Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2006, 19:51
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik vertik het om te betalen voor iets onnozels als een virussscanner, maar ik denk dat ik er toch maar beter eentje geïnstalleerd hou op mijn computer.

Probleem: blijkbaar is AVG v.7.1 de laatste gratis versie van AVG, en zal AVGv.7.5 betalend worden.
Klopt het dat AVG niet meer gratis zal zijn na 15 januari?
Is er een goed gratis alternatief?
Als ik toch ga moeten betalen voor anti-virus, wat is een goed beschermingsprogramma dat de pc niet vertraagt?
Zo'n online anti-virus-check, is dat een goed alternatief voor software op je pc?
Oud 29-11-2006, 19:56
M@rco
M@rco is offline
Nee, de volgende versie zal ook gewoon gratis zijn:
Citaat:
GRISOFT is announcing a new version of the AVG Anti-Virus Free Edition. This new 7.5 version with improved performance and full compatibility with the latest Windows Vista version is available. Users that are using AVG Free 7.1 will be provided with a specific dialog, within the next few weeks, with the opportunity to choose the right option fulfilling their needs. AVG Free 7.1 version will be discontinued on 15th of Jan 2007.
Er zijn overigens wel betere gratis scanners te vinden dan AVG, met name AntiVir werkt erg goed.
Oud 29-11-2006, 20:37
freyk
freyk is offline
Leuk die antivir PersonalEdition Classic, maar je kan het een paar dagen/maanden gebruiken.

Bestaan er nog meer gratis goede virusscanners, zonder een trail/share/nasty licentie?
Zelf denk ik aan Clamwin maar die heeft ook zijn voor- en nadelen.

Citaat:
Al Murphy schreef op 29-11-2006 @ 20:51 :
Zo'n online anti-virus-check, is dat een goed alternatief voor software op je pc?
Ik leef al maanden zonder een antivirusprogramma -> laat mijn systeem regelmatig controleren met verschillende online virusscanners, update mijn besturingsysteem & firewall, controleer mijn draaiende processen/services, download geen vreemde dingen, enz.
Maar ja, dan is de vraag: is dat wel veilig?

Laatst gewijzigd op 29-11-2006 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 21:45
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
freyk schreef op 29-11-2006 @ 21:37 :
Leuk die antivir PersonalEdition Classic, maar je kan het een paar dagen/maanden gebruiken.
Nee hoor. Werkt gewoon altijd! Om de één of andere reden is een "licentie" altijd maar voor een paar maanden, maar die wordt automatisch verlengd, merk je niks van.
Oud 30-11-2006, 15:52
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
M@rco schreef op 29-11-2006 @ 22:45 :
Nee hoor. Werkt gewoon altijd! Om de één of andere reden is een "licentie" altijd maar voor een paar maanden, maar die wordt automatisch verlengd, merk je niks van.
idd ik heb ook antivir
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 16:05
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 29-11-2006 @ 20:51 :
Klopt het dat AVG niet meer gratis zal zijn na 15 januari?
nee. je ziet spoken. je moet lezen wat er op je scherm staat.
domweg gratis 7.5 versie downloaden en update doen.
Oud 30-11-2006, 16:11
phoxetis
phoxetis is offline
Oud 01-12-2006, 15:35
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Avast! virusscanner is ook een goede virusscanner. Je moet er wel voor registreren dan krijg je een 14 maanden licentie. Hij is wel gratis en werkt goed.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 16:29
J-roenn
J-roenn is offline
idd, over avast ben ik ook erg te spreken, gebruikt nauwelijks CPU en ram, enige nadeel is idd dat je je onder een e-mail adres moet registreren, maar dan kan je er daarna weer 14 maanden tegen aan ( je kan m sowieso eerst 2 maanden uitproberen voordat je moet registreren )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten