Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Tips gevraagd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1499372)

Nona 07-11-2006 19:30

Tips gevraagd

Omdat wij vrij specifieke wensen hebben toch maar even een een nieuw topic. ;)

Mijn vriend en ik zitten te denken over waar we komende zomer op vakantie willen. Nu mag het niet te duur zijn aangezien ik als student geen ruim budget heb. Ook zoeken wij een vakantie met een aantal mogelijkheden voor culturele uitstapjes.
Vorig jaar zijn we naar Tsjechië geweest en dat is ons prima bevallen. De prijzen waren natuurlijk prima, maar ook de kastelen en natuur waren daar mooi.

Dus: heeft iemand tips of absolute afraders?

akumabito 07-11-2006 19:51

Hongarije misschien? Boedapest roeleert zwaar.. (Y)

MCH 07-11-2006 21:31

Berlijn cheap om te komen, cheap om te verblijven
Dan voor een schijntje verder vliegen naar Riga of Talinn voor een bezoek aan de Baltische Staten. Vervoer tussen Riga en Talinn is ook goedkoop met Eurolines (1o eu). Je kunt daar dan steden bezoeken, maar ook van het strand en mooie weer genieten en zelfs nog besluiten om 1 a 2 dagen naar helsinki met de boot te gaan.

MCH 07-11-2006 21:32

Info plus veel foto's

Roxy 08-11-2006 13:28

Is het de bedoeling om vanuit 1 plek een paar uitstapjes te kunnen doen of denk je meer richting een rondreis naar verschillende plaatsen met verschillende overnachtingsplekken? En hoe lang wil je gaan? Wil je vooral cultuur/natuur of ook uitgaansleven, winkels etc? Want je kunt nog zoooo veel kanten op met wat je vertelt.

Nona 10-11-2006 22:30

Liefst één plek om vanuit daar naar wat mooie dingen toe te rijden. En uitgaan is niet zo heel belangrijk, al is het misschien wel eens leuk. Voor een week of misschien 10 dagen.

Wordt er richting het oosten wel een beetje engels of duits gesproken? Want mijn russisch bestaat uit twee woorden.

MCH 10-11-2006 22:32

Citaat:

Kruimel schreef op 10-11-2006 @ 23:30 :
Liefst één plek om vanuit daar naar wat mooie dingen toe te rijden. En uitgaan is niet zo heel belangrijk, al is het misschien wel eens leuk. Voor een week of misschien 10 dagen.

Wordt er richting het oosten wel een beetje engels of duits gesproken? Want mijn russisch bestaat uit twee woorden.

In de Baltische staten kun je beter niet in het Russisch tegen mensen beginnen te praten. Dus dat lijkt me wel duidelijk. ;)

Nona 12-11-2006 13:56

Citaat:

MCH schreef op 10-11-2006 @ 23:32 :
In de Baltische staten kun je beter niet in het Russisch tegen mensen beginnen te praten. Dus dat lijkt me wel duidelijk. ;)
:D

Nu ja, verder die kant op is het wel een taal die vaker begrepen wordt. In tsechië hoorde ik al vaak dat mensen duits en russisch spraken en verder geen vreemde talen, dus ik vermoedde eigenlijk dat dat dichter bij Rusland nog wel erger zou zijn.

MCH 12-11-2006 14:45

Citaat:

Kruimel schreef op 12-11-2006 @ 14:56 :
:D

Nu ja, verder die kant op is het wel een taal die vaker begrepen wordt. In tsechië hoorde ik al vaak dat mensen duits en russisch spraken en verder geen vreemde talen, dus ik vermoedde eigenlijk dat dat dichter bij Rusland nog wel erger zou zijn.

Ze zullen het heus wel verstaan, maar vanuit historisch oogpunt toch maar beter beginnen in Engels en Duits. Las trouwens zeer lovende recensies over bepaalde hostels in Tallinn. Eigenaars die je afkomen halen van het vliegveld. (y) Daarnaast was het ook echt niet duur.

Nona 12-11-2006 17:49

Citaat:

MCH schreef op 12-11-2006 @ 15:45 :
Ze zullen het heus wel verstaan, maar vanuit historisch oogpunt toch maar beter beginnen in Engels en Duits. Las trouwens zeer lovende recensies over bepaalde hostels in Tallinn. Eigenaars die je afkomen halen van het vliegveld. (y) Daarnaast was het ook echt niet duur.
Ver, maar ziet er goed uit. (y)

per piacere 12-11-2006 18:48

Liever een eigenaar van het hostel die je af komt halen van Ulemiste dan een taxi nemen (y)

MademoiselleX 17-11-2006 12:22

Citaat:

MCH schreef op 07-11-2006 @ 22:31 :
Berlijn cheap om te komen, cheap om te verblijven
Dan voor een schijntje verder vliegen naar Riga of Talinn voor een bezoek aan de Baltische Staten. Vervoer tussen Riga en Talinn is ook goedkoop met Eurolines (1o eu). Je kunt daar dan steden bezoeken, maar ook van het strand en mooie weer genieten en zelfs nog besluiten om 1 a 2 dagen naar helsinki met de boot te gaan.

Berlijn is een hele goede ja!
Je kunt daar kaartjes voor het openbaar vervoer kopen voor 5 euro per dag ongeveer. Echt super, dan kan je overal heen in Berlijn. Zeker de moeite waard!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.