Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder weet ik van een vriendin die PABO doet dat zij gewoon volle dagen van 9 tot 5 naar school moet. Lijkt me dus erg zwaar om dat met een andere studie te combineren.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik had idd al gedacht dat het niet te combineren viel, omdat je gewoon die stages hebt en dat dus ook absoluut niet kunt missen. Maar ik sprak laatst nog met een jongen die pabo heeft gedaan en die vond het heel stom omdat ie ook maar twee uur in de week les had. Dus toen had ik ook iets van: uh okee, zo weinig. ![]() Maar hoe beviel jullie de pabo? En als je die dan verkort doet, is het dan veel zwaarder, of valt dat wel mee?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet of de verkorte pabo veel zwaarder is dan de gewone opleiding, omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. In Arnhem heb je twee keer in de week 's avonds les, van 18.00 tot 22.15u. Daarnaast soms nog een avond, dan worden lessen gegeven om je eigen vaardigheid bij te spijkeren. Daarnaast loop je 2 dagen in de week stage. Doordat mijn school-dagen lang zijn, is het wel zwaar (ik begin dan om 8.30u met stage en ben om 22.15u klaar met de lessen). Maar ik vind het wel ontzettend leuk, en daardoor kan ik me wel genoeg oppeppen om er mee door te gaan. Mijn ervaring is intussen wel dat als je niet 100% gemotiveerd bent, je binnen een half jaar stopt, omdat het te zwaar is. Onze klas is gehalveerd sinds september, en dat had ik van te voren echt niet verwacht. Ik weet van de HAN in Nijmegen dat je daar kunt kiezen of je 2 avonden les wilt of 1 hele dag. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoeveel tijd ben jij ongeveer kwijt per week naast de uren college en stage? Ik wil in september ook starten met de verkorte deeltijd. Ze gaven echter voor de gewone deeltijd al 30 uur aan voor zelfstudie. Dan zal het bij de verkorte deeltijd wel meer zijn?
||
Citaat:
Even rekenen... Dat is dus zo'n 33 uur. Aan het begin van de periode voelt het niet als zoveel, terwijl ik aan het eind van de vorige periode wel het idee had dat ik fulltime met de studie bezig was. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht van te voren ook dat de studielast van bijna 40 uur per week wel overdreven zou zijn, omdat ik redelijk snel lees en stof snel kan onthouden (en al veel kennis had over basisvakken als lezen en rekenen), maar het valt toch 'tegen', in die zin dat ik er toch nog zo veel uur per week aan besteed. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Van uni (gs) naar PABO // instromen Porcelain | 46 | 18-12-2007 15:05 | |
Studeren |
stoppen met PABO(+pedagogiekvraag) sweetblondgirl | 17 | 25-05-2006 16:02 | |
Algemene schoolzaken |
Basisschoolleerling kan beter rekenen dan pabo-student Verwijderd | 76 | 04-01-2006 12:11 | |
Algemene schoolzaken |
Pabo, SPH of MWD? LoeLoe | 19 | 20-05-2004 09:17 | |
Algemene schoolzaken |
deeltijd pabo? ??? | 1 | 06-04-2004 05:40 | |
Werk, Geld & Recht |
Kun je met een PABO-propedeuse aan de slag als klasse-assistent? Tulpje6 | 3 | 28-12-2003 18:59 |