![]() |
Behandelplan psychotherapie
Wat moet er precies in een behandelplan voor psychotherapie staan? Ik vind het mijne namelijk nogal summier (heb dan ook nog niet getekend)?
En wat is een normaal aantal intakegesprekken? |
Dat hangt allemaal van verschillende dingen af. De ene instelling neemt genoegen bij 1 intake gesprek en de ander wilt er meerdere.
Ook je behandelplan is per instelling anders. Er staan wel meestal de vaste punten in, maar bij elke instelling steekt het weer anders in elkaar. |
't Is gewoon bij het GGZ hier.
Er staat nu in (letterlijk) 1,5 regel wat de probleemomschrijving is en ook in 1,5 de doelen. En ze heeft geen eigen bevindingen erin gezet, maar alleen wat ik vorige week gezegd heb. Dus geen diagnose oid. En ze heeft ook niet de moeite genomen om er hele zinnen van te maken... (n) |
Slecht (n)
|
Citaat:
Heb het nu zelf min of meer herschreven, maar volgens mij is dat mijn taak niet.... :( |
Citaat:
Maar een behandelplan bestaand uit een paar zinnetjes, dat kan je toch geen behandelplan noemen? |
Citaat:
Het zijn zo te zien vijf of zes standaardvragen, maar de antwoorden zijn zó summier... Maar de intake was ook een gesprek met iemand anders van 30 min., toen gesprek van 30 min. met deze therapeute, die m'n dossier verder niet ingekeken had en niet wist dat ik opgenomen ben geweest, en dan vorige week 'wat moet er in het behandelplan'... Ik vind het nogal mager allemaal, maar deze vrouw vind het normaal geloof ik. Ik heb trouwens m'n volgende afspraak afgezegd, dus misschien ga ik helemaal niet terug, weet alleen niet waar ik dan heen moet...:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
In mijn behandelplan van toen stond wat de therapeuten vonden en wat ik zelf vond. als ik hte er niet mee eens was, mocht ik er dingen in veranderen.
|
mijn behandelplan is ook niet meer dan dat hoor.
En als zij nog geen diagnose hebben gesteld dan hoeft die er ook niet in lijkt mij |
Bij de aanvang van een behandeling stelt de (eindverantwoordelijke) behandelaar in overleg met een cliënt een behandelplan op. Het behandelplan heeft als doel de sturing van de behandeling. In het behandelplan staat:
* de hulpvraag van de cliënt * de concretiseerbare einddoelen van de behandeling * de behandelmethode en/of het behandelprogramma * de eventuele bijzondere behandelcondities Je kunt informeren bij je therapeute waarom het er allemaal nogal beknopt staat? Op zich zou ik niet alles laten bepalen door dit voorval, ik kan me voorstellen dat ze op deze manier geen goede indruk op je maakt. Wellicht is ze beter in het 'geven' van de therapie dan in de bureaucratische rompslomp er om heen.. |
Citaat:
ik moet wel eens behandelplannen schrijven voor mijn studie, maar er is ook nog niet echt een diagnose na 1 intake gesprek, soms/vaak zijn daar meerdere gesprekken voor nodig....maar ik denk dat er dan wel in hoort te staan hoe verder te handelen en welke stappen er worden genomen etc. |
Citaat:
edit: ik lees ff verkeerd. ik dacht dat alleen de mening van de psychotherapeut erin stonden, maar allene je eigen mening.. ja dat had ik ook t meeste. wij moesten een rbief schrijven met wat we wilden en dat gebruikten ze het meeste. 1 ding anders ofzo. maar na 3 maanden kregen wi een nieuw behandelplan en daar stond meer in wat zij zagen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |