![]() |
waarom deze rare regel?
dat je maar 2 keer iets in een topic mag posten? :o
als je al twee keer een post hebt gemaakt met bijvoorbeeld "oke!" in een topic, mag je dat niet nog een keer doen. waarom niet? :) is het dan echt nodig om er nóg een uitroepteken achter te zetten of om het een keer weg te laten? |
waar staat die regel in godsnaam?
|
Citaat:
|
dat is waarschijnlijk om flooden tegen te gaan
|
Dat werkt dan niet zo goed.
|
Citaat:
|
Je bedoelt onnodig op "verstuur reply" blijven drukken zodat jouw post drie keer verschijnt? Vind je dat zelf dan niet gruwelijk irritant?
|
hij bedoelt dat je iemand niet meer dan 1 keer kan quoten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
volgens mij wordt mijn vraag niet begrepen.
het gaat mij niet om de flood control. het gaat mij om 3 keer dezelfde post in een topic, JUIST zonder te flooden.. je kunt niet in een topic 3 keer exact hetzelfde posten (dat kan WEL met flooden, maar het gaat hier dus om het NIET flooden) |
Ik heb het net even zitten proberen (is me namelijk nog nooit opgevallen) en ik denk dat het inderdaad onderdeel uitmaakt van de FloodControl :)
|
Citaat:
|
Is het ook zo als je er een andere reactie tussen post? Dus dat je 2 posts met een smilie doet, dan een andere post en dan weer die met die smilie?
|
Nee dus. Apart, het is me nooit eerder opgevallen, ik denk dat iemand iets heeft veranderd want dit lijkt echt nieuw. :o
|
Citaat:
edit: oh en "Nee dus."? ik neem aan dat je "Ja dus" bedoelt ofzo? :o |
Ja nou ik vind het dus ook zeer irritant.
|
ik heb daar nog nooit last van gehad met m'n .. topics
|
Citaat:
:D (y) dan doetie het gewoon hoor |
:confused: Ik snap zelfs niet dat er behoefte zou zijn aan drie keer hetzelfde typen? Na een keer zal men je wel begrepen hebben, en als dat niet het geval is zal je je toch best eens op een andere manier verwoorden. En enkel een post met "Ja" of "Neen" of "oke"????? Waarom dat dan meer dan drie keer moeten herhalen?
|
Citaat:
ofzo. |
Citaat:
|
of een "dankjewel allemaal!" of weet-ik-veel
het gaat er mij niet zozeer om dat het mógelijk moet zijn, maar in die paar gevallen dat het eens voorkomt, is het onzin, lijkt me. bovendien staat die regel nergens, word je er nergens voor gewaarschuwd dat je post niet gepost wordt, dus is het ook onduidelijk voor de gebruiker waarom zijn post er niet staat. regels zijn prima, maar dan moeten ze wel uitgelegd kunnen worden.. en liefst ook gecommuniceerd naar de gebruikers (Y) |
Citaat:
|
Als er tijd tussen zit doet 'ie het wel gewoon. Het is best raar eigenlijk, ja. :o
|
Citaat:
|
oh en trouwens als je dus al 2 keer in een topic bijvoorbeeld "dankje!" hebt gepost en dat nog een keer wil, komt'ie dus niet aan.
Als je dan "dankje" (zonder uitroepteken) post, doet'ie het wel. Als je die laatste post dan wijzigt en verandert naar "dankje!" blijft'ie wel weer gewoon staan :o |
Citaat:
Citaat:
Ik zou je heus wel uitleg willen geven, maar ik weet er verder zelf domweg ook niks van, buiten dat ik het zelf wel eens ben tegengekomen. Geldt dus ws voor alle fb's binnen het team. |
Citaat:
ik heb een topic gezocht waar ik al even geleden in had gepost; deze post is van mij een quote van de kip: http://forum.scholieren.com/showthre...5#post23887835 Deze kon ik al niet meer wijzigen, omdat er meer dan 1440 seconden (ofzoiets) waren verstreken, nouja.. prima. Ik heb de kip toen nog een keer precies op dezelfde manier gequote: http://forum.scholieren.com/showthre...9#post24185139 Toen ik dat nóg een keer zo wilde doen, kreeg ik prima te zien dat mijn bericht was verstuurd, maar het staat er toch echt niet. :) |
Het is niet zozeer een regel als wel een ingebouwde functie om tegen te gaan dat mensen per ongeluk twee keer hetzelfde posten, dus nog los van de tijd die daar tussenzit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Soms doet die functie het dan niet goed. Want in sommige topics kun je (bijv. smiliespam @ Onzin) gewoon hetzelfde posten met een betrekkelijk korte tijd ertussen. :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
er kan wel 3 keer (of meer) in een topic exact hetzelfde staan, maar niet door dezelfde persoon gepost :o |
Citaat:
|
Citaat:
ja nu wel maar dan is het alsnog raar :( dat het nergens staat waarom het dan misgaat.. :o |
Citaat:
ik heb het net namelijk even getest |
Citaat:
edit: nu 4 :o |
Waarom beperken we het effect van deze regel tot één topic? Herhaling is toch sowieso overbodig? Ik vind dat als je een post doet, dat dan tegen al je andere posts gecheckt moet worden of je het niet al eens eerder hebt gezegd. (ook als gedeelte van een post natuurlijk) (Y)
|
Citaat:
|
Ja!
|
Dat is al zolang het forum op vbb draait. :p
|
Citaat:
|
het was me nog nooit opgevallen maar het kan idd niet :eek:
|
Ik heb er in al die jaren dat ik hier nu kom, nog nooit last van gehad...en dus ook nog nooit gemerkt dat het niet kon. Aan de ene kant een onzinnige regel idd, aan de andere kant, ik denk dat het merendeel van de forumbezoekers er nooit last van zal hebben omdat ze niet drie keer precies hetzelfde in een topic willen posten...
|
oh heb ik wel vaker gehad, maar tegenwoordig doe ik preventief tags gebruiken :p
en drie keer hetzelfde posten = flooden, dus vind het logisch heb verder niet die hele topic gelezen :o :p |
Citaat:
Ja, dan komen er wel eens meerdere berichten achter elkaar maar dat is vaak sneller dan wachten tot de PC zelf eens besluit verder te gaan... Verder heb ik deze regel wel eens gemerkt in de ouderwetse "grosse spamtopics" van welleer maar verder eigenlijk nooit :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |