Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2006, 16:23
moschino
moschino is offline
Hoi forummers, ik had tijdje terug pangafilet bereid, maar dat was uitgelopen tot een debacle! De ene helft viel uit elkaar van gaarheid en de andere helft was nog rauw!

Nu bedacht ik me, laat ik deze keer de pangafilet verpakken met parmaham of er rolletjes mee maken. Maar nu dient het volgende probleem aan: hoe weet ik wanneer de vis klaar is als het verpakt is met parmaham? En hoe kan ik het beste bereiden? Zal ik het in de oven gooien en hoe lang en op welke temperatuur? Heeft er iemand een tip?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2006, 18:18
lingua
lingua is offline
Volgens mij kan je dat het beste aan Jolt vragen.
Oud 23-12-2006, 21:44
moschino
moschino is offline
Citaat:
sgirl schreef op 23-12-2006 @ 19:18 :
Volgens mij kan je dat het beste aan Jolt vragen.
wie is jolt?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 22:58
Poepkind
Poepkind is offline
Ik bereid ook graag pangafilet, het is super lekker!
Het lekkerst vind ik in de oven onder een roomsaus met wat kaas, je kan zien of het gaar is wanneer het is gekrompen. Het heeft dan een andere structuur, zachter en het valt makkelijker uit elkaar. Ik denk dat maximale krimping een goede maat is voor de gaarheid, en anders snij je er 1 door om te checken.
Oud 23-12-2006, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 23-12-2006 @ 23:58 :
Ik bereid ook graag pangafilet, het is super lekker!
Het lekkerst vind ik in de oven onder een roomsaus met wat kaas, je kan zien of het gaar is wanneer het is gekrompen. Het heeft dan een andere structuur, zachter en het valt makkelijker uit elkaar. Ik denk dat maximale krimping een goede maat is voor de gaarheid, en anders snij je er 1 door om te checken.
en wanneer is die dan maximaal gekrompen?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 23:38
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 24-12-2006 @ 00:37 :
en wanneer is die dan maximaal gekrompen?
wanneer die niet meer verder krimpt slimmerik als wb zou je dat toch moeten weten hoor.
Oud 26-12-2006, 01:24
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 24-12-2006 @ 00:38 :
wanneer die niet meer verder krimpt slimmerik als wb zou je dat toch moeten weten hoor.
Tot zover kookles van poepkind.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 01:24
Mestkever
Mestkever is offline
Je kunt toch beter Jolt een pm sturen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 01:29
MTpower
MTpower is offline
Tja... vis...
Zorg dat je niet te dikke stukken hebt, zorg dat de pan goed warm is, maar niet loeiheet
En het uit elkaar vallen, daar moet je gewoon mee uitkijken, dat is met bijna alle vis zo als hij gaar is.
Als je het verpakt met iets, ham bijvoorbeeld, kun je kijken of ie gaar is door er met een sateprikker in te prikken. Zodra het soepel gaat zonder enige weerstand is hij gaar. Steek hem anders eerst eens in de rauwe vis om die weerstand te voelen, dat verschil merk je echt ontzettend goed
Oud 26-12-2006, 10:15
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 26-12-2006 @ 02:24 :
Je kunt toch beter Jolt een pm sturen.
No offence maar er zijn behalve Jolt echt wel meer mensen die eens iets anders eten dan kant en klare macaroni uit een kilobak, hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 11:45
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-12-2006 @ 11:15 :
No offence maar er zijn behalve Jolt echt wel meer mensen die eens iets anders eten dan kant en klare macaroni uit een kilobak, hoor.
ik weet nog wel iets ja
Oud 28-12-2006, 00:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-12-2006 @ 11:15 :
Kan er niks aan doen dat ik bezig ben voor kok/kok ben
Oud 28-12-2006, 00:37
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
moschino schreef op 23-12-2006 @ 17:23 :
Hoi forummers, ik had tijdje terug pangafilet bereid, maar dat was uitgelopen tot een debacle! De ene helft viel uit elkaar van gaarheid en de andere helft was nog rauw!

Nu bedacht ik me, laat ik deze keer de pangafilet verpakken met parmaham of er rolletjes mee maken. Maar nu dient het volgende probleem aan: hoe weet ik wanneer de vis klaar is als het verpakt is met parmaham? En hoe kan ik het beste bereiden? Zal ik het in de oven gooien en hoe lang en op welke temperatuur? Heeft er iemand een tip?
Sowieso kan je niet zomaar alles gaan inpakken, vooral met vis, moet je met liefde bereiden. Hoe had je die filet gegaard?was hij wel ontdooid, hoe je het weet als hij verpakt is makkelijk, je kan maar aan een ding zien dat de vis gaar is, dat is als hij net niet gaar is, dus omdraaien die hap en een klein gaatje erin maken, als hij net niet glazig is dan is hij perfect, nog sappig en niet droog. Als hij uit elkaar valt is de vis te gaar en te droog.

Sowieso zou ik als ik hem zou bakken eerst eventjes door de bloem halen, goede hete pan met boter bakken, als hij aan een kant mooi krokant is eventjes omdraaien en daarna controleren en anders het vuur naar benenden draaien.

Wat ook leuk is om de vis te pocheren, lekker in een groente bouillontje, waarbij het vocht net niet aan de kook is, en rustig laten garen, of stomen is ook eens wat anders. Laat maar eens weten wat je wilt doen.
Oud 28-12-2006, 11:03
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-12-2006 @ 01:33 :
Kan er niks aan doen dat ik bezig ben voor kok/kok ben
Dat zeg ik ook helemaal niet, ik bedoel alleen dat jij er ongetwijfeld veel verstand van hebt maar dat er hier heus wel meer mensen zijn die regelmatig koken en dit ook best weten. Hij deed alsof jij de enige was die hier antwoord op kon geven en dat geloof ik niet.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 21:42
Zan-Antyla
Zan-Antyla is offline
LoL, deskundig advies?? Haha, ik ben een Noob wat betreft forums, maar ik heb wel ''deskundig advies'' nodig, want ik zit vast LoL...Nou, dus m'n zus kwam thuis, en ze had vanilleslagroomvlaai meegenomen van de HEMA. Ik ben namelijk vegetarier, maar nog niet zo heel lang. Ik zou graag willen weten of er gelatine in vanilleslagroomvlaai zit (ik heb overal gezocht, maar kon niks vinden). Is er misschien ook ergens hierzo een topic waarin staat wat een vegetarier mag, en niet mag (is wel zo beter)?

Zan-Zan.
Oud 28-12-2006, 21:53
Bloem
Bloem is offline
Daar kun je beter een nieuw topic voor maken. Dit is namelijk het onderdeel eten&drinken van het hele forum van scholieren.com en het ding waar je nu in post is een topic, over een specifiek onderwerp. Onderaan de pagina kun je klikken op 'nieuw bericht' en zo kun je je eigen topic openen, voor je eigen vraag.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 22:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Zan-Antyla schreef op 28-12-2006 @ 22:42 :
LoL, deskundig advies?? Haha, ik ben een Noob wat betreft forums, maar ik heb wel ''deskundig advies'' nodig, want ik zit vast LoL...Nou, dus m'n zus kwam thuis, en ze had vanilleslagroomvlaai meegenomen van de HEMA. Ik ben namelijk vegetarier, maar nog niet zo heel lang. Ik zou graag willen weten of er gelatine in vanilleslagroomvlaai zit (ik heb overal gezocht, maar kon niks vinden). Is er misschien ook ergens hierzo een topic waarin staat wat een vegetarier mag, en niet mag (is wel zo beter)?

Zan-Zan.
Normaal gesproken zit er wel iets van bindmiddel in, kan ook eidooier zijn, en ik weet niet wat voor vegetarier je bent dus of je ook eieren eet.

Maar als het er niet opstaat dan zit het er niet in.
Reageren

Regels voor berichten