Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2006, 19:30
Nona
Nona is offline
Omdat wij vrij specifieke wensen hebben toch maar even een een nieuw topic.

Mijn vriend en ik zitten te denken over waar we komende zomer op vakantie willen. Nu mag het niet te duur zijn aangezien ik als student geen ruim budget heb. Ook zoeken wij een vakantie met een aantal mogelijkheden voor culturele uitstapjes.
Vorig jaar zijn we naar Tsjechië geweest en dat is ons prima bevallen. De prijzen waren natuurlijk prima, maar ook de kastelen en natuur waren daar mooi.

Dus: heeft iemand tips of absolute afraders?
Oud 07-11-2006, 19:51
akumabito
akumabito is offline
Hongarije misschien? Boedapest roeleert zwaar..
Oud 07-11-2006, 21:31
Verwijderd
Berlijn cheap om te komen, cheap om te verblijven
Dan voor een schijntje verder vliegen naar Riga of Talinn voor een bezoek aan de Baltische Staten. Vervoer tussen Riga en Talinn is ook goedkoop met Eurolines (1o eu). Je kunt daar dan steden bezoeken, maar ook van het strand en mooie weer genieten en zelfs nog besluiten om 1 a 2 dagen naar helsinki met de boot te gaan.
Oud 07-11-2006, 21:32
Verwijderd
Info plus veel foto's
Oud 08-11-2006, 13:28
Roxy
Roxy is offline
Is het de bedoeling om vanuit 1 plek een paar uitstapjes te kunnen doen of denk je meer richting een rondreis naar verschillende plaatsen met verschillende overnachtingsplekken? En hoe lang wil je gaan? Wil je vooral cultuur/natuur of ook uitgaansleven, winkels etc? Want je kunt nog zoooo veel kanten op met wat je vertelt.
Oud 10-11-2006, 22:30
Nona
Nona is offline
Liefst één plek om vanuit daar naar wat mooie dingen toe te rijden. En uitgaan is niet zo heel belangrijk, al is het misschien wel eens leuk. Voor een week of misschien 10 dagen.

Wordt er richting het oosten wel een beetje engels of duits gesproken? Want mijn russisch bestaat uit twee woorden.
Oud 10-11-2006, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 10-11-2006 @ 23:30 :
Liefst één plek om vanuit daar naar wat mooie dingen toe te rijden. En uitgaan is niet zo heel belangrijk, al is het misschien wel eens leuk. Voor een week of misschien 10 dagen.

Wordt er richting het oosten wel een beetje engels of duits gesproken? Want mijn russisch bestaat uit twee woorden.
In de Baltische staten kun je beter niet in het Russisch tegen mensen beginnen te praten. Dus dat lijkt me wel duidelijk.
Oud 12-11-2006, 13:56
Nona
Nona is offline
Citaat:
MCH schreef op 10-11-2006 @ 23:32 :
In de Baltische staten kun je beter niet in het Russisch tegen mensen beginnen te praten. Dus dat lijkt me wel duidelijk.

Nu ja, verder die kant op is het wel een taal die vaker begrepen wordt. In tsechië hoorde ik al vaak dat mensen duits en russisch spraken en verder geen vreemde talen, dus ik vermoedde eigenlijk dat dat dichter bij Rusland nog wel erger zou zijn.
Oud 12-11-2006, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 12-11-2006 @ 14:56 :

Nu ja, verder die kant op is het wel een taal die vaker begrepen wordt. In tsechië hoorde ik al vaak dat mensen duits en russisch spraken en verder geen vreemde talen, dus ik vermoedde eigenlijk dat dat dichter bij Rusland nog wel erger zou zijn.
Ze zullen het heus wel verstaan, maar vanuit historisch oogpunt toch maar beter beginnen in Engels en Duits. Las trouwens zeer lovende recensies over bepaalde hostels in Tallinn. Eigenaars die je afkomen halen van het vliegveld. Daarnaast was het ook echt niet duur.
Oud 12-11-2006, 17:49
Nona
Nona is offline
Citaat:
MCH schreef op 12-11-2006 @ 15:45 :
Ze zullen het heus wel verstaan, maar vanuit historisch oogpunt toch maar beter beginnen in Engels en Duits. Las trouwens zeer lovende recensies over bepaalde hostels in Tallinn. Eigenaars die je afkomen halen van het vliegveld. Daarnaast was het ook echt niet duur.
Ver, maar ziet er goed uit.
Oud 12-11-2006, 18:48
Verwijderd
Liever een eigenaar van het hostel die je af komt halen van Ulemiste dan een taxi nemen
Oud 17-11-2006, 12:22
MademoiselleX
MademoiselleX is offline
Citaat:
MCH schreef op 07-11-2006 @ 22:31 :
Berlijn cheap om te komen, cheap om te verblijven
Dan voor een schijntje verder vliegen naar Riga of Talinn voor een bezoek aan de Baltische Staten. Vervoer tussen Riga en Talinn is ook goedkoop met Eurolines (1o eu). Je kunt daar dan steden bezoeken, maar ook van het strand en mooie weer genieten en zelfs nog besluiten om 1 a 2 dagen naar helsinki met de boot te gaan.
Berlijn is een hele goede ja!
Je kunt daar kaartjes voor het openbaar vervoer kopen voor 5 euro per dag ongeveer. Echt super, dan kan je overal heen in Berlijn. Zeker de moeite waard!
Advertentie

Regels voor berichten