![]() |
wat vinden jullie van een werkstuk maken
omdat het topic waar het daar oftopic overging dicht is
:D |
Euhm ... goed?
Het bereidt je voor op papers e.d. |
Ligt aan het onderwerp, meestal vind ik het wel leuk :)
|
Citaat:
|
Er van uitgaande dat je het over middelbare school-werkstukken hebt, ik vind ze over het algemeen tijdverspilling, een soort bezigheidstherapie. De onderwerpen hebben over het algemeen niets met de stof te maken, vooral bij bv ANW. Als ze nou eens al die tijdverspillende opdrachten er uit zouden gooien en ons een stel fatsoenlijke werkstukken zouden laten maken heeft het tenminste nog enig nut.
|
Ach ik vind het nooit zo erg om te doen. Verder is het wel nuttig, beetje leren informatie verzamelen en selecteren kan geen kwaad.
|
Ik vind het leuk om te doen, als er buitenschool maar niet té veel tijd in gaat zitten :o
|
Leuk, als je maar genoeg tijd hebt om het echt goed en mooi te maken en als dat vervolgens ook gewaardeerd wordt. Maar ik heb het nu eigenlijk over verslagen, want werkstukken maak ik niet meer.
|
Leuk om aan te werken meestal. Het hangt natuurlijk af van degene waar je het mee maakt en het onderwerp, maar over het algemeen vind ik het niet erg en wil ik er best veel tijd in steken.
|
Groepswerkstukken zuigen.
|
Citaat:
|
Ik vind het niet leuk om te doen en vooral google.com werk.
|
Citaat:
Met sommige mensen daarin tegen kan ik wel goed samenwerken én dan is het ook leuk om aan te werken. Het is niet erg om te doen, maar zoals iemand al zei het sluit soms helemaal niet aan op de stof. Ach, is best wel leuk om iets goeds neer te zetten. |
Heb eerlijk gezegd liever een toets dan een werkstuk, ondanks dat ik voor werkstukken altijd hogere cijfers haal.
Werkstukken kosten veel tijd, en vooral die groepswerkstukken schieten totaal niet op als je met ongemotiveerde mensen zit. Dan heb ik wel eens het gevoel dat ik meer aan de telefoon hang/achter msn zit om ze een schop onder de kont te geven dan dat ik aan het werkstuk zelf werk. |
Werkstukken (papers, verslagen of hoe je ze ook wil noemen) zijn alleen zinvol wanneer het eindresultaat kritisch beoordeeld wordt. Op de middelbare school kon je werkelijk alles inleveren voor een voldoende, als je maar voldoende vellen had volgekregen. Op de universiteit wordt er wat meer op de inhoud gelet, met name in de latere jaren, maar ook hier zouden de eisen hoger moeten liggen.
Werkstukken zijn in de huidige vorm pure tijdverspilling, Verstand op nul en typen tot je aan de benodigde woorden zit noem ik in ieder geval niet zinvol. Mits goed toegepast is een onderzoek/schrijfopdracht goed voor de vorming. Jammer alleen dat de inhoud doorgaans ondergeschikt is aan de vorm/omvang. |
Idd, laatst moest ik een praktische opdracht voor Biologie inleveren, was echt helemaal fout gegaan, er klopte niks van de resultaten, maar met een beetje aanlullen in het werkstuk toch een 9,5 gekregen.
Mensen bij wie het wel goed ging kregen een 6 :confused: |
Op de middelbare vond ik het niets, vooral vanwege de disproportionele normering. Een 6 voor vijf uur werk, terwijl je met één uur leren een 8 haalt? Ook speelde het josti-niveau van de werkstukken wel mee, er werd eigenlijk alleen gekeken naar hoeveel tijd je er in had gestoken als het maar zijdelings met het onderwerp te maken had.
|
Werkstukken zijn leuk, het motiveert mensen om te schrijven. (y)
|
Ik vind het best leuk, behalve als je het met meerdere mensen moet doen. Dan gaat er zoveel tijd inkruipen, je moet meestal met elkaar afspreken en dan nog een datum vinden waarop iedereen kan, enz.
