![]() |
help mij een sms maken ;)
hoi!!
Wie kan mij helpen bij het maken van een goede reactie-sms? Het zit zo: Een jongen is verliefd op mij maar ik kom net uit een relatie van anderhalf jaar en zit niet zo te wachten op een nieuwe vriend maar vind hem wel heel erg gezellig en vind afspreken met hem ook heel leuk maar zie hem meer als een goede vriend. Hij smsde net of ik binnenkort film kom kijken en heb nog niks terug gestuurd. Ik wil wel, vind het heel gezellig!, maar hij moet niet denken dat er meer kan gebeuren. Hoe kan ik dit nou zonder al te bot te zijn in een smsje antwoorden. Help aub want ik heb al tig smsjes door me hoofd laten gaan en heb geeeen idee. Alvast bedankt! en natuurlijk iedereen nog een gelukkig nieuwjaar ;) |
gewoon sms'en dat het je gezellig lijkt, en niet meteen van DIT wil ik niet en DAT wil ik niet. Je moet hem gewoon duidelijk maken dat je het wel tof vind om een filmpje te kijken maar niks anders dan de film kijken :)
|
"hoi, lijkt me gezellig om een filmpje met je te pakken, als vrienden. "
|
Citaat:
Hij smst me ongeveer 4x per dag en msn en bellen en vanalles maar als ik niks zeg en gewoon zeg ja is goed gezellig! dan denkt hij straks: mooi ik heb beet! haha en dat is dus niet de bedoeling ;) vandaar dit smsje :) |
Hmm zo :) Dan gewoon wat Optima zegt :o
|
staat dat niet een beetje raar??
Als vrienden erachteraan.. zonder enige reden om dat verder te zeggen? |
ja dat staat lomp. je kan het hem beter gewoon een keer zeggen, zodat het neit al te hard aankomt.
|
Optie:
Hejj, lijkt me leuk! Maar verwacht niet teveel van me.. Word vast gezellig :) Misschien zoiets.. Kweet et ook niet echt, ben er zelf ook geen held in.. |
Gewoon bellen, gesprek beginnen en dan 'oja, over die film...' en dan zeggen wat je hierboven hebt geschreven. Dan is het voor beide partijen duidelijk. Sms kan wel, maar is voor dit soort dingen wel erg kort en wordt vaak verkeerd begrepen. Als je dan toch wil sms-en; ga voor de "als vrienden" optie van Optima.
|
heb je gemeenschappelijke vrienden? vraag anders om allemaal samen naar de cinema te gaan dan is het minder 'date'-achtig
|
zeg m dat je het leuk vindt, maar dat hij er (nog) niet teveel van moet verwachten.
Dat 'als vrienden' klinkt overigens in mijn oren al gauw als 'maar dan ook nooit meer dan dat'. Zou ik niet doen. |
gewoon "http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=1523290"
|
Citaat:
Bel hem even, kan je het gelijk uitleggen. Gaat wat makkelijker dan via sms, denk! Succes! :) |
Ik zou gewoon terug smsen dat het je leuk lijkt om wat af te spreken. En er niet teveel op in gaan in het smsje. Maar het liever in het echt te zeggen als het zover komt. Niet zo druk maken je bepaalt zelf wat er wel of niet gebeurt!
|
Bel hem gewoon?? is toch veel sneller , snap niet waar je je druk om maakt. Sms is veel te indirect om hem uit te vragen :s weet je toch
|
Citaat:
|
Nou ja je kan natuurlijk gewoon in het midden laten hoe je er over denkt, je bent hem niks verschuldigd. Het is niet zo dat als je bij iemand film gaat kijken dat je verplicht diegene moet tongzoenen ofzo (goddank :p) En anders sms je gewoon dat je wel wil maar dat hij niks moet verwachten. Dit laatste is dus niet bot, wederom omdat je hem niks verschuldigd bent, als je hem niet aantrekkelijk vind op een sexuele manier is dat niet jouw schuld tenslotte.
|
Ik zou weigeren, voor hem.
