![]() |
Hoe ongezond is een broodje doner?
Weet iemand miss hoe ongezond een broodje doner is (groot broodje met sla/tomaat/komkommer en VEEL vlees met VEEL knoflooksaus en sambal)??
|
Wat boeit dat nou?
Eet het gewoon niet te vaak. |
voor sommige mensen boeit dat wel..
Het broodje is trouwens niet echt gezond, hetzelfde ong. qua calorieën als een ''broodje gezond'' |
Nah, dat ligt er aan wat je onder broodje gezond verstaat. De saus maakt het erg ongezond en dat zit lang niet altijd op een broodje gezond. :)
|
Gezond of ongezond heeft weinig te maken met het aantal calorien. Een broodje gezond zoals ze dat bij ons op school verkopen (een half stokbrood) zal flink wat calorien bevatten. Maar het bevat ook veel vitaminen en weinig vetten (zit geen saus op, alleen een beetje boter). Een broodje Doner kan misschien wel minder calorien bevatten, maar zeker als je er veel saus bij neemt is de hoeveelheid vetten nogal hoog. Bovendien heb je ook niet zo heel veel eiwitten nodig op een dag. En dat beetje groente is leuk, maar voldoet zeker niet aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
Voor een keertje is overigens bijna niets echt ongezond, dat kan het menselijk lichaam prima verwerken zonder enige (blijvende) schade. Als je dagelijks een vette hap eet moet je je natuurlijk wel af gaan vragen of je wel gezond bezig bent. |
Het is 4,13 ongezond. :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
donner is zelf gewoon vet vlees, en als je er dan ook nog vette saus bij gooit is het helemaal compleet. Het is niet gezond dus :o
|
boeie als het maar lekker is
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en welke kebabzaken goed uit de test komen (y) |
Dat zijn representatieve steekproeven :|
|
Citaat:
|
volgens www.calorielijst.nl zit in kebab per 100 gram ongeveer 190 kcal en dan zit het broodje er nog niet eens bij...
pitabroodjes: ca. 250 kcal/100 gr knoflooksaus varieert per merk van 240 tot 370 kcal.100 gr dus tel uit je winst :D |
Citaat:
|
Héél ongezond. Maar inderdaad zolang je het mate eet. Het liefst gewoon vermeiden want het is gewoon vergif voor je lichaam.
|
Ik ken anders niemand die overleden is door een broodje doner. :p
|
Wat een onzin... vergif voor je lichaam. 't Is niet omdat alle reclames die tegenwoordig over 20% minder tot 0% vet gaan en die dingen, dat alle vet ineens vergif is. Hou je cholestorol en gewicht wat onder controle, eet het geen 5 keer per week, afgewisseld met frieten van de frituur naast de kebabzaak, en het kan absoluut geen kwaad.
|
Citaat:
|
Een voedselvergifitging ja, maar die reactie van universeel is natuurlijk zwaar overtrokken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof er namelijk niet in dat het altijd slecht is en dat er daadwerkelijk veel mensen ziek worden. Anders zou half nederland met een voedselvergifteging lopen. ;) |
Citaat:
|
weet iemand miss of een broodje warme beenham nou gezond of ongezond is?
|
niet als je 4 x 1 cm dikke plak er op doet nee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
maar er zitten ook gezonde dingen aan je broodje..
brood opzich is niet zo ongezond.. in knoflook zitten gezonde dingen.. vlees is technisch gezien gezondm, behalve als je een dunne rol hebt want die staan er vaak heel lang en dat is meer bacterie dan vlees maar en alles waar bacterien in zitten zijn wel goedv oor je weerstadn!! denk daar ook aan.. eigelijk moet iedereen gewoon aan de doner! :D nee et is natuurlijk niet gezond om veel te eten maar zo af en toe.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik denk dat als je iets wilt eten om gezond te zijn moet je dat broodje doner laten staan :P |
Citaat:
er zitten eiwitten en koolhydraten in, top. En met goed vlees krijg je echt niet veel vet binnen. |
Citaat:
maar t is wel goed om af en toe te eten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Precies, en grappig dat jullie het woordje vergif zo letterlijk nemen :')
|
Citaat:
|
Citaat:
niet zo mierenneuken dus !! |
Citaat:
En het was de consumentenbond die een dat heeft onderzocht en als er te veel bacteriën in een broodje zitten dan is dat wel ongezond. Het zit ook niet in alle broodjes, maar er zijn een groot aantal zaken die er wel problemen mee hebben en dus in het beter om het broodje donner te laten staan en een broodje warme beenham te halen. |
Ik eet mijn dürüm döners altijd zónder saus, en laat er altijd opdoen:
- sla - tomaat - ui - fêta Sommigen vinden het misschien karig, maar ik vind het lekker zo. :) Dat is toch vrij gezond, of niet? :confused: Afgezien van misschien het vlees (zit er erg veel vet in dan?) en de fêta? |
Beetje jammer dat het overgrote deel dan alsnog dat vette vlees is. Dat compenseer je echt niet met wat tomaat en sla.
Maar goed, voor soms moet het kunnen, een broodje dönner. Gezond is 't alleen niet, nee. |
nja lunchen doe ik liever bij la place :D
Minder saus, minder vet en beter bereid volgens mij. Gister een XL broodje beenham (met een klein beetje saus en sla) en een XL broodje Gebraden kip (met een klein beetje mosterdsaus en sla) gegeten bij la place. (broodjes zijn iets groter dan een doner broodje) La place is toch veel gezonder en eigenlijk lekkerder en stuk minder calorieen in die broodjes, denken jullie niet? |
Als je het zelf maakt is het goedkoper en dan weet je precies wat je binnenkrijgt :)
|
Citaat:
|
Is het bij döner niet zo dat het vlees gegrilld wordt? Dan wordt namelijk wel een aanzienlijk deel van het vet verbrandt. Denk maar aan een speklapje dat je in de koekenpan braadt (met boter nog erger). Daarvan blijft veel vet aan het vlees. Rooster je het op de barbecue, dan is het veel knapperiger. Dat komt ook doordat er aardig wat vet verbrand is.
Dus qua vlees valt het wel mee, mits je binnen je adh blijft. Mijn döners zijn doorgaans belegd met rauwkost (wordt in zuur bewaard, dus drijft vet af), fetakaas (ook weer goed voor de zuivel in je lijf) en knoflooksaus. Dat laatste is dan weer minder goed, vooral mijn hoeveelheid. Waarom? Hint: enig idee waarom ik geen vaste vriendin heb? |
Bestaat er dan ongezond eten? Dat is het toch alleen als je het verkeerd gebruikt? (tenzij het giftig is natuurlijk)
|
Citaat:
Sowieso is de saus op de broodjes van la place ook gewoon ongezond want hartstikke vet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14. |