![]() |
Pabo?
lijken jullie pabo misschien iets? ik wil het waarschijnlijk gaan doen maar weet niet precies of ik het nou egt leuk vind!
|
Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. Je slaagt nooit voor de taaltoets die je moet afleggen!
Succes met je zoektocht naar een andere ´cursus´. |
Ken je leerkrachten in je omgeving? Probeer eens bij hen op school twee dagen mee te lopen (een keer in de onderbouw, en een keer in de bovenbouw bijvoorbeeld). Dan heb je in ieder geval een beeld van het werk. Als je geen leerkrachten kent, kun je natuurlijk ook een basisschool in de buurt opbellen.
En ga eens naar een open dag van de pabo en stel vragen aan studenten daar. Om nog even antwoord te geven op je vraag: ja, pabo lijkt me zeker iets. Daarom doe ik het nu ook (in deeltijd). |
Citaat:
|
Mij lijkt het wel iets.
Maar wat is je vraag verder, want alleen aan het weten dat het mij of iemand anders wat lijkt, heb je niet zo veel, denk ik. |
Als leerkracht voor de klas staan met al die ettertjes op het VMBO en VWO kun je beter maar een andere opleiding kiezen, kans is heel groot dat je na je eerste werkdag al zwaar depressief thuis zit! :rolleyes:
|
meelopen maar, niemand weet hier of jij het leuk gaat vinden. het schíjnt een leuke, veelzijdige studie te zijn en als je jezelf al helemaal voor de klas ziet staan..
|
Citaat:
|
@ts: ik ben nu laatstejaars pabo en ik heb het altijd als erg leuk ervaren... vooral dat je al in het eerste jaar stage gaat lopen.. dan weet je waar je het voor doet..
als je verder vragen hebt, laat maar weten.. |
Ik ben nu eerstejaars en vind het hartstikke leuk, behalve dan dat ik erg weinig les heb.
Die toetsen vallen heel erg mee (vond ik), ik heb ze dan ook gehaald. Maar goed, de helft van mijn klas is er wel voor gezakt ofzo. Misschien kan je naar een meeloopdag ofzo, ik weet niet naar welke pabo je dan wilt? En gewoon naar open dagen gaan en met studenten praten, die weten hoe het echt is op zo'n school (y) |
Mij lijkt het niets. Mijn zus lijkt het wel wat, maar die is te laag geschoold voor de Pabo dus die doet nu SPW (denk ik, vergeet die afkorting steeds). Ze vindt het niveau te laag en haar klasgenoten dom, maar verder vermaakt ze zich er wel daar. En ze heeft dus ook geen moeite met de moeilijkheidsgraad.
Maar goed, dat gaat niet over de Pabo. |
Citaat:
|
Is de pabo goed te combineren met een andere studie? :o En dan vooral een andere studie al aan het eind van je bachelor en het begin van je master, daar ergens. Ik dacht dat je dan wel minder college hebt zodat je ook makkelijker die stages kunt doen zonder veel te missen bij je andere studie. :o
|
Citaat:
Verder weet ik van een vriendin die PABO doet dat zij gewoon volle dagen van 9 tot 5 naar school moet. Lijkt me dus erg zwaar om dat met een andere studie te combineren. |
Citaat:
|
Ik doe ook geen pabo (meer), maar wel WO...prémastertraject (na het hbo dus), ik geloof ook niet dat ik het zou kunnen combineren met een andere studie en zeker niet met pabo...want toen zat ik vier dagen per week op school en dan nog één vaste dag stage en soms een stageweek/-weken. Als ik naar het programma van mijn master waar ik volgend jaar aan hoop te beginnen kijk, dan valt dat met geen mogelijkheid te combineren met pabo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had idd al gedacht dat het niet te combineren viel, omdat je gewoon die stages hebt en dat dus ook absoluut niet kunt missen. Maar ik sprak laatst nog met een jongen die pabo heeft gedaan en die vond het heel stom omdat ie ook maar twee uur in de week les had. Dus toen had ik ook iets van: uh okee, zo weinig. :confused: Maarja, er omheen moet je natuurlijk wel allerei dingen doen. Maar hoe beviel jullie de pabo? En als je die dan verkort doet, is het dan veel zwaarder, of valt dat wel mee? |
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet of de verkorte pabo veel zwaarder is dan de gewone opleiding, omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. In Arnhem heb je twee keer in de week 's avonds les, van 18.00 tot 22.15u. Daarnaast soms nog een avond, dan worden lessen gegeven om je eigen vaardigheid bij te spijkeren. Daarnaast loop je 2 dagen in de week stage. Doordat mijn school-dagen lang zijn, is het wel zwaar (ik begin dan om 8.30u met stage en ben om 22.15u klaar met de lessen). Maar ik vind het wel ontzettend leuk, en daardoor kan ik me wel genoeg oppeppen om er mee door te gaan. Mijn ervaring is intussen wel dat als je niet 100% gemotiveerd bent, je binnen een half jaar stopt, omdat het te zwaar is. Onze klas is gehalveerd sinds september, en dat had ik van te voren echt niet verwacht. Ik weet van de HAN in Nijmegen dat je daar kunt kiezen of je 2 avonden les wilt of 1 hele dag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel tijd ben jij ongeveer kwijt per week naast de uren college en stage? Ik wil in september ook starten met de verkorte deeltijd. Ze gaven echter voor de gewone deeltijd al 30 uur aan voor zelfstudie. Dan zal het bij de verkorte deeltijd wel meer zijn? |
Citaat:
Even rekenen... Dat is dus zo'n 33 uur. Aan het begin van de periode voelt het niet als zoveel, terwijl ik aan het eind van de vorige periode wel het idee had dat ik fulltime met de studie bezig was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht van te voren ook dat de studielast van bijna 40 uur per week wel overdreven zou zijn, omdat ik redelijk snel lees en stof snel kan onthouden (en al veel kennis had over basisvakken als lezen en rekenen), maar het valt toch 'tegen', in die zin dat ik er toch nog zo veel uur per week aan besteed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29. |