Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2006, 07:56
DxpZ
DxpZ is offline
Ik ben aan het rond kijken naar een LCD tv voor o.a. (ooit) PS3 of 360. Ik kwam deze(http://www.scheerenfoppen.nl/folder1.htm) aanbieding tegen, ik vind het een erg mooie aanbieding.

1. Is dit een goede aanbieding als je kijkt naar de specs?
2. Waarom is deze A merk, 81 cm LCD tv "maar" 850 euro, en is bijvoorbeeld deze(http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...de=&ArtiestID=) veel duurder?

Danku!
Oud 14-08-2006, 08:27
dafelix
dafelix is offline
H&T maar ?
Oud 14-08-2006, 08:39
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Ja dat is zeker een goede aanbieding. Samsung heeft qua schermen verreweg de beste schermen (iig qua monitoren, maar dat is ook lcd dus zal wel hetzelfde zijn) en de beste service.
Voor 849 is dat zeker een goede krijs voor een 32 inch.

De contrastratio bij de wehkamp tv (ook samsung) is hoger dan bij de andere. Plus hij heeft HDMI (HD ready). Kan niet opmaken of de andere dat heeft.

Laatst gewijzigd op 14-08-2006 om 08:41.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 09:16
M@rco
M@rco is offline
Hm...

--> Gadgets en Elektronica.
Oud 14-08-2006, 16:38
Hakuna
Hakuna is offline
Als er toch een andere tv bij mij moet komen, moet het toch echt een van Philips zijn, zoals deze.

Heb veel platte TV's aangezien, maar Philips steekt toch met kop en schouders boven de andere merken uit, vooral die Cineos serie van Philips is fantastisch, en bij deze televisie's kun je zowel het toestel alsook de afstandsbediening updaten met persoonlijke firmware software.

Voorlopig moet ik het nog met mijn Sony (KV9830) doen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 17:44
DxpZ
DxpZ is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 14-08-2006 @ 09:39 :
De contrastratio bij de wehkamp tv (ook samsung) is hoger dan bij de andere. Plus hij heeft HDMI (HD ready). Kan niet opmaken of de andere dat heeft.

Ik dacht dat 1366 x 768 beeldlijnen altijd HD ready was?

En die contrast ratio wat heeft dat voor een invloed op het beeld? Is het belangrijk.
Oud 14-08-2006, 18:13
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
DxpZ schreef op 14-08-2006 @ 18:44 :

En die contrast ratio wat heeft dat voor een invloed op het beeld? Is het belangrijk.
Dat kan goed kloppen, weet ik zo niet.

En contrast ratio maakt wel degelijk wat uit, alleen t verschil bij deze is niet zo groot.

Verder wat cornel zegt, philips Cineos. Echt hele mooie tv's zijn dat!!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 18:32
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

Nee daar bedoelen ze mee, dat hij wel HD signalen aan kan, maar niet die hoge resolutie kan weergeven.

Standaard hebben de meeste LCD/Plasma schermen een resolutie van 1366 x 768 pixels, bij HD (alleen Philips Cineos) is echt HD ready 1920 x 1080 pixels. Maar deze toestellen kosten zeker anderhalf tot twee keer zo duur dan een ''gewone'' LCD/Plasma TV, en worden niet door Wehkamp verkocht of door het merk LG gemaakt.

Trouwens LG (Lucky Goldstar) is een B merk uit Korea, maar werken enigsinds met Philips samen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 20:39
DxpZ
DxpZ is offline
Citaat:
Cornel schreef op 14-08-2006 @ 19:32 :
Nee daar bedoelen ze mee, dat hij wel HD signalen aan kan, maar niet die hoge resolutie kan weergeven.
Klopt, dit wel?! Er staat wel bij HD ready
Oud 14-08-2006, 20:47
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
DxpZ schreef op 14-08-2006 @ 21:39 :
Klopt, dit wel?! Er staat wel bij HD ready
Dit klopt, je moet het zo zien. Als er een uitzending of bron geselecteerd wordt, dan is dit toestel hier geschikt (lees ''klaar'' Ready) voor, maar geeft het toch weer in het 1366 x 768 pixel formaat ook al wordt er HD uitgezonden of HD bron geselecteerd...

