Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2010, 21:28
Verwijderd
Ik heb binnenkort een nieuwe tv nodig, aangezien ik de ondertiteling op m;n huidige tv 14" steeds slechter kan lezen. Ik wil daarom een LCD aanschaffen in de orde van 40". Nu heb ik thuis alleen een analoge aansluiting, (digitaal is niet mogelijk) en nu vroeg ik me af of ik dan wel fatsoenlijk beeld heb of dat het slecht is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2010, 23:44
TopDrop
TopDrop is offline
Je kunt met een analoog signaal best redelijk tv kijken. Wij hebben thuis een tijd analoog signaal icm een nieuwe tv gehad. Maar digitaal is toch wel echt een stuk beter. En als kanalen dan ook nog in HD uitzenden, zoals ned1,2,3, dan is het helemaal een eye opener.

Een nieuwe tv met analoog signaal is denk ik net als een nieuwe tv met digitaal signaal met een zak erover.
Oud 13-02-2010, 07:32
WolterB
WolterB is offline
Op 32" heb ik zeker geen slecht signaal en vergeet soms over te schakelen naar Digitale tv.
Het verschil is absoluut merkbaar, maar het blijft dus goed te kijken, zonder ergernissen.

Wel moet je over een sterk kabelsignaal beschikken, want als je op je oude tv al lichte ruis hebt, wordt dat op LCD echt drama.
Oud 13-02-2010, 10:21
Caviamax
Caviamax is offline
Als je TV sneeuwt, ligt het aan de kabel, had ik ook. Koop dan een dikkere kabel bij bijvoorbeeld BCC. Let op: ze zijn wel erg duur, 50 euro.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 12:28
Verwijderd
Ah bedankt! Het kabelsignaal is erg goed.
Is het wat dit betreft nog een verschil tussen LCD en plasma?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 13:25
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Weet het niet precies maar in ieder geval is plasma duurder. http://www.consumentenbond.nl/test/e...-en-plasma-tv/
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Plasma verbruikt meer elektriciteit maar heeft een grotere helderheid. Het viel me recentelijk op dat er geen verschil meer is in kwaliteit (LCD was vroeger beter imho).
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 23:37
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Ik heb binnenkort een nieuwe tv nodig, aangezien ik de ondertiteling op m;n huidige tv 14" steeds slechter kan lezen.
Mja, of een nieuwe bril.

Nu maar hopen dat je nieuwe tv een beetje fatsoenlijke analoge tuner heeft, anders is het alsnog huilen met de pet op. Een versterkertje bij het punt waar het het huis binnenkomt en overal fatsoenlijke kabels en dozen gebruiken scheelt al heel wat. Hirschmann heeft geweldige kwaliteit pluggen en aansluitdozen met erg weinig verlies (1 dB in plaats van 10 dB). De laatste keer dat ik keek (vijf jaar terug ofzo) goed verkrijgbaar bij de BCC.
Reageren

Regels voor berichten