Het is leuker om gewoon in je eentje wat informatie te zoeken, dan de belangrijkste informatie eruit te halen en in je eigen woorden er een verslag over schrijven. :) En je moet er inderdaad wel voldoende tijd voor krijgen, zodat je alles rustig en goed kan maken. |
ik vind werkstukken fijn want ik krijg altijd hoge cijfers want ik doe net alsof ik er zelf in geloof :).
|
Eh...het was in sommige gevallen wel zinvol, maar het idee dat je voor elk vak een PO moet maken was behoorlijk overdone.
|
Ik heb die dingen nooit hoeven maken. :)
|
Ik vond het altijd heel leuk, zo kom je nog eens wat te weten over onderwerpen die verder niet in de lesstof zitten + je moet zelf uitzoeken waar je wat meer over wil weten (althans, bij ons waren werkstukken nooit over een verplicht onderwerp)
wel eh, alleen |
Zeer nuttig want je krijgt soms de vrijheid om je eigen interesses te volgen en het is een goede voorbereiding op toekomstig onderzoek. Op school ga je steeds een stapje vooruit want er wordt steeds meer van je verlangd. Stel dat je nooit zoiets hebt gedaan en je moet het ineens leren dan heb je wel een probleem.
Onderzoeken is een vaardigheid, die je kunt ontwikkelingen met het maken van werkstukken. Op de uni heet het ineens een paper of een thesis, maar in feite gaan er dezelfde stappen aan vooraf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh ik vind werkstukken en verslagen en shizzle meestal best leuk want ik kan zelf een leuk onderwerp verzinnen en het zo moeilijk maken als ik zelf wil en als ik doe alsof het allemaal waar is wat ik beweer krijg ik nog hoge cijfers ook, want ik weet het altijd heel geloofwaardig op te schrijven. ^^ En het is schrijven en schrijven is ook leuk.
|
Citaat:
|
en het niveau wordt alleen nog maar lager :s
|
Citaat:
|
Ik doe het liever niet.
Vooral hekel aan samenwerken in groepjes, |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij is er nog steeds gepikeerd over :D |
Citaat:
Een paper gaat veel meer richting een korte uiteenzetting of een betoog. Het is 1 stuk tekst, zonder hoofdstukken, plaatjes en andere poespas. Meer een essay. Een werkstuk is een uitgebereid verslag, met meerdere hoofdstukken, kopjes etc. over 1 onderwerp en beslaat vele bladzijdes. Tenminste, zo is mijn ervaring van wat mensen verwachten bij een paper en een werkstuk. |
Citaat:
|
Citaat:
Een paper en een essay is trouwens ook anders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op mijn uni worden de termen werkstuk en paper nogal eens door elkaar gebruikt, met name door docenten.
|
zwaar kut maar ik zeg altijd dat ik het in heb gelevert terwijl dat niet zo is.
'' ja maar ik kan er toch ook niks aan doen dat u het kwijt bent geraakt mevrouw! '' (y) |
Citaat:
Werkstuk is bassischoolachtig. |
Citaat:
Een paper heeft een onderzoeksvraag. Een essay is voor breder publiek bestemd en minder academisch. |
ik vind t leuk als ik eenmaal een begin heb gemaakt en goed op weg ben
|
Hangt af van het onderwerp. Nu ik de opleiding volg die ik heel erg leuk vind, maak ik graag werkstukken. Heeft volgens mij ook deels te maken met of je leergierig bent of niet..
|
Ben ik nu de enige de al haar middelbare school-werkstukken helemaal zelf schreef? :confused: Misschien ligt het aan de school, maar bij de mijne kwamen ze er echt wel achter of je het gecopy/paste had, tenminste als je een beetje goede en ervaren docent had. Bij mij werd zelfs een keer geheel ten onrechte verteld dat ik mijn spreekbeurt over zou hebben geschreven uit een boek! :| (Niveau taalgebruik was kennelijk te hoog, tja kon er natuurlijk zelf niks aan doen dat andere tweedeklassers niet eens redelijk Nederlands konden schrijven...)
|
Citaat:
Maar paper en werkstuk betekenen letterlijk hetzelfde. Volgens mij gebruiken docenten 'paper' gewoon omdat het wat interessanter of professioneler klinkt dan werkstuk. |
Geen problemen mee, ik vind het alleen een nadeel dat je in de tweede fase zoveel werkstukken door je strot geduwd krijgt dat de kwaliteit van de gemaakte werkstukken achteruit gaat plus minder tijd voor andere vakken.
|
Nutteloos. :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22. |