![]() |
gezocht: gratis virusscanner
Ik vertik het om te betalen voor iets onnozels als een virussscanner, maar ik denk dat ik er toch maar beter eentje geïnstalleerd hou op mijn computer.
Probleem: blijkbaar is AVG v.7.1 de laatste gratis versie van AVG, en zal AVGv.7.5 betalend worden. Klopt het dat AVG niet meer gratis zal zijn na 15 januari? Is er een goed gratis alternatief? Als ik toch ga moeten betalen voor anti-virus, wat is een goed beschermingsprogramma dat de pc niet vertraagt? Zo'n online anti-virus-check, is dat een goed alternatief voor software op je pc? |
Nee, de volgende versie zal ook gewoon gratis zijn:
Citaat:
|
Leuk die antivir PersonalEdition Classic, maar je kan het een paar dagen/maanden gebruiken. :(
Bestaan er nog meer gratis goede virusscanners, zonder een trail/share/nasty licentie? Zelf denk ik aan Clamwin maar die heeft ook zijn voor- en nadelen. Citaat:
Maar ja, dan is de vraag: is dat wel veilig? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
domweg gratis 7.5 versie downloaden en update doen. |
|
Avast! virusscanner is ook een goede virusscanner. Je moet er wel voor registreren dan krijg je een 14 maanden licentie. Hij is wel gratis en werkt goed.
|
idd, over avast ben ik ook erg te spreken, gebruikt nauwelijks CPU en ram, enige nadeel is idd dat je je onder een e-mail adres moet registreren, maar dan kan je er daarna weer 14 maanden tegen aan ( je kan m sowieso eerst 2 maanden uitproberen voordat je moet registreren )
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28. |