![]() |
|
Ik ben aan het rond kijken naar een LCD tv voor o.a. (ooit) PS3 of 360. Ik kwam deze(http://www.scheerenfoppen.nl/folder1.htm) aanbieding tegen, ik vind het een erg mooie aanbieding.
1. Is dit een goede aanbieding als je kijkt naar de specs? 2. Waarom is deze A merk, 81 cm LCD tv "maar" 850 euro, en is bijvoorbeeld deze(http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...de=&ArtiestID=) veel duurder? Danku!
|
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht dat 1366 x 768 beeldlijnen altijd HD ready was? En die contrast ratio wat heeft dat voor een invloed op het beeld? Is het belangrijk.
||
Citaat:
En contrast ratio maakt wel degelijk wat uit, alleen t verschil bij deze is niet zo groot. Verder wat cornel zegt, philips Cineos. Echt hele mooie tv's zijn dat!! |
![]() |
||
Citaat:
Standaard hebben de meeste LCD/Plasma schermen een resolutie van 1366 x 768 pixels, bij HD (alleen Philips Cineos) is echt HD ready 1920 x 1080 pixels. Maar deze toestellen kosten zeker anderhalf tot twee keer zo duur dan een ''gewone'' LCD/Plasma TV, en worden niet door Wehkamp verkocht of door het merk LG gemaakt. ![]() Trouwens LG (Lucky Goldstar) is een B merk uit Korea, maar werken enigsinds met Philips samen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Vergelijk het maar met SACD (Super Audio CD) deze CD's kunnen in iedere gewone CD speler worden afgespeeld, maar wil je echt de hoge geluidskwaliteit horen, dan moet je ook zo'n SACD speler hebben, zo werkt dat ook met deze televisie's |
![]() |
||
Citaat:
![]() In september zou Philips de nieuwe generatie Cineos LCD's lanceren, deze zouden verbeterd zijn (software matig) en het uiterlijk hebben ze iets gewijzigd. |
![]() |
|
je hebt 720p en 1080i/p
Beiden zijn hd resoluties. 720p is 1280x720. Dit wordt waarschijnlijk (ooit) de standaard in Europa. 1080i/p is 1920x1080 dit is het zogenaamde full HD. Waarschijnlijk ga je hier niks aan hebben de komende jaren, want er zijn nauwelijks bronnen die deze resolutie gaan ondersteunen. Met een scherm van 1360x768 zit je wel goed dus. Die ondersteund zowieso 720p en ook 1080i (wordt ge-upscaled) De xbox360 gebruikt 720p. Let wel op de aansluitingingen, voor de xbox moet hij component hebben. En een hdmi aansluiting is ook handig voor de toekomst. En als laatste, op de contrast ratios van samsung meot je niet af gaan want die gebruiken dynamic contrast. Dan kunnen ze een hogere waarde neerzetten, is een marketing truukje. Een contrast ratio van samsung van 3000:1 staat ongeveer gelijk aan 800:1 bij andere lcds. Kijk op de russiche samsung site http://www.samsung.ru/products/audio-video/tv/lcd/ voor de normale contrast waarde.
|
Is dit wat? :http://www.consumer.philips.com/cons...ESHP3HKFSEKI5P
Zijn er nog andre belangrijke dingen waar ik op moet letten?!
|
die zou in principe moeten werken met de xbox.
Alleen weet ik niet of je er goed aan doet om een relatief goekope philips te nemen. Philips is een duur merk en als je een goedkope neemt heb je een uitgeklede versie. Mijn advies is om alleen Philips te kopen als je bereid bent veel uit te geven. wat zijn je budget en je eisen btw? Kijk op www.kieskeurig.nl merken: panasonic, toshiba, samsung, lg etc..
|
Buget: is 800 - 1000 euro
Eisen: - Moet het maximal uit de xbx 360 of de PS3 halen - Moet "old school" kabel TV goed weergeven (zoals de huidige diepe TV's) Ik kom zelf na een tijdje zoeken op deze uit: http://www.kieskeurig.nl/review/08DF...60003750A6.htm
Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 16:34. |
![]() |
||
Citaat:
Anders kun je simpelweg de "HD Ready" resolutie niet naar je scherm overbrengen. Via scart bijvoorbeeld gaat dit niet. Verder vind ik Samsung zeker 1 van de mindere schermen onder de A-merken. De nieuwe Sony serie of bijvoorbeeld Panasonic zijn naar mijn mening een stuk beter. Een stuk natuurlijker beeld en een betere kijkhoek onderanderen. Overigens is 1080i zoals gezegd werd niet full HD maar HD Ready net zoals 720P je zult hier waarschijnlijk geen verschil tussen zien, het heeft alleen een andere opbouw. 1080P is wel Full HD, maar hier zijn nog maar erg weining schermen in te krijgen en zeker niet in het 32" formaat. Die contrast ratio die veel merken bij de specs zetten zeggen mij niks. Is maar net hoe die merken het meten, bij normaal beeld of het contrast helemaal open. In een normale huiskamer of in een totaal verduisderde ruimte. Als je een scherm wat 1:800 heeft tegenover een scherm wat 1:3000 heeft zet kan die 1:800 toch een beter contrast hebben, tenminste zo komt het op mij over..
||
Citaat:
|
Ik ben naar een goede winkel geweest, om naar de samsung te kijken en de verkopen raadde mij ook meteen de panasonic aan was goedkoper en beter. Deze panasonic:http://www.kieskeurig.nl/nl/product....ewtype=reviews
Ik ben er nu wel een beetje uit, ik koop nog geen platte tv. Want ik wil met een TV van 900 euro niet achteruit gaan qua beeldkwaliteit. Als we Digitale TV krijgen word dit natuurlijk een heel ander verhaal. Dan zou ik een nieuwe TV zeker overwegen, maar tot dan nog niet. Bedankt voor alle info en hulp ![]()
Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 13:10. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik blijf de toestellen van Philips toch het mooiste vinden, zowel het uiterlijk alsook het beeld (een vriend van mijn moeder heeft een Philips LCD van 82 cm, met ambilight en die geeft heel mooi en scherp weer. Heb 'm zelf aan gezien met gewoon kabel signaal) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik moet paco gelijk geven, ik vind dat er een hoop andere a merken zijn die het goed of misschien nog wel beter doen. Een paar minder bekende spelers op de nederlandse markt zijn bijvoorbeeld Hitachi, Toshiba en NEC. Is vaak ook mooier spul dan Samsung imho. (Zie testen in het duitse Video en het engelse blad What HIFI ![]() |
![]() |
|
In de winkel raadde ze mij meteen de panasonic tx-32lx60f (http://www.kieskeurig.nl/nl/product....ewtype=reviews) aan. Iemand ervaring met de TV? Ik heb een beetje het idee over panasonic dat het niet zo'n super merk is.
||
![]() |
Citaat:
Ik blijf toch bij Samsung. Gewoon een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Neemt niet weg dat de lcd-schermen van Hitachi, Toshiba, NEC en Panasonic ook heel goed zijn. Maar dan praat je toch over een andere prijsklasse.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
LCD televisie aanschaffen Verwijderd | 16 | 08-05-2010 16:13 | |
Software & Hardware |
Analoog signaal op 40" LCD, slecht beeld? Verwijderd | 7 | 15-02-2010 23:37 | |
Software & Hardware |
Plasma of LCD TV? De Veroorzaker | 13 | 22-01-2009 14:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 500 | 09-01-2008 19:28 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic # 107 moon | 496 | 11-09-2007 15:07 | |
Software & Hardware |
[LCD-TV] nieuwe aanschaffen no pain n death | 35 | 04-01-2007 00:55 |