Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2006, 19:26
Dott
Dott is offline
Geloof me, ik heb zo goed als alles al geprobeerd.
Ik heb letterlijk 100en sollicitatiebrieven ingevult en ben bij heel veel winkels langs geweest om te vragen.
Ik heb op internet gekeken en kan ook daar niks vinden.

Daarom, tips gevraagd voor het zoeken van werk in Enschede.

Liefs
Oud 12-10-2006, 20:07
Fides
Fides is offline
Uitzendbureau?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 20:22
PV
PV is offline
http://enschede.uitzendbureau.nl/
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 21:48
Verwijderd
Of schrijf een hele leuke sollicitatiebrief, in plaats van zo'n standaardformuliertje in te vullen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 21:53
Yerli
Yerli is offline
Geen idee of je het wat vindt en of je er al bent geweest maar bij de broodjeszaak tegenover Talamini (ijszaak) zoeken ze mensen.
Oud 13-10-2006, 14:02
Dott
Dott is offline
bedankt
Oud 13-10-2006, 15:10
MTpower
MTpower is offline
Gewoon open sollicitaties sturen
Oud 13-10-2006, 15:53
Lisette Smink
Lisette Smink is offline
Citaat:
Corinne schreef op 12-10-2006 @ 22:48 :
Of schrijf een hele leuke sollicitatiebrief, in plaats van zo'n standaardformuliertje in te vullen.
Heb ik ook gedaan. Die week erop was ik aangenomen. En die dag erna ging ik er weer weg.
Oud 13-10-2006, 15:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloody_tears schreef op 12-10-2006 @ 20:26 :
Ik heb letterlijk 100en sollicitatiebrieven ingevult
Door zulke kleine foutjes kan het dus al zijn dat je sollicitatiebrief wordt weggegooid. Check je sollicitatiebrief dus meerdere keren op spelfouten en laat ook een ander de brief lezen.
Vul ook niet alleen de standaardformulieren in, maar schrijf zelf ook sollicitatiebrieven. Zorg er verder voor dat jouw brief perfect aansluit met wat zij in hun vacature zeggen te zoeken. Dus staat er dat je ondernemend moet zijn, leg uit waarom jij dat bent. Volsta niet alleen met 'ik kan goed werken in een team', maar laat ook merken waarvan je dat weet (bijv: ik heb eerder in een team gewerkt etc.)

Probeer er een mooi CV bij te doen. Ga dus goed na of je niet nog kleine dingen hebt gedaan, zoals een feestcommissie op school of trainen geven bij een sport ofzo.
En probeer natuurlijk ook altijd representatief over te komen als je langs gaat bij een winkel. Kleed je goed, evt. nette make-up, geen overbodige piercings, etc.
Oud 13-10-2006, 18:16
Thunder_IM
Thunder_IM is offline
Je kunt het beste gewoon die winkel, zaak, restaurant of wat het dan ook is gewoon binnenlopen.
Zorg er dan ook voor dat je er representatief uitziet en sociaal overkomt.
En zeg of vraag niet meteen om werk maar brei er een mooi verhaaltje omheen.

Bij de eerste zaak (restaurant) die ik binnen liep had ik gelijk raak
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 22:04
Yerli
Yerli is offline
Oh, en bij de V&D zijn ze volgens mij ook een beetje desperate want voor het eerst in m'n leven zie ik daar posters hangen waarop staat dat ze mensen zoeken. (Tot nu toe heb ik alleen posters voor La Place daar gezien.)
Oh, en volgens mij zoeken ze ook vaak mensen bij Texas Ribhouse in Boekelo.

Mocht ik nog iets tegenkomen dan post of pm ik dat wel.
Oud 13-10-2006, 22:28
Dott
Dott is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-10-2006 @ 16:53 :
Door zulke kleine foutjes kan het dus al zijn dat je sollicitatiebrief wordt weggegooid. Check je sollicitatiebrief dus meerdere keren op spelfouten en laat ook een ander de brief lezen.
Vul ook niet alleen de standaardformulieren in, maar schrijf zelf ook sollicitatiebrieven. Zorg er verder voor dat jouw brief perfect aansluit met wat zij in hun vacature zeggen te zoeken. Dus staat er dat je ondernemend moet zijn, leg uit waarom jij dat bent. Volsta niet alleen met 'ik kan goed werken in een team', maar laat ook merken waarvan je dat weet (bijv: ik heb eerder in een team gewerkt etc.)

Probeer er een mooi CV bij te doen. Ga dus goed na of je niet nog kleine dingen hebt gedaan, zoals een feestcommissie op school of trainen geven bij een sport ofzo.
En probeer natuurlijk ook altijd representatief over te komen als je langs gaat bij een winkel. Kleed je goed, evt. nette make-up, geen overbodige piercings, etc.
ik heb altijd al moeite met d's en t's gehad, en helemaal op een forum let ik niet zo op mn spelling, maar bedankt voor de tip
Oud 13-10-2006, 22:28
Dott
Dott is offline
Citaat:
Thunder_IM schreef op 13-10-2006 @ 19:16 :
Je kunt het beste gewoon die winkel, zaak, restaurant of wat het dan ook is gewoon binnenlopen.
Zorg er dan ook voor dat je er representatief uitziet en sociaal overkomt.
En zeg of vraag niet meteen om werk maar brei er een mooi verhaaltje omheen.

Bij de eerste zaak (restaurant) die ik binnen liep had ik gelijk raak
ook al heel erg vaak gedaan
Oud 13-10-2006, 22:30
Dott
Dott is offline
Citaat:
Yerli schreef op 13-10-2006 @ 23:04 :
Oh, en bij de V&D zijn ze volgens mij ook een beetje desperate want voor het eerst in m'n leven zie ik daar posters hangen waarop staat dat ze mensen zoeken. (Tot nu toe heb ik alleen posters voor La Place daar gezien.)
Oh, en volgens mij zoeken ze ook vaak mensen bij Texas Ribhouse in Boekelo.

Mocht ik nog iets tegenkomen dan post of pm ik dat wel.
Texas ribhouse wil mn moeder niet hebben omdat dat tot laat is (maar wel zeiken dat ik nog geen werk heb) want ik heb daar idd al eens gevraagd omdat een vriend van me daar werkt.
Oud 13-10-2006, 23:47
Verwijderd
als je er zo bijloopt als in je fotoboek kan je het, sorry dat ik het zeg, op je buik schrijven dat je in een representatieve plek kan werken, want je ziet er niet standaard uit. als ik jou was zou ik of radicaal iets aan je uiterlijk doen of afwaswerk gaan zoeken. ik wil niet bot zijn maar geloof me, als je erbij loopt als n alto hebben de meeste mensen zoeits van "rot op, je ziet er niet uit"

of je moet in een alto winkel gaan werken...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 00:18
Vice
Vice is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-10-2006 @ 00:47 :
als je er zo bijloopt als in je fotoboek kan je het, sorry dat ik het zeg, op je buik schrijven dat je in een representatieve plek kan werken, want je ziet er niet standaard uit. als ik jou was zou ik of radicaal iets aan je uiterlijk doen of afwaswerk gaan zoeken. ik wil niet bot zijn maar geloof me, als je erbij loopt als n alto hebben de meeste mensen zoeits van "rot op, je ziet er niet uit"

Jij bent zeker ook tot vandaag werkloos. Is het niet om je alto-kleding, dan is het wel om het feit dat je niet met kapitalen werkt.
Oud 14-10-2006, 00:39
Mori
Mori is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-10-2006 @ 00:47 :

Ze zit niet onder de tattoo's, onder de zwarte eyeliner, een vreemde haarkleur of iets anders wat niet af/uit te doen is... En ze ziet er wel alternatief uit, maar alles behalve extreem. Zolang als je er verzorgd uit ziet en aangeeft bereid te zijn je te conformeren naar hun kledingseisen is dat toch geen probleem.
En ik neem sowieso toch wel aan dat als je gaat solliciteren je je kleding aanpast aan wat bij dat werk geschikt is?
Oud 14-10-2006, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 14-10-2006 @ 01:18 :
Jij bent zeker ook tot vandaag werkloos. Is het niet om je alto-kleding, dan is het wel om het feit dat je niet met kapitalen werkt.
eh nee hoor, ik had werk totdat ik ging verhuizen en nou ben ik druk op zoek, ik weet ook wel hoe ik me wel en niet moet kleden als ik ga solliciteren...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 15:13
Dott
Dott is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 14-10-2006 @ 01:39 :
Ze zit niet onder de tattoo's, onder de zwarte eyeliner, een vreemde haarkleur of iets anders wat niet af/uit te doen is... En ze ziet er wel alternatief uit, maar alles behalve extreem. Zolang als je er verzorgd uit ziet en aangeeft bereid te zijn je te conformeren naar hun kledingseisen is dat toch geen probleem.
En ik neem sowieso toch wel aan dat als je gaat solliciteren je je kleding aanpast aan wat bij dat werk geschikt is?
ik heb idd geen tattoo's, ik heb wel eens make-up op maar niet extreem als ik solliciteer, dan alleen een beetje mascara vaak.
ik heb mn haar wel geverfd maar heb het altijd in een staart als ik op zoek ga naar werk, en heb dan een simpele zwarte broek met een trui aan, dus ik ben echt niet extreem, inderdaad zoals je al zegt.
Oud 14-10-2006, 15:15
Dott
Dott is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-10-2006 @ 01:48 :
eh nee hoor, ik had werk totdat ik ging verhuizen en nou ben ik druk op zoek, ik weet ook wel hoe ik me wel en niet moet kleden als ik ga solliciteren...
en jij basseerd op een paar foto's dat ik dat niet weet, sorry maar dan ben je nogal oppervlakkig.
Oud 14-10-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Bloody_tears schreef op 14-10-2006 @ 16:15 :
en jij basseerd op een paar foto's dat ik dat niet weet, sorry maar dan ben je nogal oppervlakkig.
nee ik zei alleen dat je als je er zo bij liep als in je fotoboek er weinig kans was, ik weet niet wat jij aan doet tijdens sollicitatiegesprekken enzo
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 21:45
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-10-2006 @ 19:32 :
nee ik zei alleen dat je als je er zo bij liep als in je fotoboek er weinig kans was, ik weet niet wat jij aan doet tijdens sollicitatiegesprekken enzo
Als jij in sollicitatiebrieven net zo typt als hier op het forum is er ook weinig kans dat jij de baan krijgt, aangezien je geen hoofdletters gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 12:18
Dott
Dott is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-10-2006 @ 19:32 :
Dan heb ik gewoon 'normale' kleding aan, niet te veel make-up op en m'n haar in een staart, of opgestoken.
Oud 15-10-2006, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Bloody_tears schreef op 15-10-2006 @ 13:18 :
Dan heb ik gewoon 'normale' kleding aan, niet te veel make-up op en m'n haar in een staart, of opgestoken.
Make-up is niet helemaal niet erg, zolang het maar niet lijkt alsof je geplamuurd bent. Je mag best verder gaan dan alleen mascara (probeer er volwassen en zelfstandig uit te zien). Ook kun je proberen om je een keer extra netjes te kleden, bijvoorbeeld door een colbertje aan te trekken. Je haarkleur moet wel representatief zijn, dus niet te extreem. Probeer in je brief en je CV een zakelijk taalgebruik aan te houden, en probeer zinnen te formuleren die extra pakkend zijn en iets zeggen of je motivatie. Als je op gesprek gaat, zorg dan dat je je van tevoren verdiept hebt in het bedrijf waar je wilt werken, en weet wat je wilt. Ze zien graag mensen die hun huiswerk hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 23:04
Verwijderd
Oh kijk je hebt een fotoboek!
Dat rode haar staat je heel leuk, heb je dat nog steeds?
Als je gaat solliciteren zou ik me beperken tot 1 oorbel per oor, en niet meer dan 3 ringen aan je vingers in totaal. Maar misschien zeg ik nu allemaal dingen die je allang weet...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2006, 09:29
Dott
Dott is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 16-10-2006 @ 00:04 :
Oh kijk je hebt een fotoboek!
Dat rode haar staat je heel leuk, heb je dat nog steeds?
Als je gaat solliciteren zou ik me beperken tot 1 oorbel per oor, en niet meer dan 3 ringen aan je vingers in totaal. Maar misschien zeg ik nu allemaal dingen die je allang weet...
dat heb ik nog steeds, ik heb wel ook nog steeds in totaal 8 oorbelle, maar ik heb 1 ringetje en voor de rest knopjes. meestal doe ik mijn ringfen af als ik ga solliciteren, en ik heb bijna standaard een colbertje en een zwarte broek met witte streepjes aan, en ik vind op zich wel dat dat er netjes uitziet.
Oud 16-10-2006, 10:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloody_tears schreef op 16-10-2006 @ 10:29 :
dat heb ik nog steeds, ik heb wel ook nog steeds in totaal 8 oorbelle, maar ik heb 1 ringetje en voor de rest knopjes. meestal doe ik mijn ringfen af als ik ga solliciteren, en ik heb bijna standaard een colbertje en een zwarte broek met witte streepjes aan, en ik vind op zich wel dat dat er netjes uitziet.
Zij bedoelt volgens mij dat je uberhaupt maar 2 oorbellen (aan elke kant 1) in moet doen dan. Dus ook geen knopjes, maar echt maar 1 oorbel in elk oor. Dat lijkt mij best een goed plan.
Oud 16-10-2006, 16:18
Roos
Roos is offline
Uitzendbureau misschien?
Oud 16-10-2006, 16:43
IcedEarth
IcedEarth is offline
Ja met zon gothic jurk kan je het wel vergeten, maar dat wist je dus al. Ik heb overigens met dreads al 3 baantjes gekregen (oa. voorlichting geven en ijsverkoop). Maar goed, uitzendbureau inderdaad. En gewoon tevreden zijn met kutbaantjes in kassen enzo.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 17:36
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Bij heel veel kledingwinkels hier (Enschede dus) zoeken ze personeel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 07:42
Dott
Dott is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-10-2006 @ 11:16 :
Zij bedoelt volgens mij dat je uberhaupt maar 2 oorbellen (aan elke kant 1) in moet doen dan. Dus ook geen knopjes, maar echt maar 1 oorbel in elk oor. Dat lijkt mij best een goed plan.
dat snap ik wel.. maar mijn oorbellen groeien helaas dicht bij het leven, en als ik daar echt zou gaan werken kan ik daar niet gaan staan met maar 1 oorbel in.. want dan is de rest weg, en ik vind persoonlijk dichtgegroeide gaatjes er onwijs lelijk uitzien
Oud 17-10-2006, 07:43
Dott
Dott is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 16-10-2006 @ 18:36 :
Bij heel veel kledingwinkels hier (Enschede dus) zoeken ze personeel.
waar dat?? ik ben serieus gister half enschede afgelopen, en overal was het: ja we hebben we personeel, probeer het rond kerst maar weer.
Oud 18-10-2006, 01:57
Crimson
Crimson is offline
Ik snap niet waarom iedereen zo afgeeft op koekjes, ten eerste zoekt zij geen werk, dus opmerkingen over hoofdletters zijn niet echt nuttig.
En ten tweede heeft ze gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 06:49
Dott
Dott is offline
Citaat:
Crimson schreef op 18-10-2006 @ 02:57 :
Ik snap niet waarom iedereen zo afgeeft op koekjes, ten eerste zoekt zij geen werk, dus opmerkingen over hoofdletters zijn niet echt nuttig.
En ten tweede heeft ze gelijk.
Ze ZOU gelijk ebben als ik idd in die kleding ging solliciteren, maar ik pas me daarvoor wel aan.

En ze zoekt WEL werk..

Citaat:
koekjes schreef op 14-10-2006 @ 01:48 :
Oud 18-10-2006, 07:50
Verwijderd
Maar ze zegt toch gewoon: 'ALS je gaat solliciteren moet je niet dezelfde kleren dragen als in je fotoboek'. Nergens veronderstelt ze dat je dat ook daadwerkelijk doet. Balance zei: 'als je een sollicitatiebrief schrijft moeten er geen spelfouten in', en daar bedankte je haar gewoon voor zonder meteen in de verdediging te schieten dat je dat in een sollicitatiebrief heusniet zou doen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 02:01
Verwijderd
Citaat:
Bloody_tears schreef op 18-10-2006 @ 07:49 :
Ze ZOU gelijk ebben als ik idd in die kleding ging solliciteren, maar ik pas me daarvoor wel aan.

En ze zoekt WEL werk..
eh nou niet meer

edit: en hoofdlettergebruik op een sollicitatieformulier is niet echt een discussiepunt aangezien toch bijna alles wel met een nieuwe zin begint. en op fora gebruik ik nooit hoofdletters, want het is gewoon niet nuttig...

Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 02:03.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 10:39
Dott
Dott is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-10-2006 @ 08:50 :
Maar ze zegt toch gewoon: 'ALS je gaat solliciteren moet je niet dezelfde kleren dragen als in je fotoboek'. Nergens veronderstelt ze dat je dat ook daadwerkelijk doet. Balance zei: 'als je een sollicitatiebrief schrijft moeten er geen spelfouten in', en daar bedankte je haar gewoon voor zonder meteen in de verdediging te schieten dat je dat in een sollicitatiebrief heusniet zou doen.
Ja okee, je hebt gelijk, bij deze mijn excuses koekjes.
Ik word gewoon vaak afgekraakt op mijn kleding op school enzo, dus ik vlieg eigenlijk meteen in de verdediging zodra iemand eroover begint.

Citaat:
koekjes schreef op 19-10-2006 @ 03:01 :
eh nou niet meer

edit: en hoofdlettergebruik op een sollicitatieformulier is niet echt een discussiepunt aangezien toch bijna alles wel met een nieuwe zin begint. en op fora gebruik ik nooit hoofdletters, want het is gewoon niet nuttig...

Hetzelfde als dat ik op het forum niet geweldig goed op mijn spelling let.
Oud 19-10-2006, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Bloody_tears schreef op 19-10-2006 @ 11:39 :
Ja okee, je hebt gelijk, bij deze mijn excuses koekjes.
Ik word gewoon vaak afgekraakt op mijn kleding op school enzo, dus ik vlieg eigenlijk meteen in de verdediging zodra iemand eroover begint.

Hetzelfde als dat ik op het forum niet geweldig goed op mijn spelling let.
drom, een forum is een gare afspiegeling van de realiteit. en excuses aanvaard, er zijn weinig mensen die niet de kast op springen als je iets over hun kleding zegt...

Offtopic: omg ik moet echt weer foto's zoeken want ik heb echt ouwe shit in mn fotoboek staan xD
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 21:19
MaHo
MaHo is offline
www.mep.nl

Daar zoeken ze altijd wel mensen. Redelijk betaald en je mag je eigen werktijden bepalen. Eis is echter wel dat je er netjes en comform de "standaarden" uitziet, omdat je vaak werkt op chique feestjes.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 10:26
Dott
Dott is offline
Citaat:
koekjes schreef op 19-10-2006 @ 15:47 :
drom, een forum is een gare afspiegeling van de realiteit. en excuses aanvaard, er zijn weinig mensen die niet de kast op springen als je iets over hun kleding zegt...

Offtopic: omg ik moet echt weer foto's zoeken want ik heb echt ouwe shit in mn fotoboek staan xD
da's waar
Oud 20-10-2006, 10:26
Dott
Dott is offline
Citaat:
MaHo schreef op 19-10-2006 @ 22:19 :
www.mep.nl

Daar zoeken ze altijd wel mensen. Redelijk betaald en je mag je eigen werktijden bepalen. Eis is echter wel dat je er netjes en comform de "standaarden" uitziet, omdat je vaak werkt op chique feestjes.
dank je
Oud 20-10-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
www.mep.nl

he, vet
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 00:46
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 20-10-2006 @ 15:29 :
he, vet
Zeg maar gerust "netter dan de standaarden" want je mag alleen één oorknopje in (de rest moet uit), alle ringen af, haar opgestoken, pumps met hak aan, apenpakkie, en de mannen moeten gladgeschoren zijn (een mat is ook niet toegestaan). Ze sturen je zo verplicht naar de kapper hoor
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 12:48
MaHo
MaHo is offline
Zeggen ze ja...
Bij mij deden ze eerts ook wat moeilijk over het feit dat ik een mat(je) heb. Gewoon lekker laten zitten en hoor er nu al niks meer over. Belangrijkste is gewoon dat je er verzorgt uitziet.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 18:49
Yos
Yos is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-10-2006 @ 01:46 :
Zeg maar gerust "netter dan de standaarden" want je mag alleen één oorknopje in (de rest moet uit), alle ringen af, haar opgestoken, pumps met hak aan, apenpakkie, en de mannen moeten gladgeschoren zijn (een mat is ook niet toegestaan). Ze sturen je zo verplicht naar de kapper hoor
Inderdaad gaat dat echt niet altijd op. Ze willen alleen geen onverzorgde bossen haar. De medewerkers, op de vloer, zijn allemaal studenten, en het merendeel van de mannelijke studenten heeft toch wel wat langer haar tegenwoordig.

En de kledingvoorschriften zijn meer dan redelijk. Als man moet je gewoon een nette zwarte broek en wit overhemd aan. Verder afhangende van de partij die je draait een stropdas of strik... Is allemaal vrij logisch? Als jij een diner moet draaien voor, bijvoorbeeld, ministers dan ga je daar niet met haar op je kin staan...

Het is zeker leuk werk.. je komt steeds op andere locaties, en je werkt met allemaal "studiegenoten"..
Oud 29-10-2006, 14:24
Ilona1
Ilona1 is offline
Hier kun je heel veel vinden
Oud 29-10-2006, 16:34
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
www.mep.nl

das toch alleen omgeving R'dam?
Oud 29-10-2006, 18:04
Yos
Yos is offline
Citaat:
kalinho schreef op 29-10-2006 @ 17:34 :
das toch alleen omgeving R'dam?
Nuhh, ook Utrecht...
Oud 29-10-2006, 18:54
Verwijderd
Ga langs een willekeurige call centre in jouw regio, daar zijn ze nl. altijd opzoek naar mensen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 21:36
Dott
Dott is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 29-10-2006 @ 19:54 :
Ga langs een willekeurige call centre in jouw regio, daar zijn ze nl. altijd opzoek naar mensen.
bedankt voor de tip
Reageren

Regels voor berichten