Vergelijk het maar met SACD (Super Audio CD) deze CD's kunnen in iedere gewone CD speler worden afgespeeld, maar wil je echt de hoge geluidskwaliteit horen, dan moet je ook zo'n SACD speler hebben, zo werkt dat ook met deze televisie's
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 20:53
DxpZ
DxpZ is offline
ok, ik hoor overal andere verhalen.

Ik dacht dat HD ready wel beter was, inderdaad geen volledig HD beeld maar is toch wel de hoogste resolutie die je kunt qua TV's in Nederland.

En dit is toch ook waar de 360 voor gemaakt is, die ondersteund toch juist deze hogere resolutie!?

Ik wil het "soort" HD wat de 360 ondersteund
Oud 14-08-2006, 21:02
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
DxpZ schreef op 14-08-2006 @ 21:53 :
ok, ik hoor overal andere verhalen.

Dat zijn gewoon commerciele praatjes, ik weet wel beter! Ik zou zeggen, laat je eens uitvoerig voorlichten, met demonstraties (niet door Mediamarkt en Wehkamp! ) maar door een winkel waarvan verkopers tijd en aandacht hebben voor je, als je toch een LCD/Plasma wilt kopen. Tenslotte het zijn toch vrij prijzige producten. Daarom volg ik de ontwikkeling op de voet zodat ik goed beslagen ten ijs kom als er tot aankoop overgegaan gaat worden.

In september zou Philips de nieuwe generatie Cineos LCD's lanceren, deze zouden verbeterd zijn (software matig) en het uiterlijk hebben ze iets gewijzigd.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 01:25
CrazY G
CrazY G is offline
je hebt 720p en 1080i/p
Beiden zijn hd resoluties. 720p is 1280x720. Dit wordt waarschijnlijk (ooit) de standaard in Europa.
1080i/p is 1920x1080 dit is het zogenaamde full HD.
Waarschijnlijk ga je hier niks aan hebben de komende jaren, want er zijn nauwelijks bronnen die deze resolutie gaan ondersteunen.

Met een scherm van 1360x768 zit je wel goed dus.
Die ondersteund zowieso 720p en ook 1080i (wordt ge-upscaled)
De xbox360 gebruikt 720p.
Let wel op de aansluitingingen, voor de xbox moet hij component hebben. En een hdmi aansluiting is ook handig voor de toekomst.

En als laatste, op de contrast ratios van samsung meot je niet af gaan want die gebruiken dynamic contrast. Dan kunnen ze een hogere waarde neerzetten, is een marketing truukje. Een contrast ratio van samsung van 3000:1 staat ongeveer gelijk aan 800:1 bij andere lcds. Kijk op de russiche samsung site http://www.samsung.ru/products/audio-video/tv/lcd/ voor de normale contrast waarde.
Oud 15-08-2006, 17:38
DxpZ
DxpZ is offline
CrazY G bedankt......goede informatie!
Oud 17-08-2006, 21:59
DxpZ
DxpZ is offline
Als iemand nog een goede aanbieding ziet, laat het dan even horen!
Oud 21-08-2006, 12:40
DxpZ
DxpZ is offline
Is dit wat? :http://www.consumer.philips.com/cons...ESHP3HKFSEKI5P

Zijn er nog andre belangrijke dingen waar ik op moet letten?!
Oud 21-08-2006, 13:40
CrazY G
CrazY G is offline
die zou in principe moeten werken met de xbox.
Alleen weet ik niet of je er goed aan doet om een relatief goekope philips te nemen. Philips is een duur merk en als je een goedkope neemt heb je een uitgeklede versie. Mijn advies is om alleen Philips te kopen als je bereid bent veel uit te geven.
wat zijn je budget en je eisen btw?

Kijk op www.kieskeurig.nl
merken: panasonic, toshiba, samsung, lg etc..
Oud 21-08-2006, 15:56
DxpZ
DxpZ is offline
Buget: is 800 - 1000 euro
Eisen:
- Moet het maximal uit de xbx 360 of de PS3 halen
- Moet "old school" kabel TV goed weergeven (zoals de huidige diepe TV's)

Ik kom zelf na een tijdje zoeken op deze uit: http://www.kieskeurig.nl/review/08DF...60003750A6.htm

Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 17:54
Codaz
Codaz is offline
Die eerste is wel mooi, dat ambilight is echt vet.

Heb idd ook nooit die HD Ready gelooft, want echte resoluties kunnen ze vaak nog niet waarmaken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 23:25
CrazY G
CrazY G is offline
je gaat bij geen enkele lcd scherm scherp beeld uit de analoge signaal krijgen. De resolutie en de kwaliteit van het analoog signaal is gewoon te slecht voor een lcd. Dus beeld zoals een crt tv via analoge kan je vergeten.
Als je een beetje wilt genieten is digitale tv wel een must. Dan heb je redelijk scherp tot scherp beeld(verschilt per kanaal) En als je alles eruit wilt halen is HDTV een optie, alleen is er nog weinig aanbod.

De samsung m51 is wel een goeie keus overigens. Zal 360 en ps3 goed weergeven. Alleen analoog niet perfect.
Oud 23-08-2006, 12:32
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:

Er moet minimaal een component aansluiting op je tv zitten of anders een digitale aansluiting (DVI en/of HDMI).
Anders kun je simpelweg de "HD Ready" resolutie niet naar je scherm overbrengen. Via scart bijvoorbeeld gaat dit niet.

Verder vind ik Samsung zeker 1 van de mindere schermen onder de A-merken. De nieuwe Sony serie of bijvoorbeeld Panasonic zijn naar mijn mening een stuk beter. Een stuk natuurlijker beeld en een betere kijkhoek onderanderen.

Overigens is 1080i zoals gezegd werd niet full HD maar HD Ready net zoals 720P je zult hier waarschijnlijk geen verschil tussen zien, het heeft alleen een andere opbouw.
1080P is wel Full HD, maar hier zijn nog maar erg weining schermen in te krijgen en zeker niet in het 32" formaat.

Die contrast ratio die veel merken bij de specs zetten zeggen mij niks. Is maar net hoe die merken het meten, bij normaal beeld of het contrast helemaal open. In een normale huiskamer of in een totaal verduisderde ruimte. Als je een scherm wat 1:800 heeft tegenover een scherm wat 1:3000 heeft zet kan die 1:800 toch een beter contrast hebben, tenminste zo komt het op mij over..
Oud 23-08-2006, 12:34
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
DxpZ schreef op 21-08-2006 @ 16:56 :
Buget: is 800 - 1000 euro
Eisen:
- Moet het maximal uit de xbx 360 of de PS3 halen
- Moet "old school" kabel TV goed weergeven (zoals de huidige diepe TV's)

Ik kom zelf na een tijdje zoeken op deze uit: http://www.kieskeurig.nl/review/08DF...60003750A6.htm
Dan zou ik eens naar Panasonic kijken, vooral bij gewoon kabelsignaal zal een Samsung waarschijnlijk tegenvallen. Ik zou zeggen ga eens in een winkel kijken, en dan niet een DVD, schotel of HD signaal natuurlijk. Vergelijk de TV's op een gewoon analoog kabel signaal..
Oud 23-08-2006, 13:08
DxpZ
DxpZ is offline
Ik ben naar een goede winkel geweest, om naar de samsung te kijken en de verkopen raadde mij ook meteen de panasonic aan was goedkoper en beter. Deze panasonic:http://www.kieskeurig.nl/nl/product....ewtype=reviews

Ik ben er nu wel een beetje uit, ik koop nog geen platte tv. Want ik wil met een TV van 900 euro niet achteruit gaan qua beeldkwaliteit. Als we Digitale TV krijgen word dit natuurlijk een heel ander verhaal. Dan zou ik een nieuwe TV zeker overwegen, maar tot dan nog niet.

Bedankt voor alle info en hulp

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:42
paco de taco
paco de taco is offline
De digitale tv die wij nu via UPC kennen voegt naar mijn mening niet echt iets toe, kan zelfs afbreuk doen.
Maar digitenne bijvoorbeeld schijnt wel een verbetering te zijn en straks de nieuwe HD kastjes ook.
Anders kun je natuurlijk nog het beste schotel pakken.
Maar de beste beeldbuizen kosten tegenwoordig ook niet alles meer, misschien dat dat dan wel een betere keuze voor je is..

Het beeld van die is trouwens (ook analoog signaal) zeker niet verkeerd. Zeker niet in die prijsklasse, dan zou ik denk ik toch voor zoiets gaan. Anders kun je nog het beste naar een goede tv met een bolle beeldbuis gaan kijken anders krijg je weer een hoop vervorming. Maar die zijn er zo goed als niet meer te vinden
Oud 23-08-2006, 14:11
DxpZ
DxpZ is offline
Die winkel waar ik laatst was, hadden ze alle TV analoog aangesloten en dat beeld viel mij idd niet tegen maar... ik vond het lang niet zo mooi als de Philips 28 inch 100Hz Pixel Plus en Matchline (een diepe TV dus) ik weet het type niet)) die wij in de woonkamer hebben staan.

Als ik dan de digitale schotel bij een kameraad zie die een 10 jaar oude beeldbuis TV hebben en ik stel mij dat voor op zo'n vette LCD tv. Dat moet toch wel uber shit zijn! Of heb je dan hetzelfde probleem als met de analoge kabel dat je kunt zien hoe slecht het signaal is?

Oja en nog ff vraagje tussen door over iets heel anders, maar ik vind het bullshit om daar een topic voor aan te maken. Kun je die voicemail op je mobiel ook uitzetten, want ik luister'm nooit af en soms ben ik te laat met opnemen omdat de telefoon naar 3 x al op de voicemail over schakelt.

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 14:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2006, 17:13
paco de taco
paco de taco is offline
Voicemail kun je meestal wel uitzetten, moet je alleen wel ff voor opbellen naar je provider denk ik om die uit te laten zetten.

Het is inderdaad wel afhankelijk wat voor schotel je hebt natuurlijk, digitale schotel is ook beter dan een analoge schotel.
Maar je krijgt dan wel DVD kwaliteit zeg maar. En dat wordt wel mooier op een fatsoenlijke LCD tv.
Ook zijn er al HD zenders te ontvangen via schotel.
En het beeld van een beeldbuis is bij gewoon analoog signaal inderdaad, tenminste dat vind ik ook.
Je hebt dan simpelweg niet zo'n hoge resolutie, maar die krijg je ook niet aangeleverd.
Heeft je tv wel zo'n hoge resolutie moet de tv er dus als het waren zelf dingen bij gaan verzinnen om het beeld vol te krijgen.
En dat doet niet iedere tv even goed.
Maar ik neem aan dat je wel weer een tijdje met je nieuwe tv wil doen, en ik verwacht dat er binnen een jaar wel overal digitale HD te ontvangen is. (Ook zonder schotel) Maar pin me er niet op vast. Philips vertelde dat het voor dit wk zo ver moest zijn, niet dus.. Die brengen met verschillende providers samen HD kastjes op de markt waaronder UPC.
Oud 23-08-2006, 19:55
DxpZ
DxpZ is offline
Het voicemail probleem is al opgelost danku
Oud 23-08-2006, 20:43
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
DxpZ schreef op 23-08-2006 @ 20:55 :
Het voicemail probleem is al opgelost danku
Dat is dan mooi dat je die voicemail kunt uitzetten! Maar heb je intussen al een LCD tv op het oog, en zoja welke?

Ik blijf de toestellen van Philips toch het mooiste vinden, zowel het uiterlijk alsook het beeld (een vriend van mijn moeder heeft een Philips LCD van 82 cm, met ambilight en die geeft heel mooi en scherp weer. Heb 'm zelf aan gezien met gewoon kabel signaal)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 23:24
DxpZ
DxpZ is offline
Ik ben net bij kamaraad geweest en die hebben een samsung 82 cm LCD tv. Wij hebben 'm ff getest.

Playstation 2 op aan gesloten, ik vond het spel er niet mooi uitzien, je kunt dan gewoon zien dat het een veel lagere resolutie is. Zal met PS3 uiteraard veel beter worden maar die ga ik ook niet meteen kopen als'ie uit is.

DVD gekeken via de PS2. Zag er wel mooi en strak uit niets op aan te merken.

Analoge kabel TV gekeken. Zag er mooi uit, maar niet mooi genoeg voor een TV van 1000 euro.

