![]() |
nutteloze wetenschap/experimenten
Dingen in de aard van "Waarom blijven pinguïns rechtstaan?" of "Hoe red je jouzelf uit drijfzand?"
Kent nog iemand meer van die nutteloze wetenschappelijke vragen en experimenten? Of mss een site waar ik zulke dingen kan vinden? |
Die Rus die had 'onderzocht' dat water ee geheugen heeft staat hoog op de lijst.
|
|
Alle "onderzoeken" die in die "wetenschappelijke" programma's als brainiac en mythbusters worden gedaan...:rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
you cant stop rock en roll? you can with a baseball bat (y) |
ik vond het 'onderzoek' van twee nederlandse 'wetenschappers' naar of het allemaal wel past daar beneden wel triest :). serieus met z'n tweeën in een CT-scan :D (vind ik sowieso knap, in je eentje kom je er met moeite door :s ).
ze kwamen tot de schokkende conclusie dat het past :o |
Laten we vooral het onderzoek naar de necrofiele homofiele eenden niet vergeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind ze nogal ongeloofwaardig, aangezien ze bijna nooit nauwkeurige metingen verrichten, geen herhalingsonderzoeken toepassen en de uitkomst daarom vaak niks waard is. Het gaat natuurlijk om de mooie beelden voor TV, maar ze mogen best een beetje meer moeite doen om ook fatsoenlijk te onderzoeken, zodat wat ze beweren ook echt waar is. Edit: Gefeliciteerd T_ID! (21 :s oude zak:P) |
Ik vind zelf niet dat er nutteloze onderzoeken bestaan, zolang het nog niet ontdekt of al onderzocht is. Dus als jij gaat onderzoeken hoeveel ogen een koe heeft dan vind ik dat kul. Maar als jij gaat onderzoeken waarom een pinguin zoveel wankelt maar toch niet omvalt vind ik dat best..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vondt het toch handig om te wetebn hoe je neit stikt door drijfzand
stil blijven en niet bewegen |
Citaat:
|
Citaat:
Masaru Emoto , Jacques Benveniste Ik vind het nog wel leuk :) |
Citaat:
|
Citaat:
De meeste mensen zouden denk ik paniekerig in dat drijfzand gaan bewegen, waardoor je zinkt. Nu weet iedereen tenminste dat stil blijven "zitten" een beter idee is :). |
Citaat:
lol, dit haal ik ook eruit vandaan :P REIKO: So when a person dies, if they are unable to attain sattori at that time, their soul remains on this planet as water? DR. EMOTO: That is what I believe, yes. The Japanese character for spirit is a combination of the words "rain" and "soul." People who have seen ghosts report seeing them in water or in places where there is a lot of humidity. It's as if the imprint of the soul, which is in the form of water, suddenly takes form when surrounded by water or moisture -- much like a mirage. |
Citaat:
http://scienceblogs.com/pharyngula/u...tus_mri_lg.jpg http://scienceblogs.com/pharyngula/u...us_mri_key.jpg Jammer dat de letteraanduidingen hier niet zo goed te zien zijn. Voor degenen die het wel kunnen zien: P = penis, Ur = urethra, Pe = perineum, V = vagina, U= uterus, S = symfysis, B = blaas, I = darmen, L5 = ruggenwervel op niveau lumbaal 5, Sc = Edit: Omg, nóóit zomaar iets overnemen uit de literatuur :nono:! Daar zat men namelijk wel erg mis mee: sacrum in plaats van scrotum :o.. Wat men overigens niet verwacht had, was dat de penis in deze toestand de vorm van een boemerang aanneemt. Zie ook: http://www.uk.rug.nl/archief/jaargang29/18-29/7.htm. De betreffende wetenschappers hebben voor dit onderzoek de Ig-Nobelprijs voor de geneeskunde gewonnen. Tsja :). Een voorbeeld van wetenshap die ik onzinnig vind, is het onderzoek naar het verband tussen borstvoeding en het uiteindelijke IQ van het kind. De conclusie luidde dat mensen die als baby borstvoeding gekregen hebben gemiddeld een hoger IQ hebben, maar dat het waarschijnlijk niet de borstvoeding is geweest die dit veroorzaakt heeft. |
Met dat soort experiementen is het moeilijk een oorzaak te vinden. Maar ik zou niet zo snel uitsluiten dat het met direct de moedermelk te maken heeft. Zou best nog wel eens kunnen.
In moedermelk zitten bijvoorbeeld ook enzymen en antistoffen voor de baby. |
Citaat:
|
Ja, maar is het ook uitgesloten dat de moedermelk direct effect heeft op de ontwikkeling van de hersenen van het ongeboren kind?
De enzymen en anti-stoffen, die hebben natuurlijk een andere functies. Maar ik dacht altijd dat het een mogelijkheid was dat de moedermelk zelf dit statistische verschil zou kunnen verklaren. Lautitia gebruikt het woord 'waarschijnlijk'. Het kan ook nog zo zijn dat het gedrag van een moeder die een baby aan haar borst zet de veroorzaker van het gedrag is. Maar ik ken de details van de experimenten niet. Als men achteraf kijkt wat de effecten zijn dan zal het wel zijn dat moeders die borstvoedinge hebben een betere sociale achtergrond hebben. Als wetenschappers zelf willekeurig bepalen welke moeder borstvoeding moet geven en welke niet dan heb je dit effect dus niet omdat moeders dan willekeurig borstvoeding geven. Er is nu veel onderzoek naar omega-3 terwijl allerlei mensen het bijna-magische eigenschappen toekennen. Dus over een paar jaar weet men of dit het wel of niet is. Het zit in iedergeval wel in moedermelk. |
wat ook lekker onzinning was: dat mentos in een fles cola gooien (het liefste dan nog met een reageerbuis vol).
miljoenen filmpjes staan er inmiddels op internet, 'tis wel een hype geworden. stond van de week ook nog een artikelen in de telegraaf waarbij 4 jongeren in een scheikundelokaal de boel hebben laten exploderen toen hun docent net even weg was. "Gewoon alle chemicalien bijelkaar jongens" roeren, schudden en schrapen... en BOEM :D . |
Ik heb wel eens op tv gezien dat ze gingen kijken hoeveel personen er in een telefooncel passen:P waren er veertien:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24. |