Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2006, 18:14
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
omdat het topic waar het daar oftopic overging dicht is

Oud 28-12-2006, 19:39
perfectme
perfectme is offline
Euhm ... goed?
Het bereidt je voor op papers e.d.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 20:59
MTpower
MTpower is offline
Ligt aan het onderwerp, meestal vind ik het wel leuk
Oud 28-12-2006, 21:10
Estar
Estar is offline
Citaat:
MTpower schreef op 28-12-2006 @ 21:59 :
Ligt aan het onderwerp, meestal vind ik het wel leuk
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 21:10
Verwijderd
Er van uitgaande dat je het over middelbare school-werkstukken hebt, ik vind ze over het algemeen tijdverspilling, een soort bezigheidstherapie. De onderwerpen hebben over het algemeen niets met de stof te maken, vooral bij bv ANW. Als ze nou eens al die tijdverspillende opdrachten er uit zouden gooien en ons een stel fatsoenlijke werkstukken zouden laten maken heeft het tenminste nog enig nut.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 21:29
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ach ik vind het nooit zo erg om te doen. Verder is het wel nuttig, beetje leren informatie verzamelen en selecteren kan geen kwaad.
Oud 29-12-2006, 11:16
Verwijderd
Ik vind het leuk om te doen, als er buitenschool maar niet té veel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 12:10
Verwijderd
Leuk, als je maar genoeg tijd hebt om het echt goed en mooi te maken en als dat vervolgens ook gewaardeerd wordt. Maar ik heb het nu eigenlijk over verslagen, want werkstukken maak ik niet meer.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 21:35
Trass
Trass is offline
Leuk om aan te werken meestal. Het hangt natuurlijk af van degene waar je het mee maakt en het onderwerp, maar over het algemeen vind ik het niet erg en wil ik er best veel tijd in steken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 22:53
Verwijderd
Groepswerkstukken zuigen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 21:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sookie schreef op 29-12-2006 @ 23:53 :
True
Oud 04-01-2007, 01:01
Magican
Magican is offline
Ik vind het niet leuk om te doen en vooral google.com werk.
Oud 05-01-2007, 19:38
Missy
Missy is offline
Citaat:
Sookie schreef op 29-12-2006 @ 23:53 :
Helemaal mee eens, willen hun het weer op een andere manier of zijn ze weer te laat met alles.

Met sommige mensen daarin tegen kan ik wel goed samenwerken én dan is het ook leuk om aan te werken. Het is niet erg om te doen, maar zoals iemand al zei het sluit soms helemaal niet aan op de stof. Ach, is best wel leuk om iets goeds neer te zetten.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 21:58
rensd
rensd is offline
Heb eerlijk gezegd liever een toets dan een werkstuk, ondanks dat ik voor werkstukken altijd hogere cijfers haal.

Werkstukken kosten veel tijd, en vooral die groepswerkstukken schieten totaal niet op als je met ongemotiveerde mensen zit.

Dan heb ik wel eens het gevoel dat ik meer aan de telefoon hang/achter msn zit om ze een schop onder de kont te geven dan dat ik aan het werkstuk zelf werk.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:54
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Werkstukken (papers, verslagen of hoe je ze ook wil noemen) zijn alleen zinvol wanneer het eindresultaat kritisch beoordeeld wordt. Op de middelbare school kon je werkelijk alles inleveren voor een voldoende, als je maar voldoende vellen had volgekregen. Op de universiteit wordt er wat meer op de inhoud gelet, met name in de latere jaren, maar ook hier zouden de eisen hoger moeten liggen.

Werkstukken zijn in de huidige vorm pure tijdverspilling, Verstand op nul en typen tot je aan de benodigde woorden zit noem ik in ieder geval niet zinvol.

Mits goed toegepast is een onderzoek/schrijfopdracht goed voor de vorming. Jammer alleen dat de inhoud doorgaans ondergeschikt is aan de vorm/omvang.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 23:16
rensd
rensd is offline
Idd, laatst moest ik een praktische opdracht voor Biologie inleveren, was echt helemaal fout gegaan, er klopte niks van de resultaten, maar met een beetje aanlullen in het werkstuk toch een 9,5 gekregen.
Mensen bij wie het wel goed ging kregen een 6
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 00:21
Verwijderd
Op de middelbare vond ik het niets, vooral vanwege de disproportionele normering. Een 6 voor vijf uur werk, terwijl je met één uur leren een 8 haalt? Ook speelde het josti-niveau van de werkstukken wel mee, er werd eigenlijk alleen gekeken naar hoeveel tijd je er in had gestoken als het maar zijdelings met het onderwerp te maken had.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 06:35
Hourglass
Hourglass is offline
Werkstukken zijn leuk, het motiveert mensen om te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:45
Saarah
Saarah is offline
Ik vind het best leuk, behalve als je het met meerdere mensen moet doen. Dan gaat er zoveel tijd inkruipen, je moet meestal met elkaar afspreken en dan nog een datum vinden waarop iedereen kan, enz.
Het is leuker om gewoon in je eentje wat informatie te zoeken, dan de belangrijkste informatie eruit te halen en in je eigen woorden er een verslag over schrijven.
En je moet er inderdaad wel voldoende tijd voor krijgen, zodat je alles rustig en goed kan maken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:47
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik vind werkstukken fijn want ik krijg altijd hoge cijfers want ik doe net alsof ik er zelf in geloof .
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 17:34
Verwijderd
Eh...het was in sommige gevallen wel zinvol, maar het idee dat je voor elk vak een PO moet maken was behoorlijk overdone.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 00:26
Vice
Vice is offline
Ik heb die dingen nooit hoeven maken.
Oud 07-01-2007, 09:39
Verwijderd
Ik vond het altijd heel leuk, zo kom je nog eens wat te weten over onderwerpen die verder niet in de lesstof zitten + je moet zelf uitzoeken waar je wat meer over wil weten (althans, bij ons waren werkstukken nooit over een verplicht onderwerp)

wel eh, alleen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:31
Verwijderd
Zeer nuttig want je krijgt soms de vrijheid om je eigen interesses te volgen en het is een goede voorbereiding op toekomstig onderzoek. Op school ga je steeds een stapje vooruit want er wordt steeds meer van je verlangd. Stel dat je nooit zoiets hebt gedaan en je moet het ineens leren dan heb je wel een probleem.

Onderzoeken is een vaardigheid, die je kunt ontwikkelingen met het maken van werkstukken. Op de uni heet het ineens een paper of een thesis, maar in feite gaan er dezelfde stappen aan vooraf.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:47
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 08-01-2007 @ 00:31 :
Zeer nuttig want je krijgt soms de vrijheid om je eigen interesses te volgen en het is een goede voorbereiding op toekomstig onderzoek. Op school ga je steeds een stapje vooruit want er wordt steeds meer van je verlangd. Stel dat je nooit zoiets hebt gedaan en je moet het ineens leren dan heb je wel een probleem.

Onderzoeken is een vaardigheid, die je kunt ontwikkelingen met het maken van werkstukken. Op de uni heet het ineens een paper of een thesis, maar in feite gaan er dezelfde stappen aan vooraf.
Nou, ik weet niet wat voor papers jij op de uni maakt, maar bij mij lijken ze in de verste verte niet op de frutsels die ik op het vwo in elkaar flanste. Copypasten is toch wel echt iets anders dan een stuk schrijven met wetenschappelijke waarde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2007, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2007 @ 00:47 :
Nou, ik weet niet wat voor papers jij op de uni maakt, maar bij mij lijken ze in de verste verte niet op de frutsels die ik op het vwo in elkaar flanste. Copypasten is toch wel echt iets anders dan een stuk schrijven met wetenschappelijke waarde.
Ik denk dat het ook wel voor een groot deel aan je eigen instelling ligt. Ik kan niet oordelen over papers en wat het is omdat ik het nog nooit heb hoeven schrijven maar als jij op de middelbare school nog nooit een serieus werkstuk hebt gemaakt is dat denk ik wel een fout in je eigen instelling.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 11:14
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-01-2007 @ 10:03 :
Ik denk dat het ook wel voor een groot deel aan je eigen instelling ligt. Ik kan niet oordelen over papers en wat het is omdat ik het nog nooit heb hoeven schrijven maar als jij op de middelbare school nog nooit een serieus werkstuk hebt gemaakt is dat denk ik wel een fout in je eigen instelling.
Mwah, als je met "frutsels" weg komt dan zit de fout eerder bij de onderwijsinstelling en niet bij de leerling. We moeten niet net doen alsof de middelbare school ons boeiende lesstof voorschotelt, dus inzet van de kant van de leerling zal niet vanzelf komen. Het bedroevend lage niveau helpt daar natuurlijk ook niet aan mee.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 11:44
Roosje
Roosje is offline
Oh ik vind werkstukken en verslagen en shizzle meestal best leuk want ik kan zelf een leuk onderwerp verzinnen en het zo moeilijk maken als ik zelf wil en als ik doe alsof het allemaal waar is wat ik beweer krijg ik nog hoge cijfers ook, want ik weet het altijd heel geloofwaardig op te schrijven. ^^ En het is schrijven en schrijven is ook leuk.
Oud 08-01-2007, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Nee, het is een fout in het systeem. Het niveau is te laag en er is geen beloning voor hard werken, dus waarom zou je?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 13:04
sdekivit
sdekivit is offline
en het niveau wordt alleen nog maar lager
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Hourglass schreef op 06-01-2007 @ 07:35 :
Werkstukken zijn leuk, het motiveert mensen om te schrijven.
Nee, het vooruitzicht op een 3 als tentamencijfer motiveert er iets aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 00:12
Silencios
Silencios is offline
Ik doe het liever niet.