Hij vindt je leuk en als jij met hem naar de bios gaat hoopt hij uiteindelijk op een relatie of seks ( uiteraard afhankelijk van de man ). "Als vrienden" gaat niet bij iemand zijn kop in als die persoon gek op jou is ( althans niet bij mij ). Als je toch gaat, zeg dan dat je net uit een relatie komt van een langere tijd en even niks wilt. Afwijzingen zijn toch altijd pijnlijk, zorg dat je het daarom niet zou rekken is mijn advies. |
Ik zou bellen en gewoon vertellen wat je hier vertelt. Beetje bot om hem af te wijzen voordat hij echt iets geprobeerd heeft misschien, maar dan geef je hem iig geen valse hoop. En hem ook wel de kans geven om dan te zeggen 'nee laat maar dat lukt toch niet'.
Als je subtieler wil zijn, inderdaad gezamelijke vrienden mee vragen. Iets als 'Ja leuk, dan neem ik Pietje en Marietje ook mee ok?'. Werkt niet als Pietje en Marietje zelf een stel zijn. Mocht ik je verkeerd begrepen hebben, en je wil wél eventueel ooit iets met hem, maar gewoon nu nog even niet, dan zou ik zeggen: gewoon film gaan kijken, niet zeggen dat het 'als vrienden' is, maar ook niet gaan zoenen oid. Hem dus een beetje aan het lijntje houden eigenlijk :o kan best, zo lang je bedoelingen goed zijn en het niet te lang duurt. |
"Als vrienden"
Hoe pijnlijk en onsubtiel. :D :o (n) |
Citaat:
Tja en voor wie zijn afwijzingen nou eigenlijk pijnlijk, je bent eerder gewoon zelf te laf om de waarheid te zeggen als je met zo'n kutsmoes aankomt. Ik zou zo'n bullshit 'reden' zelf mijn strot niet uit krijgen iig. Het is sowieso een misvatting dat pijnlijke dingen vermeden dienen te worden, het scheelt een hoop gezeik. |
Welke rotsmoes?
|
Citaat:
|
"Een jongen is verliefd op mij maar ik kom net uit een relatie van anderhalf jaar en zit niet zo te wachten op een nieuwe vriend"
aldus de topicstarter, le-zen. |
Citaat:
|
Lieve mensen, ik vind de reacties ontzettend goed en heel erg bedankt maar heb gister een gesprek met hem gehad waarin hij duidelijk heeft gemaakt dat hij me leuk vind en ik heb mijn kant kunnen vertellen en het is nu duidelijk en we gaan gewoon leuk als vrienden om. :) heeeeel erg bedankt voor alle reacties!
|
jezus christus mag ik vragen waar je woont
|
Ik zou zeggen, geniet nog maar een keer van die film.
Vrienden blijven gaat toch niet lukken, als een kant meer voelt voor de ander. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je net uit een lange relatie komt heb je even geen zin in een andere relatie, ik heb het zelf ook gehad en het was toch een erg knappe en leuke vrouw. Maar goed, jij zal het wel voor haar weten dan. |
Ik zou zoiets smsen:
Hoi blablabla Ik vind je echt een leuke jongen maar ik kom net uit een lange relatie blabla dus ik wil het echt rustig aan doen en om eerlijk te zijn heb ik voorlopig echt geen zin in een nieuwe relatie maar het lijkt me wel leuk om vrienden te worden. ofzoiets |
Ik zou in deze situatie geen filmpje gaan kijken bij hem thuis maar voorstellen om iets te gaan drinken in de kroeg.
|
Citaat:
|
Lijkt me leuk, maar geen geneuk :nono:
|
Citaat:
Een vriend van me krijg het volgende SMSje als reactie: "Het lijkt me leuk om een keer wat te gaan drinken, maar verwacht er niet te veel van., Groetjes, X". Duidelijk, simpel en to the point. |
"Hey, ik vind je best aardig, filmpje is okee, maar meer ook niet."
Tuurlijk gaat die jongen door de grond als hij de woorden "best aardig" leest, want dat is de smoes voor ik vind je helemaal niet leuk, maar ze is wel duidelijk, en zonder te beledigen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40. |