![]() |
Aldi aanbieding : 799 Euro, Medion
Ik wil een computer gaan kopen en zag deze aanbieding. Ik hoor van velen dat medion niet echt goed is. Ik wil er graag de sims 2 op spelen en muziek kunnen downloaden. hier een linkje waar wat uitgebreider over verteld wordt.
http://www.medion.de/md8818/nl/ en dan doorklikken informatie. Naar volgende aanbieding Naar aanbiedingenoverzicht MD 8818 entertainment-pc met Intel® CoreTM 2 Duo-processor klik hier voor meer informatie per stuk 799.- E6300 Beste desktop-processor ter wereld De nieuwe Intel® CoreTM 2 Duo-processor E6300 2MB L2-cache, 1066 MHz FSB De Intel® CoreTM 2 Duo-processor koppelt laag Dual Core-technologie aan baanbrekend laag energieverbruik. • 1024 MB werkgeheugen DDR2 SDRAM met 533 MHz 64-bits • 320 GB harde schijf, 8 MB cache, S-ATA 300-interface, supersnelle 7200 tpm • Dual Layer dvd-/cd-brander met LightScribetechnologie 16x Dual Layer • Multi-Standard dvd-/cd-brander • Dvd-station 16x dvd-rom • Geïntegreerde netwerkcontroller, Fast Ethernet 10/100 Mbit/s • Geïntegreerde WLAN 54Mbit/s, compatibel met IEEE 802.11g 802.11b. De perfecte toegang tot de draadloze netwerktechnologie, thuis en op kantoor. • 8-kanaals High Definition Audio; digitale thuisbioscoopervaring met optimaal geluid. Alleen in combinatie met geschikte luidsprekersystemen (niet inbegrepen). • Data-bay voor externe harde schijf. Veilige haven voor uw gegevens! Een fantastische oplossing voor uw video-, audio- en fotogegevens. Sluit uw externe Medion HDDrive2go harde schijf (niet meegeleverd, apart te verkrijgen) aan zonder kabels. Simpel en oneindig uit te breiden. • Multimedia via één druk op de knop. Genieten van televisie, video, foto of muziek via één simpele druk op de knop. Supersimpel met de afstandsbediening te bedienen. • Voorbereid voor Windows® VistaTM Premium. De MD 8818 is voorbereid op een mogelijke update op een later tijdstip naar Windows® VistaTM Home Premium. De aanschaf van dit voor Windows VistaTM gekwalificeerde computersysteem met Windows® XP Media Center Edition geeft u het recht op een gratis upgrade van Windows® VistaTM Home Premium* Medion OEM-versie * Er worden extra verzend- en verwerkingskosten in rekening gebracht. Inclusief: • Draadloze afstandsbediening • Draadloos toetsenbord • Optische draadloze muis • Multimedia luidsprekers Aansluitingen voorzijde: • 2x USB • 1x Firewire • 1x microfoon • 1x hoofdtelefoon • 1x Audio-In • 1x Composite-In • 1x S-Video-In Geïntegreerde USB 2.0 Flash-kaartlezer leest en beschrijft alle gangbare Flash-kaarten Aansluitingen achterzijde: • 2x PS/2-poort (muis, toetsenbord) • COM-poort • LPT1 (parallelle poort) • optische en coax S/P-DIF-audioverbindingen • 4x USB-poort • Netwerkaansluiting • Firewire (IEEE 1394) • Side Surround Line Out • Center/supwoofer • Back Surround • Line In • 1x DVI-I • 1x VGA • 1x HDMI Antenne-ingangen: • analoog TV-Out-aansluitingen: • 1x S-Video • 1x Composite • 1x Component • 1x SCART Softwarepakket: OEM-versies voorgeïnstalleerd en/of geleverd op cd/dvd of Recovery-dvd • Microsoft® Windows Media Center Edition 2005 • Medion Home Cinema enhanced PowerDirector 5 SE PowerProducer 3 PowerDVD 7 MediaShow • Bullguard Internet Security-pakket Inclusief updates gedurende 90 dagen via internet (gratis registratie vereist). • Nero Essentials Nero Burning ROM 7 Essentials 3 Nero Recode 2SE Essentials 3 Nero Express Essentials 3 Nero Vision Express Essentials 3 • Microsoft® Works 8.5 • Compuserve voorgeïnstalleerd |
voor dat geld kan je idd beter een systeem kopen bij de computerboer op de hoek, heb niks dan problemen gehad met medion, gebruiken vooral partijen hardware die door andere hardwarebouwers niet door de tests heen zijn gekomen, hebben slechte warmte afvoer, en sowieso vaak brakke moederboards, grafische kaarten en voedingen, om over het geheugen maar niet te spreken.
