Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2006, 08:43
Verwijderd
Ik vroeg me af hoe de Playstation 2 als DVD fungeert. Is de kwaliteit gewoon hetzelfde, werkt de bediening prima, etc.

Of is het meer een nogo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2006, 09:25
Q
Q is offline
Ik gebruik em zelf ook als dvd speler, ik zie geen verschil met normale dvd spelers. Bediening is prima in orde en je ken er nog op gamen ook
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 10:10
Amon Din
Amon Din is offline
Mijn PS2 maakt een beetje lawaai, dus ik moet het geluid wel hard zetten wil ik er geen last van ondervinden. Maar het werkt wel prima, de bediening gaat goed met de controller, nog nooit last mee gehad en kijk er toch al jaren dvd's op.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 11:00
Q
Q is offline
Citaat:
Amon Din schreef op 18-10-2006 @ 11:10 :
Mijn PS2 maakt een beetje lawaai, dus ik moet het geluid wel hard zetten wil ik er geen last van ondervinden. Maar het werkt wel prima, de bediening gaat goed met de controller, nog nooit last mee gehad en kijk er toch al jaren dvd's op.
Ik heb een afstandbediening ervoor, jij hebt zeker de oudere versie van de ps2? of bedoel je het spinnen van de dvd zelf die lawaai maakt?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 12:38
Verwijderd
Nee, de koeling van de PS2 maakt doorgaans best wel wat geluid. Al ervaar ik het nooit echt als storend bij een film.
De kwaliteit is iig goed. Zelf gebruik ik gewoon een controller ipv een special afstandsbediening, de lengte is goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 12:45
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
ik heb de PSTwo (de simline dus)en di is erg stil. Ook pakt hij alle dvd's (plus en min) en ook gebrand is geen probleem. Wel is het zo dat ik me soms dood kan ergeren aan haperingen bij gebrande dvd's maar das misschien omdat de lens zeer gevoelig is?!?
Oud 18-10-2006, 17:27
Verwijderd
Volgens mij is het probleem met de dunne vooral dat hij niet zo'n goede koeling heeft.
Het lijkt me dat gekopieërde dvd's meer moeite kosten ivm de externe chip oid waardoor de temperatuur stijgt en hij vanwege het afkoeltekort gaat haperen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 20:47
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Q schreef op 18-10-2006 @ 12:00 :
Ik heb een afstandbediening ervoor, jij hebt zeker de oudere versie van de ps2? of bedoel je het spinnen van de dvd zelf die lawaai maakt?
Nee ik heb zo'n kleinere PS2, nog niet zo heel oud, een jaar of 2 maximaal. Maar hij maakt dat geluid ook als ie aan staat zonder dvd erin. Alsof je een afzuigkap aanzet, zegmaar. In het begin stoorde het me ontzettend, nu kijk ik er niet meer van op. Maar soms bij stillere stukjes film is het weleens lastig. Wat dat betreft prefereer ik de gewone alledaagse DVD speler.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 00:35
Carn
Carn is offline
dan is er iets niet goed. Die slim-Ps2's zijn practisch geluidloos op het spinnen van de schijf na, wat ook miniem is.

Qua kwaliteit met normale dvdspelers is er niks anders..aangezien de Ps2 toch wat betere hardware heeft dan een standaard speler zou het technisch gezien zelfs beter kunnen ;P De oude ps2's hebben wel een andere laser dus die willen sommige kopiën niet pakken (ik geloof bv alleen R+), maar daar is genoeg info over te vinden online.

Ik heb zelf met mn "oude" ps2 nog nooit haperingen gehad; dus misschien is het verhaal van de koeling waar maar ik geloof het zelf niet; zoiets lijkt me toch echt een technisch mankement. De enige keer dat er iets haperde bij mij was bij een gekopieerde dvd die ook gewoon op andere systemen ergens bleef hangen dus dat lag gewoon aan de schijf.
Oud 19-10-2006, 02:19
GameSuki
GameSuki is offline
De laser is iig beter dan de standaard home cinema dvd spelers.
Oud 19-10-2006, 08:46
Verwijderd
Hmm.. iemand een slimline ps2 te koop?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 09:31
Verwijderd
Die dingen zijn geen drol meer in de winkel ;p
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 10:39
Menahem
Menahem is offline
Werkt prima, op het lawaai na.
Oud 19-10-2006, 11:56
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
De oudere modellen van de niet slimline hebben een andere lens/laser, die beter is dan die van latere modellen.
Oud 20-10-2006, 17:30
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Carn schreef op 19-10-2006 @ 01:35 :
dan is er iets niet goed. Die slim-Ps2's zijn practisch geluidloos op het spinnen van de schijf na, wat ook miniem is.

Qua kwaliteit met normale dvdspelers is er niks anders..aangezien de Ps2 toch wat betere hardware heeft dan een standaard speler zou het technisch gezien zelfs beter kunnen ;P De oude ps2's hebben wel een andere laser dus die willen sommige kopiën niet pakken (ik geloof bv alleen R+), maar daar is genoeg info over te vinden online.

Ik heb zelf met mn "oude" ps2 nog nooit haperingen gehad; dus misschien is het verhaal van de koeling waar maar ik geloof het zelf niet; zoiets lijkt me toch echt een technisch mankement. De enige keer dat er iets haperde bij mij was bij een gekopieerde dvd die ook gewoon op andere systemen ergens bleef hangen dus dat lag gewoon aan de schijf.
De garantie is bestwel voorbij nu, had je dat niet eerder kunnen zeggen?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 22:09
Q
Q is offline
Hij staat nu aan bij mij, op pauze en ik hoor em niet echt. Verder geen problemen met haperen alleen wel met dat kinder slot dat je zo'n code moet intypen die ik altijd vergeet
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 23:37
Carn
Carn is offline
die is standaard 0000

en je kan dat ook uitzetten
Reageren

Regels voor berichten