Kortom om echt die nieuwe vette shit te zien, moet ik er nog veel meer bij kopen PS3/Xbox360/HD-DVD speler/Digitale schotel. Dat kan ik gek genoeg niet betalen, kortom ik wacht nog met een LCD TV.
Iig totdat wij hier digitale schotel hebben (moet ik eerst ouders nog overtuigen) of totdat het allemaal wat meer binnen handbereik is. Ik blijf de LCD tv's en andere ontwikkelingen zeker in de gaten houden, maar ik ga er nog geen kopen.

(Nogal een anticlimax, maar helaas)

Bedankt voor alle info en tips!

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 23:27.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 23:47
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Cornel schreef op 23-08-2006 @ 21:43 :
Dat is dan mooi dat je die voicemail kunt uitzetten! Maar heb je intussen al een LCD tv op het oog, en zoja welke?

Ik blijf de toestellen van Philips toch het mooiste vinden, zowel het uiterlijk alsook het beeld (een vriend van mijn moeder heeft een Philips LCD van 82 cm, met ambilight en die geeft heel mooi en scherp weer. Heb 'm zelf aan gezien met gewoon kabel signaal)
De 32pf9966 is zeker niet verkeerd, de 32pf9830 (luxer toestel) vind ik een stuk minder..
Oud 24-08-2006, 00:59
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 24-08-2006 @ 00:47 :
De 32pf9966 is zeker niet verkeerd, de 32pf9830 (luxer toestel) vind ik een stuk minder..
Kun je de verschillen dan eens nader toelichten, waarom je de ''luxe'' uitvoering minder vind!?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 11:17
paco de taco
paco de taco is offline
Geen idee hoe het komt, zoveel verstand heb ik er niet van. Maar ik vind het beeld echt een stuk minder, oogt een stuk 'digitaler'. Bij DVD of ander goed digitaal signaal heb je hier natuurlijk een stuk minder last van maar op gewoon antenne signaal vind ik hem echt een stuk minder. De 9966 heeft wat dat betreft een stuk natuurlijker beeld, ook vij analoog signaal.
Maar dat is slechts mijn mening/smaak.
Oud 24-08-2006, 17:09
100%hallal
100%hallal is offline
Ik zie de laatste tijd Samsung nogal zakken in de prijs. Gaat dan om deze tv

Iig het model. Je hebt dan nog verschil in de HDready en de niet HDready versie. Die HD ready is, glimt en de ander niet.

Misschien is dit wat...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:43
CrazY G
CrazY G is offline
Die "glimmende" en "niet glimmende"............
.......vrouwen.....
Oud 24-08-2006, 19:46
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 24-08-2006 @ 19:43 :
Die "glimmende" en "niet glimmende"............
.......vrouwen.....
Dat noemen ze nou de...WAF (Woman Acceptable Factor).
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 01:33
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 23-08-2006 @ 13:32 :
Verder vind ik Samsung zeker 1 van de mindere schermen onder de A-merken. De nieuwe Sony serie of bijvoorbeeld Panasonic zijn naar mijn mening een stuk beter. Een stuk natuurlijker beeld en een betere kijkhoek onderanderen.
Samsung is de grootste producent van LCD schermen ter wereld en da's echt niet voor niets. Ze maken gewoon zeer goede kwaliteit lcd schermen. Nu maakt Panasonic z'n eigen lcd schermen, maar bijvoorbeeld Sony werkt samen met Samsung (omdat Sony niet op kon tegen de stevige marktpositie van Samsung nota bene)... Dus dat Samsung's van mindere kwaliteit zijn is bullshit ...
Oud 29-08-2006, 12:58
le Y
le Y is offline
ik vind lcd/plasma schermen altijd zo onscherp
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:46
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
le Y schreef op 29-08-2006 @ 13:58 :
ik vind lcd/plasma schermen altijd zo onscherp
Ze zijn vaak juist wel erg scherp (mits goede kwaliteit scherm, en dat is zeker niet van alle schermen te zeggen). Dan zie je opeens hoe slecht het bronmateriaal is. Conventionele tv lijkt over elke bron wel een soort waas te leggen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:53
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 29-08-2006 @ 02:33 :
Samsung is de grootste producent van LCD schermen ter wereld en da's echt niet voor niets. Ze maken gewoon zeer goede kwaliteit lcd schermen. Nu maakt Panasonic z'n eigen lcd schermen, maar bijvoorbeeld Sony werkt samen met Samsung (omdat Sony niet op kon tegen de stevige marktpositie van Samsung nota bene)... Dus dat Samsung's van mindere kwaliteit zijn is bullshit ...
Is ook gewoon omdat Sony niet echt zoveel expertise op het vlak van LCD productie heeft. In de PSP zitten ook geen schermen van Sony bijvoorbeeld.

Maar ik moet paco gelijk geven, ik vind dat er een hoop andere a merken zijn die het goed of misschien nog wel beter doen. Een paar minder bekende spelers op de nederlandse markt zijn bijvoorbeeld Hitachi, Toshiba en NEC. Is vaak ook mooier spul dan Samsung imho. (Zie testen in het duitse Video en het engelse blad What HIFI )
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 23:30
DxpZ
DxpZ is offline
In de winkel raadde ze mij meteen de panasonic tx-32lx60f (http://www.kieskeurig.nl/nl/product....ewtype=reviews) aan. Iemand ervaring met de TV? Ik heb een beetje het idee over panasonic dat het niet zo'n super merk is.
Oud 30-08-2006, 23:51
]{ing
]{ing is offline
In engeland en azië anders wel een van de topmerken. Misschien toch de moeite waard?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 23:59
CrazY G
CrazY G is offline
panasonic is wel een topmerk op lcd gebied. Alleen heb ik geen persoonlijke ervaring met het model dat jij noemt.

Kijk ook eens naar de toshiba 32wl66z op veel review sites als beste getest.
Deze heb ik zelf ook en ben er zeer tevreden over
Oud 31-08-2006, 15:01
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-08-2006 @ 21:53 :
Is ook gewoon omdat Sony niet echt zoveel expertise op het vlak van LCD productie heeft. In de PSP zitten ook geen schermen van Sony bijvoorbeeld.

Maar ik moet paco gelijk geven, ik vind dat er een hoop andere a merken zijn die het goed of misschien nog wel beter doen. Een paar minder bekende spelers op de nederlandse markt zijn bijvoorbeeld Hitachi, Toshiba en NEC. Is vaak ook mooier spul dan Samsung imho. (Zie testen in het duitse Video en het engelse blad What HIFI )
Inderdaad, maar je moet ook kijken naar de prijsklasse. Samsung is van de A-merken meestal de goedkoopste. Tot voorkort verkochten de "gerenommeerde" electronica zaken geen Samsung's omdat het volgens hun een B-merk was. Nu hebben de meeste zaken die gedachte toch maar herzien omdat ze anders veel winst mislopen.

Ik blijf toch bij Samsung. Gewoon een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Neemt niet weg dat de lcd-schermen van Hitachi, Toshiba, NEC en Panasonic ook heel goed zijn. Maar dan praat je toch over een andere prijsklasse.
Oud 31-08-2006, 17:55
DxpZ
DxpZ is offline
Zou het niet zo zijn dat de LCD tv's over bijv. 1 jaar veel beter zijn. Gaat de vooruitgang met LCD's niet meer zo snel?! Als je nu een LCD koopt en dat je over een jaar al kunt zien dat het een oudere LCD tv is?!
Oud 31-08-2006, 23:09
CrazY G
CrazY G is offline
^ Ik denk niet dat je zoveel verschil zult zien. De lcds nu op de markt zijn al heel goed. Als je ze maar hd signalen voed.
Gewoon analoge tv is gewoon een laag signaal voor lcds. En over een jaar hebben de lcds dan wel misschien andere technieken om het analoge signaal minder lelijk te maken, maar het zal niet veel mooier kunnen worden.
Als je digitale tv hebt dan heb je wel gewoon mooi beeld hoor. Het ligt dan wel aan de zender of je heel scherp beeld hebt. Maar bijvoorbeeld film1/sport1 dan heb ik gewoon bijna dvd kwaliteit beeld.
Het is dus niet wachten tot de lcds beter worden, maar wachten totdat de televisiemaatschappijen een fatsoenlijk signaal uitzenden.
Reageren

Regels voor berichten