Vooral hekel aan samenwerken in groepjes,
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 01:37
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2007 @ 00:47 :
Je hebt het helemaal niet goed gelezen. Ik zei: er gaan dezelfde stappen aan vooraf. Gaandeweg leer je het beter doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 01:43
Verwijderd
Citaat:
Een paper en een werkstuk is hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 06:01
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2007 @ 12:56 :
Nee, het is een fout in het systeem. Het niveau is te laag en er is geen beloning voor hard werken, dus waarom zou je?
Inderdaad, bijna alle docenten hebben zoo'n subjectief beoordelingssysteem... Kan me nog herinneren dat mijn vader een keer een interview maakte voor mijn zusje (deed hij toen als werk), kreeg ie maar een 7.
Hij is er nog steeds gepikeerd over
Oud 14-01-2007, 10:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 14-01-2007 @ 02:43 :
Totaal niet, als je het mij vraagt.

Een paper gaat veel meer richting een korte uiteenzetting of een betoog. Het is 1 stuk tekst, zonder hoofdstukken, plaatjes en andere poespas. Meer een essay.

Een werkstuk is een uitgebereid verslag, met meerdere hoofdstukken, kopjes etc. over 1 onderwerp en beslaat vele bladzijdes.

Tenminste, zo is mijn ervaring van wat mensen verwachten bij een paper en een werkstuk.
Oud 14-01-2007, 10:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2007 @ 12:56 :
Ik heb een keer een docent gehad die cijfers gaf op basis van het aantal bladzijdes van je werkstuk
Oud 14-01-2007, 11:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 14-01-2007 @ 02:43 :
Eh...nee.

Een paper en een essay is trouwens ook anders.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 11:27
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-01-2007 @ 11:24 :

Een paper gaat veel meer richting een korte uiteenzetting of een betoog. Het is 1 stuk tekst, zonder hoofdstukken, plaatjes en andere poespas. Meer een essay.

Een werkstuk is een uitgebereid verslag, met meerdere hoofdstukken, kopjes etc. over 1 onderwerp en beslaat vele bladzijdes.
Een paper geen hoofdstukken? Een beetje structuur binnen +/- 30 pagina's is wel gewenst ;-).
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 11:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 14-01-2007 @ 12:27 :
Een paper geen hoofdstukken? Een beetje structuur binnen +/- 30 pagina's is wel gewenst ;-).
Bij ons hebben papers dus geen 30 pagina's.
Oud 14-01-2007, 12:38
Miracle
Miracle is offline
Op mijn uni worden de termen werkstuk en paper nogal eens door elkaar gebruikt, met name door docenten.
Oud 14-01-2007, 13:12
Blaf
Blaf is offline
zwaar kut maar ik zeg altijd dat ik het in heb gelevert terwijl dat niet zo is.

'' ja maar ik kan er toch ook niks aan doen dat u het kwijt bent geraakt mevrouw! ''

Oud 14-01-2007, 13:41
Verwijderd
Citaat:

.
Een paper is een ("objectieve") artikel, terwijl een essay toch meer een betoog/beschouwing is. Essays zijn meestal ook veel korter dan papers.

Werkstuk is bassischoolachtig.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 14:52
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-01-2007 @ 14:41 :
Een paper is een ("objectieve") artikel, terwijl een essay toch meer een betoog/beschouwing is. Essays zijn meestal ook veel korter dan papers.

Werkstuk is bassischoolachtig.
Juist.

Een paper heeft een onderzoeksvraag. Een essay is voor breder publiek bestemd en minder academisch.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 15:04
***ailá***
***ailá*** is offline
ik vind t leuk als ik eenmaal een begin heb gemaakt en goed op weg ben
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 15:26
BleuEyes
BleuEyes is offline
Hangt af van het onderwerp. Nu ik de opleiding volg die ik heel erg leuk vind, maak ik graag werkstukken. Heeft volgens mij ook deels te maken met of je leergierig bent of niet..
Oud 14-01-2007, 16:19
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ben ik nu de enige de al haar middelbare school-werkstukken helemaal zelf schreef? Misschien ligt het aan de school, maar bij de mijne kwamen ze er echt wel achter of je het gecopy/paste had, tenminste als je een beetje goede en ervaren docent had. Bij mij werd zelfs een keer geheel ten onrechte verteld dat ik mijn spreekbeurt over zou hebben geschreven uit een boek! (Niveau taalgebruik was kennelijk te hoog, tja kon er natuurlijk zelf niks aan doen dat andere tweedeklassers niet eens redelijk Nederlands konden schrijven...)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 01:31
Verwijderd
Citaat:

Een korte uiteenzetting en een betoog zijn twee totaal verschillende uitgangsvormen, dus dat lijkt me sterk.

Maar paper en werkstuk betekenen letterlijk hetzelfde. Volgens mij gebruiken docenten 'paper' gewoon omdat het wat interessanter of professioneler klinkt dan werkstuk.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 14:35
DanseMacabre
DanseMacabre is offline
Geen problemen mee, ik vind het alleen een nadeel dat je in de tweede fase zoveel werkstukken door je strot geduwd krijgt dat de kwaliteit van de gemaakte werkstukken achteruit gaat plus minder tijd voor andere vakken.
Oud 20-01-2007, 12:07
Fingon
Fingon is offline
Nutteloos.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten