![]() |
Help! Brommer of scooter en welk merk?
Ik ben op zoek naar een (goedkope) brommer, bromscooter of scooter. Het uiterlijk maakt me totaal niet uit.
Eisen: - goedkoop - weinig onderhoud vereisend - zo min mogelijk jatgevoelig Mij werd een Honda Scoopy aangeraden (een bromscooter schijnbaar). Deze zou weinig onderhoud vereisen. Volgens dezelfde meneer was een Puch een roestbak op wielen :D Hij is maar nodig voor een jaar, mag hooguit een paar tientjes per maand in onderhoud kosten (liever niet, al zijn de onderdelen niet duur, de werkuren wel (n)), en hoeft niet snel te rijden (met 50km/u ben ik al tevreden). Wie heeft er verstand van bromdingen en kan mij adviseren? :) |
Zo'n Scoopy voldoet idd wel aan je eisen.
Weinig onderhoud, niet erg diefstalgevoelig, rijdt zuinig, relatief snel. Anders zou je ook naar een puch kunnen kijken als het toch maar voor een jaar is. |
Als je inderdaad een goedkoper brommer zoekt, koop een Puch Maxi. Voor 100-200 euro heb je een goed rijdend exemplaar, let alleen even op de roest. Voor die prijs is het mogelijk een exemplaar te kopen dat niet opgevoerd is geweest en ook niet doorgeroest is.
|
Een Puch maxi is nogal onderhoudsgevoelig (n)
|
Citaat:
|
Een Kymco?
|
Citaat:
Maar ik moet zeggen dat een tomos brommer ook het enige leven heeft, alhoewel die van mij begint een beetje op te raken. Maarja die is ook 5 jaar lang elke dag afgeragt door mijn broer en ik :D |
Citaat:
Al ben ik erachter dat mijn zus wel wat vrienden heeft die dat kunnen (y) (Het nadeel: die wonen aan de andere kant van het land, dus niet echt handig (n)) |
Citaat:
Maarre... wat is je budget? |
ik had een hyusung rush die nu in de garage staat te verrotten. zijn een aantal dingen van kapot maar rijdt wel nog ( voor 100 euro mag je em hebben)
|
Citaat:
Wat ik ermee wilde zeggen: ik wil geen opgevoerde brommer, maar ik vind het niet erg als ie harder dan 45km per uur kan. En waar ik met mijn brommer ga rijden is het zoo rustig, geen last van politie ;) Maximaal 300 euro :) |
Citaat:
Op een rechte weg rij je ze natuurlijk nooit weg... dat weet ik ook wel... |
Citaat:
Als je voor dat geld een scooter wilt kopen is hij waarschijnlijk al heel wat jaartjes oud of hij heeft ontzettend veel km's gemaakt, of beide natuurlijk :P Terwijl je voor dat geld een ontzettend goede puch of tomos kan kopen die nog makkelijk een tijdje meegaat (y) |
ik ga die van mijj volgende week wegbrengen...ik heb OV en hij staat alleen maar in de garage. Vandaag heb ik ff een stukje gereden in de straat om te kijken of ie nog reed. Als de garage hem niet wil dan breng ik em naar de sloop.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij heeft zelf een Puch staan voor 150 euro. Nu maar hopen dat het wat is, want er moet ook nog een kenteken op voor 31 oktober (n) |
Citaat:
Als ze je pakken ben je toch wel hard de lul, dan maakt dat kenteken ook niet meer uit :p |
Citaat:
Terwijl onderdelen voor scooters vaak meteen de hoofdprijs kosten.. en er kan uiteraard ook veel meer aan kapot gaan omdat er veel meer poespas op zit. Je hoeft niet eens handig te zijn om een puchje te kunnen maken :) (y) Advies enzo kun je hier altijd vragen :p |
Citaat:
Dat is dus ook de reden waarom ik geen scooter wil. Duur in aanschaf en duur in onderhoud (n) Jammer dat je in Zeeland woont :o |
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben voor een puch maxi, alleen is het wel verstandig om je blok nadat je m hebt gekocht te (laten) reviseren dan kun je er makkelijk jaren mee doen mits die niet opgevoerd is enzo.
|
Citaat:
|
Nou maar het heet toch zo als je m weer cool maakt? maargoed als je dat doet kun je er keilang mee rijden omdat het blok idd zo simpel is dat er ook bijna niks kapot kan :)
|
Die ene Puch die ik misschien zou kopen lekte olie en was toch niet zo verstandig om te kopen (n)
Wie heeft er nog wat in de aanbieding? :o |
Citaat:
|
waarom raad niemand een vespa cioa aan?
nog makkelijker in onderhoud dan een puch, en naar mijn idee ook betrouwbaarder |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |