor de rest kan je ook eens kijken op sites als www.kieskeurig.nl en http://productsurvey.tweakers.net/ waar mensen hun ervaringen neer zetten.

veel succes met zoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 09:06
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
]{ing schreef op 24-09-2006 @ 22:14 :
oh ja en ik raad geen apple
onderbouw dat is
Oud 25-09-2006, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef op 25-09-2006 @ 10:06 :
onderbouw dat is
(uitgaande van intelmacs):
Te lage value for money
Bij een Mac notebook betaal je gewoon erg veel geld voor het ontwerp.
De meeste dingen hebben goede hardware met een klein, achterhaald scherm. Daarbij kun je vaak voor hetzelfde geld een véél betere notebook kopen.
Het is maar waar je voor kiest.

Persoonlijk raad ik geen:
Fujitsu Siemens
PackArd Bell
Sony (zie Apple)
HP Compaq
aan.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Oud 25-09-2006, 14:36
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 25-09-2006 @ 10:06 :
onderbouw dat is
spul valt van ellende uit elkaar en zit vaak nog vol bugs bij release
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:37
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 24-09-2006 @ 22:43 :
maakt niet uit wordt vaak nog steeds onder merknaam IBM verkocht
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 15:11
pfano
pfano is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 25-09-2006 @ 09:18 :
ik zou zelf nooit een acer, packerd bell, of fujitsu siemens nemen, ook geen medion, maxdata en andere aldi/lidl/mediamarkt meuk.

met dell heb ik hele goed ervaringen, gaan soms wel kapot ( op stage met 80+ laptops waren er in half jaar 4 kapotte, waarvan 2 door schuld ) maar dan staan ze de volgende dag klaar met een nieuw onderdeel en word het bij je thuis binnen 30 min. gerepareerd.

voor de rest heb ik ook met hp goede ervaringen, zij maken evenals IBM ontzettend degelijke laptops.

apple, tsjah, de vreemde eend in de bijt, je kan tegenwoordig op een apple machine echter wel een dual-boot maken met windows er op, waardoor dit toch ook een leuke optie blijft, zeker omdat ze er wel mooi uit zien.

voor de rest kan je ook eens kijken op sites als www.kieskeurig.nl en http://productsurvey.tweakers.net/ waar mensen hun ervaringen neer zetten.

veel succes met zoeken.
Thanks, dude.
Oud 26-09-2006, 15:19
pfano
pfano is offline
Oja, het zou inderdaad ook fijn zijn als je onderbouwt waarom je wel of niet een merk zou aanraden.
Oud 26-09-2006, 21:54
LB06
LB06 is offline
Zeker niet Fujitsu/Siemens. Ik heb ergens gelezen dat er een hele serie laptops last had van spontane reboots. Dit is máándenlang glashard ontkend door Fujitsu/Siemens. Dat terwijl er steeds meer mensen last van kregen.

Ook Packard Bell zou ik nooit aanraden. Ik heb nog nooit één enkel apparaat van PB gezien dat trouble free was. Vaak brakke software, C-class hardware, etc.

Overigens vind ik niet dat je kunt zeggen dat je nooit Apple, Sony, IBM of ander A-merk zou aanraden omdat de price/performance ratio minder gunstig is. Stel iemand zegt: ik wil top-quality hardware, bijbehorende service en de kosten boeien niet zoveel. Nou, wie ben jij dan om een Medion aan te raden?

Zelf raad ik vaak Acer en Asus aan, omdat de meesten veel voor weinig willen, en in Acer en Asus wel a-merk hardware erin hebben zitten. Degenen met wat meer geld raad ik meestal aan te kijken naar Sony of IBM/Lenovo. Als ze Apple een optie zou zijn dan zouden ze dat zelf wel weten, meestal.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 09:05
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
LB06 schreef op 26-09-2006 @ 22:54 :
Zeker niet Fujitsu/Siemens. Ik heb ergens gelezen dat er een hele serie laptops last had van spontane reboots. Dit is máándenlang glashard ontkend door Fujitsu/Siemens. Dat terwijl er steeds meer mensen last van kregen.