af te raden dus. |
Citaat:
Verder komen de mainboards en videokaarten bij MSI vandaan, de voedingen bij Fortron (= A-merk) en het geheugen is vaak Samsung. Seagate-harde schijven en (iig in de 8818) een LG brander. Ik zie qua merken het probleem niet echt eigenlijk, het is niet alsof er derderangs troep in die dingen zit. |
tsjah, bewijzen gaat lastig, maar het is meer ervaringen die ik heb met meerdere ( rond de 10 ) medion systemen, in het medion-systeem van mijn ouders zat een asus moederboard, zonder de asus naam er op, maar exact dezelfde lay-out, en instabiel als dat kreng was, het vertraagde gewoon het systeem zodat ik met een athlon (xp?) 1700+ bij benchmarks beter scoorde dan de medion met een 2,4 ghz cpu.
verder heb ik bij 2 medion systemen meegemaakt dat het geheugen brak was ( lees kwam niet door memtest heen ) en fortron voedingen, tsjah eigenlijk niet echt een A-merk vind ik, bungelt ( qua zowel prijs als kwaliteit ) tussen de A en B merken in, zeker niet zo slecht als qtek of sweex, maar ook zeker geen seasonic of tagan. Harde schijven en Optical drives, tsjah heb je mij niet horen zeggen dat dat troep is. ik repareer en bouw regelmatig voor familie/vrienden/kennissen systemen, en ik zie gewoon dat medion vaker dan gemiddeld kapot gaat. |
Tja. Ik vind 3 kapotte systemen niet echt significant eigenlijk :o FSP Group is wel degelijk een A-merk en zeker vegelijkbaar met bijv. Seasonic, elke review die je leest bevestigt dat; ze zijn bijv. ook de OEM voor merken als Zalman, AOpen en Thermaltake. En dat Medion-PC's vaker dan gemiddeld kapot gaan hoeft natuurlijk niet zo te zijn, misschien hebben wel gewoon bovengemiddeld veel mensen zo'n ding, weet jij veel. De onderdelen die erin zitten zijn in principe gewoon goed... natuurlijk bezuinigen ze wel op dingen, zo zit er in die PC waar dit topic over gaat bijv. een (goedkopere) VIA chipset, maar toch denk ik dat dit voor de gemiddelde consument een prima PC is. Goed, je kunt misschien zelf zo'n ding in elkaar zetten en nog iets goedkoper uit zijn, maar dat is voor een gewone consument die gewoon wil computeren natuurlijk niet interessant.
|
Eh, ontbreekt de videokaart niet in die configuratie?
Oh wacht, op de site staat dat er een GayForce 7650GS in zit, mwoah, daar moet je sims2 wel mee kunnen doen. |
Citaat:
Zoals marco al aangaf gebruikt Medion bijna allemaal A-merken en dan absoluut geen afgekeurde troep. Ik heb zelf een medion PC staan van 3 jaar oud die het echt perfect doet, alleen is de warmte een probleem. |
ik wilde hem kopen maar hij was uitverkocht!!! overal!!!
|
Ik heb een Medion PC (een iets oudere versie) en ik moet zeggen, het bevalt me goed. Geen warmte komt ervan af. Geluidloos behalve het rekenwerk tijdens gamen. Graphic's zijn redelijk goed, ik kan oblivion op medium spelen. Geluid is mwah, het bestuursprogramma daarbij is wel (N), wel vaak conflicten met skype erbij gehad. Ik mag niet klagen wat voor pc ik kreeg voor de prijs. (Vader heeft HP uit hetzelfde jaar, dat ding is veel minder qua kracht + vreemde resetsituatie's vergeleken met mijn aldi pc en het koste ook nog eens veel meer)
Qua service bij schade hoor ik in mijn omgeving redelijk goede verhalen in mijn omgeving. |
ja, ik kan hem nog op inet bestellen.
|
onee, ik zie het niet staan, ziet iemand het staan?
|
heeft er iemand anders nog tips voor een computer?
|
Ehm, een Dell? Dimension E520 met ongeveer dezelfde specificaties als die Medion komt op €699, alleen de videokaart is slechter.
Anders ga je gewoon naar een willekeurige PC boer en vraag je wat die voor je in elkaar kan zetten. |
oke dat kan ook ja, pfffoe hee:p ik baal wel
|
|
er zit geen toetsenbord etc bij he?
|
Koop een Dimension desktop en op Inspiron Notebooks met standaard 512MB geheugen en ontvang GRATIS een upgrade naar 1024MB!
dit staat bij de aanbiedingen bij als ik die pc zou kopen:S |
Ja, en? :p Is idd een actie dat je nu "gratis" dubbel geheugen (dus 1024MB ipv 512) krijgt. Als je de garantie op 1 jaar collect & return zet is 'ie 699, zit wel een toetsenbord en muis bij. De videokaart is slechter ja, maar als je niet al te veeleisend bent kun je er denk ik wel De Sims mee spelen...
|
ja ik weet niet ff kijken hoeveel de sims nodig had.
Systeemeisen: Pentium 3 600Mhz 32MB Videokaart 256MB Ram Windows 98/ME/XP/2000 3,5 Gb Harddiskspace ja ik denk dat ik alleen spellen zoals sims wil gaan spelen. en voor muziek is die dus wel goed? |
Uhuh. (y)
|
|
Citaat:
|
Medion zou ik niet zo snel afraden. Dell wel.
|
De sims 2 (zonder uitbreidingen) loopt goed op een intel pentium M715 processor, 1,5 ghz. De videokaart s een Mobility Radeon 9700/64 mb. Dus op de medion moet die het makkelijk kunnen.
|
ok maar die medion is niet meer te koop:s en kan iemand mij vertellen wat er zo slecht is aan dell?
|
Er mankeert niet zoveel aan Dell hoor...
|
krijg van veel te horen dat die video kaart niet zo best is.
:nono: het is oko nooit goed |
Nee, die is ook niet zo best, maar De Sims 2 zal er heus wel een beetje redelijk op draaien. Ik ken mensen met veel slechtere videokaarten en die spelen het ook.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hmmmmmm ik denk dat ik er toch weinig spellen op ga spelen alleen sims 2 achtige spellen
|
Citaat:
Volgens mij ben je trouwens nog veel goedkoper af als je nu gewoon een playstation 2 koopt. Dat kost nog 100 euro, en dan kan je 'alles' van spellen spelen. :p |
blijf er bij dat je gewoon voor dat geld bij de computerwinkel op de hoek een veel leukere en beter op elkaar afgestemde pc kan kopen.
verder is dell dus duidelijk ( zeker qua service ) een stuk beter dan medion. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
o oke, dus bij dell komen ze wel thuis. ik zit te tobben over die "slechte video"kaart bij dell, of valt dat wel mee.
|
spawn zegt dat dit een goede is:
http://www.perfect-systems.nl/info.a...tmas-PC-5200+-(250GB---1GB---EN7300GS---DVDR) |
Citaat:
probeer btw ook wat minder te dubbelposten, want soms zie ik 4 posts van je achter elkaar, daarvoor hebben we natuurlijk de http://images.scholieren.com/images/edit.gif knop ;) en dat ze bij dell thuiskomen klopt, maar dan moet je die wel selecteren als optie. vind t sowieso vreemd dat hun normaal gesproken maar zo weinig garantie ( 90 dagen :eek: ) geven. |
ja oke, ik heb het laten zien aan mijn vader, maar die vind het niet verstandig over internet( niet dell maar die tweede)
en bij de lok. comp. boer is het enorm duur allemaal! |
Citaat:
als je wilt weten welke winkels over internet betrouwbaar zijn dan kan je kijken bij shopsurvey.tweakers.net , daar is redelijk uit af te leiden of een zaak betrouwbaar is. |
bij utrecht montfoort
|
Citaat:
|
dit is een redelijke goedkope shop, die vast ook wel op aanvraag een systeem in elkaar zetten,
http://www.computeronderdeel.com/ |
Citaat:
Zie echt geen reden om dit systeem boven die Dell te verkiezen :) |
hmmm.....ik weet wel dat mij nex slechte ervaringen had met dell, maarja
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07. |