![]() |
Storm!
Wat zijn jouw belevenissen door de storm?
|
Ik kwam thuis na flink uitgewaait te zijn, ik logde in op het forum, en tot overmaat van ramp had iemand op N&A een topic gepost dat op de kantine thuis hoort, mijn dag was direct volledig verpest.
|
Mijn bril was van mijn neus afgewaaid, dus ik kon dit topic toch niet lezen. :)
|
Storm vind ik toch wel een topic dat nu tot het nieuws behoort :)
Dan begin ik wel: dat ik uit mijn werk kwam was de brandweer bezig een boom weg te zagen die op een fiets terecht gekomen was. |
Een vriendin van me zat in het gebouw waar die hijskraan neerkwam.
Hoezo ligt heel Nederland plat door een beetje storm? (of hoort het thuis in het infrastructuur topic?) |
Op weg naar mijn tentamens stromingsleer kregen we alvast een voorproefje over windstroming langs een hoog gebouw. Wegwaaiende fietser en voetgangers en een stuk weg waar je niet mocht fietsen van de politie, mooi dat de fietsers die aan de overkant gingen fietsen in of door de bosjes geblazen werden :D (y)
|
|
Gave foto!
|
Citaat:
|
Bij ons in Rotterdam moesten delen stoep afgeloten worden in het centrum vanwege het gevaar dat het grote bord op het gebouw van het Zadkine College met 110 km per uur naar beneden waait.
Maar dat zou nooit gekund hebben, waarschijnlijk eerder tegen de Randstalrail... Ik heb erover nog niks op het nieuws gehoord, hoop dat het niet gebeurd is. |
"Het was com-ple-te chaos, iedereen ging dood en, en, en.....Nou ja, het was gewoon verschrikkelijk! "
|
Ik ben vandaag de hele dag binnen gebleven. Hoefde gelukkig nergens naartoe. Maar omdat dit inderdaad toch een Kantine-topic is:
http://www.youtube.com/watch?v=SmAqBT9Cq4E Dát is pas storm (ja, echt, het gaat stormen). |
ns.nl:
Geen treinverkeer mogelijk Ten gevolge van de extreme en gevaarlijke weersomstandigheden heeft de politie het treinverkeer in heel Nederland stilgelegd. NS adviseert reizigers thuis te blijven of op hun huidige verblijfplaats alternatief verblijf, overnachting of plaatselijk vervoer te zoeken. |
heb een dak zien afbreken, verder een hoop last gehad met werken...ben vuilnisman, dus ben de hele dag lekker buiten geweest, lekker uitgewaaid maar t was wel een stuk zwaarder werken dan normaal.
|
Iedereen op school naar huis gestuurd. Ik was toen echter al thuis.
|
weet iemand hoe het morgen zit met de treinen?
5 doden trouwens... |
Nou het waaide enzo.
|
Door dit fucking weer heb ik vandaag een lang verwachte CD niet ontvangen! :mad:
|
Was net te laat voor een trein, toch nog een andere trein kunnen nemen. Ik had een van de laatste treinen voordat het hele zooitje werd stilgegooid, ik heb dus veel geluk gehad. Vervolgens met de tram naar huis die vervolgens ook wordt stilgelegd. Bus kon ook niet verder omdat er een bepaald gebied werd afgezet, waarschijnlijk vanwege het gevaar dat er iets om zou vallen. Gevolg: 4 a 5 km door weer en wind naar huis lopen.
PS: hopelijk komt dat treinverkeer op tijd op gang want ik heb morgen tentamen. Wat een mazzel dat ik nog op tijd de trein kon nemen zodat ik me nog redelijk normaal kon voorbereiden. |
Tot tweemaal toe ontsnapt aan de dood vandaag.
|
n beetje wind en iedereen flipt er om. jullie zijn ook niets gewend
|
geen achtergronden van mijn kant voor dit nieuws. ik heb niets beleefd door "de storm".
|
Wil je net gaan slapen, komt er een groep van ca. 40 man aan die je moet opvangen en in de gymzaal te slapen moet leggen, omdat ze de boot naar Texel niet meer ging. (y)
|
Ik moest op de fiets door het windje...
|
was ook allemaal zwaar overdreven. ik kreeg een sms van vriendinnetje uit veldhoven met de vraag of alles goed was, aangezien het via het nieuws werd voorgesteld als oorkaan die de halve randstad had verwoest.
mijn zusje belde om te vragen of ik nog leefde aangezien het station was ingestort en dat allemaal voor een stormpje dat nieteens sterk genoeg is om mijn tuinstoelen om te blazen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ben het wel met je eens dat alles lichtelijk overdreven werd. al waaide het hier wel hard, uitkijkend op een polder zonder beschutting vol in de zuidweste wind. de bomen trokken het slecht! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zat zo'n beetje vast op de VU omdat de treinen niet reden. Op het moment dat ik met de auto opgehaald werd en dus naar buiten liep, stapte een vrouw op haar fiets waarna ze keihard teruggeslingerd werd tussen andere fietsen in het fietsenrek. De arme (domme) vrouw. :(
Ik ben naar haar toe 'gewaaid' en probeerde haar met een hand eruit te trekken en met de andere hand hield ik me vast aan een lantaarnpaal. Althans, dat probeerde ik en dat mislukte. Ik viel door die harde wind en de grote tas die ik bij me had ook tussen een rij fietsen. Ok, we kwamen er wel lachend uit maaaaaaaar ik heb nu wel een dikke snee in m'n bovenarm. http://images.scholieren.com/images/icons/icon8.gif |
Achgossie:
Bejaarde man ligt hele stormnacht onder caravan ZEELAND - De storm die ons land donderdag teisterde heeft voor veel leed gezorgd, zowel materieel als lichamelijk. Voor een 92-jarige man uit de Brabantse plaats Zeeland zorgde de storm voor een wel hele nare nacht. Hij moest noodgedwongen de nacht van donderdag op vrijdag onder een caravan doorbrengen. Volgens de politie werd de man vrijdagochtend gewond en zwaar onderkoeld onder de caravan gevonden. Vermoedelijk werd hij donderdag tijdens de storm geraakt door losgeraakte delen van zijn schuur. Ter bescherming kroop hij toen onder de caravan, die in die schuur stond. Omdat hij daar niet meer onder vandaan kon komen moest hij gewond op de koude ondergrond blijven liggen. De man is overgebracht naar het ziekenhuis. http://www.nu.nl/news/951168/122/Bej...r_caravan.html |
Citaat:
Waarom zijn die paar boompjes door dat zuchtje wind nu toch net niet op jou gevallen ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Boom uit grond gerukt door storm, hangt nu boven auto, verderop nog 1, verderop bordje hangt scheef + nog meer omgevallen boompjes. Ik ff snel gefotografeerd.
Mja, niks echt boeiends. |
Citaat:
|
Ik ben tegen deze storm, omdat ik vind dat hij meer slechts dan goeds heeft veroorzaakt. Dertig doden wereldwijd, veel gewonden en ook nog eens allemaal dingen stuk. Ik kan me geen enkel argument voor de storm bedenken dat hier tegenop weegt en het is dan ook absoluut belachelijk dat hij is doorgegaan. Deze storm past niet in een democratie.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zat drie en een half uur vast op station Amersfoort :D
|
Ik zat soldaatje te spelen in het bos, lekker met een buddy in m'n schuttersput m'n handen proberen te warmen aan een klein vuurtje. Toen er bomen begonnen om te waaien hebben we maar besloten om toch eens terug naar de kazerne te gaan.
|
Nogmaals, waarom is dit lultopic eigenlijk open? Wat voor discussiewaarde heeft deze storm in godsnaam? Iedereen is toch gewoon tegen?
|
Citaat:
|
Ik werd van school naar huis gebracht met de auto.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34. |