Ook Packard Bell zou ik nooit aanraden. Ik heb nog nooit één enkel apparaat van PB gezien dat trouble free was. Vaak brakke software, C-class hardware, etc.

Overigens vind ik niet dat je kunt zeggen dat je nooit Apple, Sony, IBM of ander A-merk zou aanraden omdat de price/performance ratio minder gunstig is. Stel iemand zegt: ik wil top-quality hardware, bijbehorende service en de kosten boeien niet zoveel. Nou, wie ben jij dan om een Medion aan te raden?

Zelf raad ik vaak Acer en Asus aan, omdat de meesten veel voor weinig willen, en in Acer en Asus wel a-merk hardware erin hebben zitten. Degenen met wat meer geld raad ik meestal aan te kijken naar Sony of IBM/Lenovo. Als ze Apple een optie zou zijn dan zouden ze dat zelf wel weten, meestal.
totdat je bij die merken garantie moet gaan claimen, dan laat je ze voortaan ook wel links liggen. bij asus nog nooit laptop gehad voor garantie, maar wel moederboard een keer, niet vervangen want ik had zelf de ( defecte ) chipset koeler vervangen. bij acer duurt het gewoonweg 2-5 maanden voordat je je laptop terug hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 13:32
Dumbass
Dumbass is offline
Acer en HP kan ik jullie aanraden, had eerste een acer en was goed materiaal, nooi problemen met hardware of koeling.

Heb nu een HP Pavilion DV8000 en ben er echt heel tevreden over, goede prestaties en niet al te duur
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 14:58
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb hier momenteel een Acer Travelmate 290 staan, een Dell Inspiron 6400, een Toshiba satellite 1410 en tijdelijk een Packerd bell.

Toshiba is altijd al een onding geweest, hij is inmiddels 4 jaar oud maar doet het nog steeds. De accu begaf het bij normaal gebruik binnen 2 maanden, de hardeschijf heeft voor heel wat problemen gezorgd, het moederbord is er eens mee gekapt. En het rotding heeft ordinair weinig werkgeheugen, dat slechts uit te breiden is naar 512 MB.

Ook de Acer Travelmate laat te wensen over. Hoewel de accu van zeer goede kwaliteit is en gek genoeg gemakkelijk de 6 uur haalt, koelt hij erg slecht. Begaf de Cdrom-drive het binnen enkele weken, en kon deze volgens de fabrikant niet gemaakt worden "Ja, dat kost u dan een eurootje of 400 en dan bent u hem minimaal 6 maanden kwijt, dus het lijkt me beter wanneer u een nieuwe koopt'' - kuch- Uiteindelijk elders laten maken. Evenals het toetsenbord en de USB-poorten.

Over Packerd Bell ben ik ook weinig te spreken, evenals Apple.

Sinds enkele weken een Dell Inspiron 6400 in huis, die we op alle mogelijke manieren hebben uitgebreid. Deze heeft tot nu toe veruit de beste ervaringen gegeven. En nee, dat hadden wij juist niet (meer) verwacht.

Donts: Apple, Siemens, Acer, Asus, Toshiba, sony en HP enz.
Oud 29-09-2006, 15:04
Verwijderd
Leuke onderbouwing, maar wat doet een merk als Asus of Sony daar nou weer?
Ik zie nergens een onderbouwing namelijk.

Laatst gewijzigd op 29-09-2006 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 19:35
LB06
LB06 is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 27-09-2006 @ 10:05 :
totdat je bij die merken garantie moet gaan claimen, dan laat je ze voortaan ook wel links liggen. bij asus nog nooit laptop gehad voor garantie, maar wel moederboard een keer, niet vervangen want ik had zelf de ( defecte ) chipset koeler vervangen. bij acer duurt het gewoonweg 2-5 maanden voordat je je laptop terug hebt.
Ach wel ja. Daarvoor heb ik een CC met verzekering de eerste 180 dagen na aankoop en een doorlopende reisverzekering voor in het buitenland.

Dan heb al wel een deel van het risico afgedekt lijkt me. En op zich zijn die Acers en Asus'en best degelijk. Maar je hebt gelijk, als ie kapot gaat, ben je hem een tijdje kwijt (alhoewel 5 weken meer in de richting komt dan 5 maanden). Overigens kun je bij Acer ook uitgebreide garantie kopen voor €80 ofzo. Dan issie nog steeds goedkoper dan een HP of Toshiba met dezelfde specs, en heb je toch de garantie dat je laptop binnen 5 werkdagen weer terug is.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 16:36
J-roenn
J-roenn is offline
ja, voor 80 euro extra kan het ineens wel snel, maar heb het echt al te vaak meegemaakt dat mensen maanden en maanden moesten wachten voordat ze hun acer terug hadden. en dat was voor alleen ( een tevens in de eerste week ) een cd-rom speler die na 1x openen en sluiten gelijk nooit meer open wilde.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 17:41
LB06
LB06 is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 30-09-2006 @ 17:36 :
ja, voor 80 euro extra kan het ineens wel snel, maar heb het echt al te vaak meegemaakt dat mensen maanden en maanden moesten wachten voordat ze hun acer terug hadden. en dat was voor alleen ( een tevens in de eerste week ) een cd-rom speler die na 1x openen en sluiten gelijk nooit meer open wilde.
Goed, dus als je dat rationeel beredeneert, kom je tot de conclusie dat 1000+80 nog altijd minder is dan 1150+0
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:32
Nocturnal
Nocturnal is offline
Ik schaf over een paar weken (als ik het geld er voor heb) een Asus aan, ik kom erg goede reviews tegen en wat me ook een goed gevoel geeft zijn de garanties. Je krijgt een jaar garantie op de accu en twee jaar op de rest van de hardware. Ik heb hier ook bulten Asus hardware liggen en ben er altijd erg goed over te spreken geweest.
Oud 02-10-2006, 02:28
le Y
le Y is offline
heb nu anderhalf jaar een packard bell, nog nooit problemen mee gehad
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 10:11
T_ID
T_ID is offline
Dell en HP zou ik je niet aanraden. Zelf altijd het grootste gelazer gehad met de standaardmanieren waarop zij computers en software installeren, echt niet iets waar je op zit te wachten.
Oud 02-10-2006, 12:47
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-10-2006 @ 11:11 :
Dell en HP zou ik je niet aanraden. Zelf altijd het grootste gelazer gehad met de standaardmanieren waarop zij computers en software installeren, echt niet iets waar je op zit te wachten.
als je bedoelt dat je ipv een normale windows cd er een cd bij krijgt die met een image heel je pc voldondert met nutteloze software heb je bij een dell nog wel het minste last denk ik, vooral acer en packerd bell vinden zulke fratsen nogal leuk.

@ le Y dan ben je echt een van de weinige, packer bell gebruikt echt derde rangs kuthardware.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 21:52
Verwijderd
Packard Bell gestemd. De trabant onder de computers.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 22:00
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 25-09-2006 @ 14:47 :
(uitgaande van intelmacs):
Te lage value for money
Bij een Mac notebook betaal je gewoon erg veel geld voor het ontwerp.
De meeste dingen hebben goede hardware met een klein, achterhaald scherm. Daarbij kun je vaak voor hetzelfde geld een véél betere notebook kopen.
Het is maar waar je voor kiest.
Ligt eraan waar je voor kiest er zijn veel mensen die dik tevreden zijn met 13" beeldscherm op 1280x1024... Je betaald niet alleen voor je Apple maar ook voor je OSX...
Heb je wel is serieus op Apple gewerkt? voor werk dus...

Werk er nu aantal jaar mee...en elke keer weer dat gezeik in windows met files en verschillende bestanden en dan loopt photoshop weer vast en lala allemaal gezeik. Nooit gehad op een Apple...

Citaat:
]{ing schreef:
spul valt van ellende uit elkaar en zit vaak nog vol bugs bij release
Beetje overdreven, maar je moet gewoon niet eerste release kopen ff maandje of 3/4 wachten en niks aan de hand...Bovendien zijn er ook genoeg die wel bij de eerste release goed werken...
Oud 02-10-2006, 23:05
M@rco
M@rco is offline
Eén ding ontgaat me: wat moeten we nou precies met al die anekdotes? De neef van de glazenwasser van tante Cor had een Acer laptop en die ging stuk, boehoe. Het is niet alsof je uit deze verhalen iets zinnigs kunt afleiden...
Oud 03-10-2006, 06:49
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef op 02-10-2006 @ 23:00 :
Ligt eraan waar je voor kiest er zijn veel mensen die dik tevreden zijn met 13" beeldscherm op 1280x1024... Je betaald niet alleen voor je Apple maar ook voor je OSX...
Heb je wel is serieus op Apple gewerkt? voor werk dus...

Werk er nu aantal jaar mee...en elke keer weer dat gezeik in windows met files en verschillende bestanden en dan loopt photoshop weer vast en lala allemaal gezeik. Nooit gehad op een Apple...
Ja, dat is fijn voor die mensen. Puur rationeel bekeken ga ik niet 500 meer uitgeven voor dezelfde hw + slechter scherm dan een non-Apple laptop
Dat er bepaalde beroepen zijn die profijt hebben/hadden bij Apples is fijn voor ze, ik heb er geen last van. Heb wel af en toe een keer een Apple macbook moeten repareren, wordt je ook niet vrolijk van.

En marco:
Niks, zoiets heet ervaringen delen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 07:41
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-10-2006 @ 00:05 :
Eén ding ontgaat me: wat moeten we nou precies met al die anekdotes? De neef van de glazenwasser van tante Cor had een Acer laptop en die ging stuk, boehoe. Het is niet alsof je uit deze verhalen iets zinnigs kunt afleiden...
ik geloof dat dit puur is voor iemand die een laptop wilt gaan kopen, die zo iig de minder goede merken er al uit kan halen wat de keuze weer makkelijker maakt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 09:09
M@rco
M@rco is offline
Ik snap de bedoeling erachter ook wel, maar je kunt onmogelijk op basis van een paar ervaringen zeggen dat een bepaald merk slecht is of vermeden dient te worden. Daarom vind ik het een beetje nutteloos.
Oud 03-10-2006, 09:10
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Tot voor kort verklaarde iedereen mij hier voor gek, met die "rare" verhalen over Alternate. Ik had toch gelijk.

Slechte ervaringen zeggen vaak wel wat over een bedrijf of merk, je moet alleen een onderscheid kunnen maken tussen wat iets éénmaligs is en iets dat structureel is.
Oud 03-10-2006, 09:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 03-10-2006 @ 10:09 :
Ik snap de bedoeling erachter ook wel, maar je kunt onmogelijk op basis van een paar ervaringen zeggen dat een bepaald merk slecht is of vermeden dient te worden. Daarom vind ik het een beetje nutteloos.
Agree.
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-10-2006 @ 10:10 :
Slechte ervaringen zeggen vaak wel wat over een bedrijf of merk, je moet alleen een onderscheid kunnen maken tussen wat iets éénmaligs is en iets dat structureel is.
Agree

Conclusie: je kúnt nooit afgaan op een paar ervaringen; als je iets zinnigs wilt zeggen over een merk zul je een hele boel ervaringen / statistieken moeten zien of goed gefundeerde argumenten moeten hebben.

Bij laptop-bouwers is het ook nog zo dat alle technische onderdelen niet door henzelf gemaakt worden; maar het een samengesteld pc-tje is met een hoesje eromheen, even simpel gezegd. Dus als bij Acer de DVD zo vaak stuk gaat ligt dat hooguit aan de keuze van Acer voor het merk/type DVD; en dat merk/type kan ook weer verschillen per laptop-model.

Eindconclusie: dit hele topic zuigt.
Oud 03-10-2006, 11:54
pfano
pfano is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-10-2006 @ 10:21 :

Eindconclusie: dit hele topic zuigt.
Oke, er zijn een boel punten waardoor ik niet helemaal objectief kan beoordelen of een merk 'goed' is of niet.
Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat een onderdeel bij een bepaalde serie van merk X wel goed werkt en bij hetzelfde merk met een andere serie niet goed.

Ook zal je met dit forum niet alle mensen bereiken die slecht of goede ervaringen met een merk hebben.
Er kunnen mensen zijn die slechte ervaringen hebben met een laptop en dit forum gezien hebben, maar geen zin hadden om te reageren

Daarnaast, is de wijze van dit klein onderzoekje ook niet echt toetsbaar op de waarheid van de ervaringen. (waar ik overigens niet vanuit ga)

Maar..... hoe meer mensen het invullen, hoe beter je toch wel kan zien of er idd structureel klachten zijn over een merk.

Voor mij overigens niet meer zo relevant, want ik heb ondertussen een laptop gekocht Een Sony Vaio.
Oud 03-10-2006, 11:59
pfano
pfano is offline
En ja, ik heb dat gedoe van doorbrand gevaar over die batterijen van hun gehoord.
In de avond op de dag dat ik hem had gekocht zag ik het op kassa. Maar ik moet ze nog even bellen of ik mij ook zorgen moet maken.
Oud 03-10-2006, 12:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
LB06 schreef op 26-09-2006 @ 22:54 :

mwa, mijn packard bell laptop voldoet anders uitstekend.

overigens vind ik dit maar een rare poll, niemand heeft ervaring met al die merken laptops. tenzij je laptopverkoper bent, maar dan raad je sowieso niks af.
Oud 03-10-2006, 12:11
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-10-2006 @ 10:21 :

Bij laptop-bouwers is het ook nog zo dat alle technische onderdelen niet door henzelf gemaakt worden; maar het een samengesteld pc-tje is met een hoesje eromheen, even simpel gezegd. Dus als bij Acer de DVD zo vaak stuk gaat ligt dat hooguit aan de keuze van Acer voor het merk/type DVD; en dat merk/type kan ook weer verschillen per laptop-model.
mischien tijd dan dat acer betere hardware in gaat (laten) bouwen

Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-10-2006 @ 13:08 :

overigens vind ik dit maar een rare poll, niemand heeft ervaring met al die merken laptops. tenzij je laptopverkoper bent, maar dan raad je sowieso niks af.
ben geen laptop verkoper maar heb toch met groot deel van bovenstaande laptops ervaring.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 12:24
pfano
pfano is offline
Citaat:

je hoeft ook niet ervaring met al die merken te hebben. Heb je geen ervaring met een laptop, dan reageer je niet.
Heb je ervaring met 1 laptop, dan reageer je alleen over die.
(alleen de poll invullen als je slechte ervaring hebt.)
Oud 03-10-2006, 18:30
]{ing
]{ing is offline
Citaat:

packard bell laptops zijn volgens mij gewoon van nec. ik heb een nec zo'n jaar of anderhalf inmiddels en niks te klagen.. punt van verbetering was de behuizing, althans de achterkant van het scherm, die zou wat steviger mogen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 12:43
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 03-10-2006 @ 13:11 :
mischien tijd dan dat acer betere hardware in gaat (laten) bouwen

ben geen laptop verkoper maar heb toch met groot deel van bovenstaande laptops ervaring.
Ja ach, ik ken meer dan genoeg mensen die Acer laptops hebben (zo ongeveer mijn halve vrienden-/kennissenkring heeft zo'n ding, dus ongeveer 20 mensen ofzo) die er nooit problemen mee gehad hebben.
Het hangt volgens mij ook af van het model dat je koopt, het is vrij aannemelijk dat Acer in zijn budgetmodellen spullen gebruikt van mindere kwaliteit dan in de mid/highend modellen (die zij overigens vrijwel allemaal gebruiken).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten