![]() |
Kipfilet invriezen
Ik doe het altijd met gehakt. Ik verdeel het in kleine zakjes, afsluiten en invriezen. De dag voordat ik het gebruik, leg ik het uit het vriesvak in de koelkast. Nu vroeg ik me af of het wel verstandig is hetzelfde met kipfilet te doen, i.v.m. salmonella enzo (natuurlijk verhit ik de kipfilet wel genoeg).
|
Je kan dat ook met kipfilet doen, doe ik ook altijd. Het beste is wel om het zo snel mogelijk te ontdooien, bijvoorbeeld in de magnetron. Maar ik ontdooi het ook altijd door het uit de vriezer of in de koelkast te leggen.
|
hoi
volgens mij is het juist niet goed om de kip snel te laten ontdooien door bv een magnetron. Invriezen is geen probleem. Je kan ook de kip eerst braden of koken, dan invriezen en later ontdooien. |
Geen probleem hoor, gewoon invriezen, dan kan je hem in de koelkast laten ontdooien (op een bordje of in een bakje natuurlijk).
|
Citaat:
|
In de magnetron kan geen kwaad volgens mij, het gaat er alleen een beetje raar uitzien omdat het van die 'aangegaarde' plekken krijgt.
|
Ik heb altijd heel streng meegekregen van mijn ouders om nooit, maar dan ook NOOIT kip te ontdooien in een magnetron...
|
Citaat:
Ik zou niet weten waarom niet, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Ik wil wel graag weten waarom dat dan niet mag :) |
Lijkt me ook vrij ongefundeerd, zolang je de kip naderhand maar echt gaar krijgt. Het wordt er trouwens wel minder lekker op, bij hoog vermogen dan.
|
Het is juist heel gemakkelijk. Mijn moeder heeft dat altijd gedaan! En als je de kipfilet gewoon dicht laat zitten in het zakje kunnen er ook geen rare dingen mee gebeuren.
Wat je ook akn doen in een paar uur van te voren op het aanrecht laten liggen. |
Kipfilet laten ontdooien in de magnetron is smerig.
Gewoon op een bordje in de koelkast, inderdaad. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |