Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2006, 14:00
Verwijderd
Wat moet er precies in een behandelplan voor psychotherapie staan? Ik vind het mijne namelijk nogal summier (heb dan ook nog niet getekend)?
En wat is een normaal aantal intakegesprekken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2006, 14:22
Eend
Eend is offline
Dat hangt allemaal van verschillende dingen af. De ene instelling neemt genoegen bij 1 intake gesprek en de ander wilt er meerdere.
Ook je behandelplan is per instelling anders. Er staan wel meestal de vaste punten in, maar bij elke instelling steekt het weer anders in elkaar.
Oud 18-10-2006, 14:31
Verwijderd
't Is gewoon bij het GGZ hier.
Er staat nu in (letterlijk) 1,5 regel wat de probleemomschrijving is en ook in 1,5 de doelen. En ze heeft geen eigen bevindingen erin gezet, maar alleen wat ik vorige week gezegd heb.
Dus geen diagnose oid. En ze heeft ook niet de moeite genomen om er hele zinnen van te maken...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 14:36
Eend
Eend is offline
Slecht
Oud 18-10-2006, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 18-10-2006 @ 15:36 :
Slecht
Ja, dat vond ik nou ook, maar ik kreeg een beetje het idee dat ik gek ben...
Heb het nu zelf min of meer herschreven, maar volgens mij is dat mijn taak niet....
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 14:43
Eend
Eend is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-10-2006 @ 15:39 :
Ja, dat vond ik nou ook, maar ik kreeg een beetje het idee dat ik gek ben...
Heb het nu zelf min of meer herschreven, maar volgens mij is dat mijn taak niet....
Nee, tenzij je die opdracht hebt gekregen.
Maar een behandelplan bestaand uit een paar zinnetjes, dat kan je toch geen behandelplan noemen?
Oud 18-10-2006, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 18-10-2006 @ 15:43 :
Nee, tenzij je die opdracht hebt gekregen.
Maar een behandelplan bestaand uit een paar zinnetjes, dat kan je toch geen behandelplan noemen?
Nee, eigenlijk niet. Maar d'r staat 'behandelplan' boven, dus schijnbaar is het voldoende voor de AWBZ.
Het zijn zo te zien vijf of zes standaardvragen, maar de antwoorden zijn zó summier...

Maar de intake was ook een gesprek met iemand anders van 30 min., toen gesprek van 30 min. met deze therapeute, die m'n dossier verder niet ingekeken had en niet wist dat ik opgenomen ben geweest, en dan vorige week 'wat moet er in het behandelplan'...

Ik vind het nogal mager allemaal, maar deze vrouw vind het normaal geloof ik.

Ik heb trouwens m'n volgende afspraak afgezegd, dus misschien ga ik helemaal niet terug, weet alleen niet waar ik dan heen moet...

Laatst gewijzigd op 18-10-2006 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 14:51
Eend
Eend is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-10-2006 @ 15:48 :
Nee, eigenlijk niet. Maar d'r staat 'behandelplan' boven, dus schijnbaar is het voldoende voor de AWBZ.
Het zijn zo te zien vijf of zes standaardvragen, maar de antwoorden zijn zó summier...

Maar de intake was ook een gesprek met iemand anders van 30 min., toen gesprek van 30 min. met deze therapeute, die m'n dossier verder niet ingekeken had en niet wist dat ik opgenomen ben geweest, en dan vorige week 'wat moet er in het behandelplan'...

Ik vind het nogal mager allemaal, maar deze vrouw vind het normaal geloof ik.
Vreemd
Oud 18-10-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 18-10-2006 @ 15:51 :
Vreemd
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 17:46
ilse
ilse is offline
In mijn behandelplan van toen stond wat de therapeuten vonden en wat ik zelf vond. als ik hte er niet mee eens was, mocht ik er dingen in veranderen.
Oud 18-10-2006, 17:48
light fighter
light fighter is offline
mijn behandelplan is ook niet meer dan dat hoor.

En als zij nog geen diagnose hebben gesteld dan hoeft die er ook niet in lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 17:49
coopergirl
coopergirl is offline
Bij de aanvang van een behandeling stelt de (eindverantwoordelijke) behandelaar in overleg met een cliënt een behandelplan op. Het behandelplan heeft als doel de sturing van de behandeling. In het behandelplan staat:
* de hulpvraag van de cliënt
* de concretiseerbare einddoelen van de behandeling
* de behandelmethode en/of het behandelprogramma
* de eventuele bijzondere behandelcondities

Je kunt informeren bij je therapeute waarom het er allemaal nogal beknopt staat? Op zich zou ik niet alles laten bepalen door dit voorval, ik kan me voorstellen dat ze op deze manier geen goede indruk op je maakt. Wellicht is ze beter in het 'geven' van de therapie dan in de bureaucratische rompslomp er om heen..
Oud 18-10-2006, 17:50
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-10-2006 @ 15:31 :
't Is gewoon bij het GGZ hier.
Er staat nu in (letterlijk) 1,5 regel wat de probleemomschrijving is en ook in 1,5 de doelen. En ze heeft geen eigen bevindingen erin gezet, maar alleen wat ik vorige week gezegd heb.
Dus geen diagnose oid. En ze heeft ook niet de moeite genomen om er hele zinnen van te maken...

ik moet wel eens behandelplannen schrijven voor mijn studie, maar er is ook nog niet echt een diagnose na 1 intake gesprek, soms/vaak zijn daar meerdere gesprekken voor nodig....maar ik denk dat er dan wel in hoort te staan hoe verder te handelen en welke stappen er worden genomen etc.
Oud 18-10-2006, 17:52
ilse
ilse is offline
Citaat:
light fighter schreef op 18-10-2006 @ 18:48 :
mijn behandelplan is ook niet meer dan dat hoor.

En als zij nog geen diagnose hebben gesteld dan hoeft die er ook niet in lijkt mij
maar mocht je er zelf niets over zeggen? bij mij was het inderdaad ook zo kort enzo, maar mocht er wel zelf wat mee..

edit: ik lees ff verkeerd. ik dacht dat alleen de mening van de psychotherapeut erin stonden, maar allene je eigen mening.. ja dat had ik ook t meeste. wij moesten een rbief schrijven met wat we wilden en dat gebruikten ze het meeste. 1 ding anders ofzo. maar na 3 maanden kregen wi een nieuw behandelplan en daar stond meer in wat zij zagen.
Oud 18-10-2006, 18:21
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
ilse schreef op 18-10-2006 @ 18:52 :
maar mocht je er zelf niets over zeggen? bij mij was het inderdaad ook zo kort enzo, maar mocht er wel zelf wat mee..

edit: ik lees ff verkeerd. ik dacht dat alleen de mening van de psychotherapeut erin stonden, maar allene je eigen mening.. ja dat had ik ook t meeste. wij moesten een rbief schrijven met wat we wilden en dat gebruikten ze het meeste. 1 ding anders ofzo. maar na 3 maanden kregen wi een nieuw behandelplan en daar stond meer in wat zij zagen.
nee ik kreeg dat papier in m'n handen geduwd, mocht er vragen overstellen, uiteraard gedaan en toen ondertekend. Maar achteraf gezien steld dat hele ding geen ruk voor. Na vijf gesprekken zou er geevalueerd worden en evt. bijstellingen worden gedaan nou ik heb geen evaluatie gehad...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 19:05
Verwijderd
Citaat:
dark princess schreef op 18-10-2006 @ 18:50 :
ik moet wel eens behandelplannen schrijven voor mijn studie, maar er is ook nog niet echt een diagnose na 1 intake gesprek, soms/vaak zijn daar meerdere gesprekken voor nodig....maar ik denk dat er dan wel in hoort te staan hoe verder te handelen en welke stappen er worden genomen etc.
Dat begrijp ik, maar moet ik dan niet meer intakegesprekken krijgen?

Citaat:
ilse schreef op 18-10-2006 @ 18:52 :
Ik heb niet getekend maar het meegenomen en ik moest maar kijken wat ik er nog bij wilde hebben ofzo.

Citaat:
coopergirl schreef op 18-10-2006 @ 18:49 :
Je kunt informeren bij je therapeute waarom het er allemaal nogal beknopt staat? Op zich zou ik niet alles laten bepalen door dit voorval, ik kan me voorstellen dat ze op deze manier geen goede indruk op je maakt. Wellicht is ze beter in het 'geven' van de therapie dan in de bureaucratische rompslomp er om heen..
Dat ga ik denk ik nog wel doen. Bel binnenkort wel voor een nieuwe afspraak. En ik hoop dat ze beter is in de therapie...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten