![]() |
Playstation 2 als DVD speler
Ik vroeg me af hoe de Playstation 2 als DVD fungeert. Is de kwaliteit gewoon hetzelfde, werkt de bediening prima, etc.
Of is het meer een nogo. |
Ik gebruik em zelf ook als dvd speler, ik zie geen verschil met normale dvd spelers. Bediening is prima in orde en je ken er nog op gamen ook ;)
|
Mijn PS2 maakt een beetje lawaai, dus ik moet het geluid wel hard zetten wil ik er geen last van ondervinden. Maar het werkt wel prima, de bediening gaat goed met de controller, nog nooit last mee gehad en kijk er toch al jaren dvd's op.
|
Citaat:
|
Nee, de koeling van de PS2 maakt doorgaans best wel wat geluid. Al ervaar ik het nooit echt als storend bij een film.
De kwaliteit is iig goed. Zelf gebruik ik gewoon een controller ipv een special afstandsbediening, de lengte is goed genoeg. |
ik heb de PSTwo (de simline dus)en di is erg stil(Y). Ook pakt hij alle dvd's (plus en min) en ook gebrand is geen probleem. Wel is het zo dat ik me soms dood kan ergeren aan haperingen bij gebrande dvd's maar das misschien omdat de lens zeer gevoelig is?!?
|
Volgens mij is het probleem met de dunne vooral dat hij niet zo'n goede koeling heeft.
Het lijkt me dat gekopieërde dvd's meer moeite kosten ivm de externe chip oid waardoor de temperatuur stijgt en hij vanwege het afkoeltekort gaat haperen. |
Citaat:
|
dan is er iets niet goed. Die slim-Ps2's zijn practisch geluidloos op het spinnen van de schijf na, wat ook miniem is.
Qua kwaliteit met normale dvdspelers is er niks anders..aangezien de Ps2 toch wat betere hardware heeft dan een standaard speler zou het technisch gezien zelfs beter kunnen ;P De oude ps2's hebben wel een andere laser dus die willen sommige kopiën niet pakken (ik geloof bv alleen R+), maar daar is genoeg info over te vinden online. Ik heb zelf met mn "oude" ps2 nog nooit haperingen gehad; dus misschien is het verhaal van de koeling waar maar ik geloof het zelf niet; zoiets lijkt me toch echt een technisch mankement. De enige keer dat er iets haperde bij mij was bij een gekopieerde dvd die ook gewoon op andere systemen ergens bleef hangen dus dat lag gewoon aan de schijf. |
De laser is iig beter dan de standaard home cinema dvd spelers.
|
Hmm.. iemand een slimline ps2 te koop? :P
|
Die dingen zijn geen drol meer in de winkel ;p
|
Werkt prima, op het lawaai na.
|
De oudere modellen van de niet slimline hebben een andere lens/laser, die beter is dan die van latere modellen.
|
Citaat:
|
Hij staat nu aan bij mij, op pauze en ik hoor em niet echt. Verder geen problemen met haperen alleen wel met dat kinder slot :s dat je zo'n code moet intypen die ik altijd vergeet :p
|
die is standaard 0000
en je kan dat ook uitzetten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |