![]() |
heeft er iemand deskundig advies?
Hoi forummers, ik had tijdje terug pangafilet bereid, maar dat was uitgelopen tot een debacle! De ene helft viel uit elkaar van gaarheid en de andere helft was nog rauw!
Nu bedacht ik me, laat ik deze keer de pangafilet verpakken met parmaham of er rolletjes mee maken. Maar nu dient het volgende probleem aan: hoe weet ik wanneer de vis klaar is als het verpakt is met parmaham? En hoe kan ik het beste bereiden? Zal ik het in de oven gooien en hoe lang en op welke temperatuur? Heeft er iemand een tip? |
Volgens mij kan je dat het beste aan Jolt vragen.
|
Citaat:
|
Ik bereid ook graag pangafilet, het is super lekker!
Het lekkerst vind ik in de oven onder een roomsaus met wat kaas, je kan zien of het gaar is wanneer het is gekrompen. Het heeft dan een andere structuur, zachter en het valt makkelijker uit elkaar. Ik denk dat maximale krimping een goede maat is voor de gaarheid, en anders snij je er 1 door om te checken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kunt toch beter Jolt een pm sturen.
|
Tja... vis...
Zorg dat je niet te dikke stukken hebt, zorg dat de pan goed warm is, maar niet loeiheet :o En het uit elkaar vallen, daar moet je gewoon mee uitkijken, dat is met bijna alle vis zo als hij gaar is. Als je het verpakt met iets, ham bijvoorbeeld, kun je kijken of ie gaar is door er met een sateprikker in te prikken. Zodra het soepel gaat zonder enige weerstand is hij gaar. Steek hem anders eerst eens in de rauwe vis om die weerstand te voelen, dat verschil merk je echt ontzettend goed :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sowieso zou ik als ik hem zou bakken eerst eventjes door de bloem halen, goede hete pan met boter bakken, als hij aan een kant mooi krokant is eventjes omdraaien en daarna controleren en anders het vuur naar benenden draaien. Wat ook leuk is om de vis te pocheren, lekker in een groente bouillontje, waarbij het vocht net niet aan de kook is, en rustig laten garen, of stomen is ook eens wat anders. Laat maar eens weten wat je wilt doen. |
Citaat:
|
LoL, deskundig advies?? Haha, ik ben een Noob wat betreft forums, maar ik heb wel ''deskundig advies'' nodig, want ik zit vast :( LoL...Nou, dus m'n zus kwam thuis, en ze had vanilleslagroomvlaai meegenomen van de HEMA. Ik ben namelijk vegetarier, maar nog niet zo heel lang. Ik zou graag willen weten of er gelatine in vanilleslagroomvlaai zit (ik heb overal gezocht, maar kon niks vinden). Is er misschien ook ergens hierzo een topic waarin staat wat een vegetarier mag, en niet mag (is wel zo beter:P)?
Zan-Zan. |
Daar kun je beter een nieuw topic voor maken. Dit is namelijk het onderdeel eten&drinken van het hele forum van scholieren.com en het ding waar je nu in post is een topic, over een specifiek onderwerp. Onderaan de pagina kun je klikken op 'nieuw bericht' en zo kun je je eigen topic openen, voor je eigen vraag.
|
Citaat:
Maar als het er niet opstaat dan zit het er niet in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |