![]() |
doe jij aan naamzoeken?
Ik zie af en toe staan ".... naamzoek", dus ik ging me afvragen of mensen dat doen. Ik doe dat zelf namelijk nooit.
Als je het doet: waarom doe je het? Om te kijken of mensen iets over je zeggen? |
De naamzoek doet het niet meer anders doe ik het wel. ;)
|
Nee, want 't werkt toch niet meer...
|
haha... zo weinig doe ik t dus... :o
|
ik kan de poll niet meer wijzigen :(
|
ja, elke keer, en tegenwoordig alleen op titel en op topics waarin ik gereageerd heb :p
|
Ik doe ( deed :mad: ) het wel, want het is handig om te weten wie jou citeert, zodat je er op terug kunt reageren.
|
Citaat:
|
Heel af en toe, toen het nog werkte iig.
|
nee...
|
maar eerlijk gezegd heb ik niet meegekregen waarom de functie het niet meer doet
wil iemand dat vertellen? |
Nog nooit gedaan.
|
Nee, want dat is stuk.
|
waarom zou ik dat willen net of iemand wat over mij te zeggen heeft :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, geen behoefte aan (als 't al zou kunnen).
|
Heb ik nooit gedaan, met mijn ego is dat ook niet nodig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kon het nooit, dus nee.
|
Toen het nog werkte wel af en toe, ja.
|
Nee, waarom zou ik? Ik ben toch niet zo interessant dat anderen over me lullen. :(
Behalve op Onzin, maar toen maakten ze me er zelf op attent/ :D |
Af en toe, dan zoek ik op Daantje. Meestal op onzin als ik 'mijn' spamtopic kwijt ben :p Echt op naam zoeken kon ik toch al niet vanwege het streepje in mijn naam.
|
Wat is naamzoeken ?! :s
|
Nee, eigenlijk nooit. :o
|
Bijna nooit, eigenlijk. :o
|
ik doe het btw alleen op onzin :p
buiten onzin is zoiets niet echt interessant |
werkt dat dan???? :eek:
Vroeger wel eens gedaan, op onzin dan hé. |
slotje
|
Citaat:
Je tikt je naam in bij de zoekmachine, geeft aan binnen welke periodes hij moet zoeken (bijv. alleen gisteren en vandaag) en op welke fora. En vervolgens gaat hij zoeken. Op die manier kom je dan alle berichten tegen waarin jij bent gequote of waarin men het over jou gehad heeft. Ik deed dat wel, toen ie het nog deed. |
Vroeger wel, nu heeft het weinig zin.
|
Jah, soms. Om te kijken of ik ben gequote! *aandacht eisen doet* :o
Maar als ik het nu eens doet kom ik er wederom achter dat hij het niet doet. |
tis btw niet 'gequote' maar 'gequoot' :o
|
Citaat:
|
Het is gedeletet, dus is het ook geqoutet. Maar omdat dat niet klinkt stel ik voor dat we gewoon 'gedelete' en 'geqoute' zeggen.
Ik ben beter voorbereid voor die toets Nederlands morgen dan ik dacht. :D |
Citaat:
Titel Vervoeging van 'quoten' Vraag Ik vroeg me af hoe het werkwoord 'quoten' (op, bijvoorbeeld, een forum op iemand persoonlijk reageren, waarbij dan het stuk waar je op reageert vooraf geciteerd wordt) moet vervoegen. En dan met name de verleden tijd (maar ook tweede en derde vorm enkelvoud) Antwoord De vervoeging van het werkwoord 'quoten' ziet er als volgt uit: 1e persoon enkelvoud: ik quoot, quootte 2e persoon enkelvoud: jij quoot, quootte 3e persoon enkelvoud: hij/zij/het quoot, quootte 1e persoon meervoud: wij quoten, quootten 2e persoon meervoud: jullie quoten, quootten 3e persoon meervoud: zij quoten, quootten voltooid deelwoord gequoot Toelichting De hoofdregel bij de vervoeging van Engelse werkwoorden is dat de stam van een Engels werkwoord in het Nederlands gelijk is aan de stam van het oorspronkelijke Engelse werkwoord. Behoud de e in de spelling van de stam als de Engelse stam eindigt op -e. Het werkwoord 'quoten' is echter een uitzondering op die regel, want als de Engelse stam in de laatste uitgesproken lettergreep een lange /oo/ heeft, dan moet je de o verdubbelen en de eind-e verwijderen. Gelijkaardige voorbeelden zijn de werkwoorden 'scoren' en 'promoten'. ;) |
Ik heb hier Wolters' Spellingboekje voor scholieren (op basis van de nieuwste spellingregels (oktober 2005):
Citaat:
|
Citaat:
Waah! |
Citaat:
|
Citaat:
quote: -------------------------------------------------------------------------------- quote de (citaat), het quootje, mv. de quotes quoteren, gequoteerd quotering de, mv. de quoteringen -------------------------------------------------------------------------------- Ik ben in de war. Eens even in mijn boek Nederlands kijken. |
Citaat:
|
Dat is het voltooid deelwoord van quoteren, niet van quoten. En dat is heel iets anders!
En mijn bron is taaltelefoon en klopt dus. (A) |
Citaat:
Citaat:
|
Ik blijf liever hoe dan ook geqoute zeggen/schrijven. Hihihi. Spelling is niet echt mijn passie.
|
Citaat:
|
Alleen op Scholieren kan een topic uitmonden in een discussie over spelling en grammatica. Dat zie je niet op Fok. ;)
|
Citaat:
|
Nee
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |