Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2006, 04:44
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben op zoek naar een (goedkope) brommer, bromscooter of scooter. Het uiterlijk maakt me totaal niet uit.

Eisen:
- goedkoop
- weinig onderhoud vereisend
- zo min mogelijk jatgevoelig

Mij werd een Honda Scoopy aangeraden (een bromscooter schijnbaar). Deze zou weinig onderhoud vereisen. Volgens dezelfde meneer was een Puch een roestbak op wielen

Hij is maar nodig voor een jaar, mag hooguit een paar tientjes per maand in onderhoud kosten (liever niet, al zijn de onderdelen niet duur, de werkuren wel ), en hoeft niet snel te rijden (met 50km/u ben ik al tevreden).

Wie heeft er verstand van bromdingen en kan mij adviseren?
Oud 04-10-2006, 07:20
Verwijderd
Zo'n Scoopy voldoet idd wel aan je eisen.
Weinig onderhoud, niet erg diefstalgevoelig, rijdt zuinig, relatief snel.
Anders zou je ook naar een puch kunnen kijken als het toch maar voor een jaar is.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 09:05
200E
200E is offline
Als je inderdaad een goedkoper brommer zoekt, koop een Puch Maxi. Voor 100-200 euro heb je een goed rijdend exemplaar, let alleen even op de roest. Voor die prijs is het mogelijk een exemplaar te kopen dat niet opgevoerd is geweest en ook niet doorgeroest is.
Oud 04-10-2006, 10:00
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Een Puch maxi is nogal onderhoudsgevoelig
Oud 04-10-2006, 12:42
200E
200E is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 04-10-2006 @ 11:00 :
Ben ik niet met je eens. Als je zo'n ding gewoon standaard laat en er niet aan klooit, dan kunnen die dingen zo goed als zonder onderhoud. Ik heb diverse Maxi's gehad, waarvan één bijna 3 jaar. En die heeft me nooit laten staan...
Oud 04-10-2006, 13:23
hasseltboy
hasseltboy is offline
Een Kymco?
Oud 05-10-2006, 23:12
JCG
JCG is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 04-10-2006 @ 11:00 :
Dan moet je er iemand aan laten sleutelen die er verstand van heeft

Maar ik moet zeggen dat een tomos brommer ook het enige leven heeft, alhoewel die van mij begint een beetje op te raken. Maarja die is ook 5 jaar lang elke dag afgeragt door mijn broer en ik
Oud 06-10-2006, 05:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
JCG schreef op 06-10-2006 @ 00:12 :
Dan moet je er iemand aan laten sleutelen die er verstand van heeft
Dat is nou juist het probleem

Al ben ik erachter dat mijn zus wel wat vrienden heeft die dat kunnen (Het nadeel: die wonen aan de andere kant van het land, dus niet echt handig )
Oud 06-10-2006, 13:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 06-10-2006 @ 12:54 :
Zorg er maar voor dat hij zowiezo niet harder gaat, anders kost het je per maand meer aan boetes dan aan onderhoud
Als ie hard genoeg gaat kan je proberen de politie zoek te rijden zodat ze je geen bekeuring kunnen geven

Maarre... wat is je budget?
Oud 06-10-2006, 16:27
remy476
remy476 is offline
ik had een hyusung rush die nu in de garage staat te verrotten. zijn een aantal dingen van kapot maar rijdt wel nog ( voor 100 euro mag je em hebben)
Oud 07-10-2006, 18:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MTpower schreef op 06-10-2006 @ 14:35 :
Als ie hard genoeg gaat kan je proberen de politie zoek te rijden zodat ze je geen bekeuring kunnen geven

Maarre... wat is je budget?

Wat ik ermee wilde zeggen: ik wil geen opgevoerde brommer, maar ik vind het niet erg als ie harder dan 45km per uur kan. En waar ik met mijn brommer ga rijden is het zoo rustig, geen last van politie

Maximaal 300 euro
Oud 07-10-2006, 21:08
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 07-10-2006 @ 19:55 :
Ben jij er nog eentje die serieus gelooft dat hij de politie "zoek" kan rijden? Dan moet je een 600-1000cc blok onder je brommer hangen, dan ga je hard genoeg ja
Of de binnedoorweggetjes kennen
Op een rechte weg rij je ze natuurlijk nooit weg... dat weet ik ook wel...
Oud 07-10-2006, 21:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 07-10-2006 @ 19:18 :
Maximaal 300 euro
In dat geval zou ik gaan voor een puch of tomos... zoiets dergelijks.
Als je voor dat geld een scooter wilt kopen is hij waarschijnlijk al heel wat jaartjes oud of hij heeft ontzettend veel km's gemaakt, of beide natuurlijk
Terwijl je voor dat geld een ontzettend goede puch of tomos kan kopen die nog makkelijk een tijdje meegaat
Oud 08-10-2006, 13:23
remy476
remy476 is offline
ik ga die van mijj volgende week wegbrengen...ik heb OV en hij staat alleen maar in de garage. Vandaag heb ik ff een stukje gereden in de straat om te kijken of ie nog reed. Als de garage hem niet wil dan breng ik em naar de sloop.
Oud 08-10-2006, 14:58
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 07-10-2006 @ 22:08 :
Of de binnedoorweggetjes kennen
Op een rechte weg rij je ze natuurlijk nooit weg... dat weet ik ook wel...
Toch jammer dat ze je gewoon bij je huis staan op te wachten dan, kentekenplaten enzo
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 20:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MTpower schreef op 07-10-2006 @ 22:10 :
In dat geval zou ik gaan voor een puch of tomos... zoiets dergelijks.
Als je voor dat geld een scooter wilt kopen is hij waarschijnlijk al heel wat jaartjes oud of hij heeft ontzettend veel km's gemaakt, of beide natuurlijk
Terwijl je voor dat geld een ontzettend goede puch of tomos kan kopen die nog makkelijk een tijdje meegaat
Ja, ik heb dus ook geinformeerd. Een vriend van mijn zus (een brommersleutelaar) gaf mij ook het advies om een Puch of een Tomos te kopen
Hij heeft zelf een Puch staan voor 150 euro. Nu maar hopen dat het wat is, want er moet ook nog een kenteken op voor 31 oktober
Oud 08-10-2006, 22:42
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 08-10-2006 @ 15:58 :
Toch jammer dat ze je gewoon bij je huis staan op te wachten dan, kentekenplaten enzo
Zo'n ding moet je er ook helemaal niet opdoen als je van plan bent weg te rijden...
Als ze je pakken ben je toch wel hard de lul, dan maakt dat kenteken ook niet meer uit
Oud 08-10-2006, 22:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 08-10-2006 @ 21:35 :
Ja, ik heb dus ook geinformeerd. Een vriend van mijn zus (een brommersleutelaar) gaf mij ook het advies om een Puch of een Tomos te kopen
Hij heeft zelf een Puch staan voor 150 euro. Nu maar hopen dat het wat is, want er moet ook nog een kenteken op voor 31 oktober
Alvast een waarschuwing: reken er maar op dat er wat aan kapot gaat. Maar daar zit ook nog een voordeel, puch/tomos onderdelen kosten namelijk geen drol, 2dehands helemaal niet.
Terwijl onderdelen voor scooters vaak meteen de hoofdprijs kosten.. en er kan uiteraard ook veel meer aan kapot gaan omdat er veel meer poespas op zit.
Je hoeft niet eens handig te zijn om een puchje te kunnen maken
Advies enzo kun je hier altijd vragen
Oud 09-10-2006, 05:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-10-2006 @ 23:45 :
Alvast een waarschuwing: reken er maar op dat er wat aan kapot gaat. Maar daar zit ook nog een voordeel, puch/tomos onderdelen kosten namelijk geen drol, 2dehands helemaal niet.
Terwijl onderdelen voor scooters vaak meteen de hoofdprijs kosten.. en er kan uiteraard ook veel meer aan kapot gaan omdat er veel meer poespas op zit.
Je hoeft niet eens handig te zijn om een puchje te kunnen maken
Advies enzo kun je hier altijd vragen
Ja, dat dacht ik al Maar dan ben je maar een paar tientjes reparatiekosten kwijt denk ik.
Dat is dus ook de reden waarom ik geen scooter wil. Duur in aanschaf en duur in onderhoud
Jammer dat je in Zeeland woont
Oud 09-10-2006, 14:17
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 09-10-2006 @ 06:33 :
Ja, dat dacht ik al Maar dan ben je maar een paar tientjes reparatiekosten kwijt denk ik.
Onderdelen zijn niet duur, uurloon van de brommerboer wel

Citaat:
x-spekkie-x schreef op 09-10-2006 @ 06:33 :
Jammer dat je in Zeeland woont
Hoezo?
Oud 11-10-2006, 18:51
Verwijderd
Ik ben voor een puch maxi, alleen is het wel verstandig om je blok nadat je m hebt gekocht te (laten) reviseren dan kun je er makkelijk jaren mee doen mits die niet opgevoerd is enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 22:00
JCG
JCG is offline
Citaat:
sed489 schreef op 11-10-2006 @ 19:51 :
Ik ben voor een puch maxi, alleen is het wel verstandig om je blok nadat je m hebt gekocht te (laten) reviseren dan kun je er makkelijk jaren mee doen mits die niet opgevoerd is enzo.
reviseren vind ik nogal een groot woord voor motorblok dat uit 4 lagers twee tandwielen en een koppeling bestaat
Oud 12-10-2006, 23:06
Verwijderd
Nou maar het heet toch zo als je m weer cool maakt? maargoed als je dat doet kun je er keilang mee rijden omdat het blok idd zo simpel is dat er ook bijna niks kapot kan
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 05:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Die ene Puch die ik misschien zou kopen lekte olie en was toch niet zo verstandig om te kopen

Wie heeft er nog wat in de aanbieding?
Oud 13-10-2006, 09:29
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 08-10-2006 @ 23:42 :
Zo'n ding moet je er ook helemaal niet opdoen als je van plan bent weg te rijden...
Als ze je pakken ben je toch wel hard de lul, dan maakt dat kenteken ook niet meer uit
Je weet dat die dingen verplicht zijn en dat je vantevoren ook niet weet dat er ergens een controle staat waarvoor je weg wilt rijden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2006, 09:43
shibby almighty
shibby almighty is offline
waarom raad niemand een vespa cioa aan?
nog makkelijker in onderhoud dan een puch, en naar mijn idee ook betrouwbaarder
Oud 13-10-2006, 12:23
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-10-2006 @ 10:29 :
Je weet dat die dingen verplicht zijn en dat je vantevoren ook niet weet dat er ergens een controle staat waarvoor je weg wilt rijden?
Als ze je zien rijden met een bloedgang en een teringkabaal gaan ze wel achter je aan, of je er nou zo'n plaat op hebt zitten of niet
Oud 13-10-2006, 21:20
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-10-2006 @ 06:56 :
Die ene Puch die ik misschien zou kopen lekte olie en was toch niet zo verstandig om te kopen

Wie heeft er nog wat in de aanbieding?
Ik zeg reviseren, het is niet zo duur. Kijk anders even op marktplaats bij jou in de buurt zijn vast wel veel puchjes te koop. en een pakkingsetje kost trws 5,95 dan lekt hij niet meer in iedergeval.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 13-10-2006 @ 13:23 :
Als ze je zien rijden met een bloedgang en een teringkabaal gaan ze wel achter je aan, of je er nou zo'n plaat op hebt zitten of niet
Het punt was dat het geen zin heeft om weg te proberen te rijden omdat je een kentekenplaat hebt. Daarmee kunnen ze gewoon opvragen waar je woont en dus, mocht je de motormuis zoekgereden hebben, gaan ze gewoon naar je huis
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 01:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 14-10-2006 @ 19:42 :
Het punt was dat het geen zin heeft om weg te proberen te rijden omdat je een kentekenplaat hebt. Daarmee kunnen ze gewoon opvragen waar je woont en dus, mocht je de motormuis zoekgereden hebben, gaan ze gewoon naar je huis
Daarom moet je zo'n ding er ook niet op hebben zitten als je weg wilt rijden, anders heeft het inderdaad geen zin.
Reageren

Regels voor berichten